ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

  • ۰
  • ۰

اخیرا بازار ارز دیجیتال شاهد نوسانات و کاهش های بسیار بوده است. در حاشیه نوسانات بازار، بد نیست نگاهی به اتفاقات مثبت بخش ارز دیجیتال بیاندازیم. ظاهرا خاورمیانه پیش به سوی توسعه، در حال حرکت است. این روزها زنان خاورمیانه ای در همسایگی ایران، به موفقیت ها، آزادی ها و استقلال چشم گیری دست پیدا می کنند. این بار زنان برنامه نویس در افغانستان، شانس استفاده از ارز دیجیتال اتریوم را پیدا کرده اند! 

طلوع ارز دیجیتال در افغانستان

اتریوم، راهی افغانستان شد!

فرشته فروغ، بنیان‌گذار موسسه سی.تی.آی در افغانستان

دور از حواشی تبعیض جنسیتی در بلاک چین، امروز زنان الهام‌بخش و کارآفرین افغانستان راه ورود ارز دیجیتال به جامعه این کشور را هموار ساخته اند.

بیشتر بخوانید: افزایش شدید علاقه‌مندی زنان به ارزهای دیجیتال

به نقل از منابع خبری موثق در کوین دسک؛ موسسه غیر انتفاعی (Code To Inspire (CTI با شبکه Bounties وارد همکاری شده است و بواسطه این همکاری دانشجوهای CTI در ازای جبران آسیب پذیری ها و انجام پروژه های مختلف، اتریوم پاداش می گیرند. موسسه مذکور در سال ۲۰۱۵ توسط فرشته فروغ و با هدف حمایت از تحصیل زنان افغانستان در حوزه کد نویسی تاسیس شده است. به گفته وی، روند دریافت پاداش هم اکنون برای این موسسه آغاز شده است.

این همکاری اولین بار در ماه می آغاز شد. به محض اینکه حساب MetaMask و کیف پول های نرم افزاری در اختیار دانشجویان قرار داده شد، آنها کار خود را شروع کردند. به گفته فرشته فروغ، در این مدت دانشجویان موسسه CTI بسته به نوع پروژه، بین ۱۰ الی ۸۰ دلار پاداش گرفته اند. با این حال او در صحبت های خود به میزان کل پاداشی که دانشجویان تاکنون دریافت کرده اند اشاره ای نکرده است. این بار اولی نیست که فرشته فروغ چنین اقداماتی انجام داده، وی پیش از این پرداخت ارز دیجیتال به کارگران راه دور افغانستان را تسهیل بخشیده است.

اتریوم، راهی افغانستان شد!

رؤیا محبوب، کارآفرین و تاجر

در سال ۲۰۱۴، فروغ با یک کارآفرین دیگر به نام رویا محبوب وارد همکاری شد تا به زنان افغان در کسب درآمد بیت کوینی از راه وبلاگ نویسی کمک کند. اما این پروژه با محدودیت هایی مواجه شد و به بن بست رسید!

از آنجایی که در کشور افغانستان هیچ صرافی ارز دیجیتالی نبود که مشکل نقدینگی را حل کند، و به دلیل اینکه بسیاری از بلاگرها حساب بانکی نداشتند، پروژه مذکور با موفقیت روبرو نشد.

با این حال، هم چنان امکان استفاده از یک صرافی خارجی برای انتقال ارز دیجیتال تبدیل شده وجود داشت.

فروغ در مصاحبه خود با کوین دسک می گوید:

مشکلی که با آن روبرو بودیم، تبدیل کردن بیت کوین به پول رایج افغانستان بود.

در آن زمان، موسسه CTI و نمایندگان آن می توانستند در نقش صرافی عمل کنند، یعنی ارز دیجیتال را از زنان گرفته و به آن ها پول بپردازند. اما این روند هم مشکلاتی داشت!

فروغ ادامه می دهد:

در زمان حال، موسسه ما ارز دیجیتال را به هر شکلی که هست ذخیره می کند، اما باز هم با تبدیل آن به دلار و پول رایج مشکل داریم.

بعید است که اتر در این شرایط عملکرد بهتری داشته باشد، اما در هر صورت فروغ معتقد است که شرکت زنان افغان در بخش اتریوم و ارز دیجیتال، ارزش آموزشی بالایی دارد. او می گوید:

به نظر من داشتن آگاهی و دانش در زمینه ارز دیجیتال و امور مالی اصلا چیز بدی نیست. دسترسی زنان افغانستان از جهات مختلف به منابع مالی، از جمله بانک محدود است. فناوری ارز دیجیتال یک نوآوری شگرف است؛ نه تنها از لحاظ اقتصادی، بلکه از جهات دیگر نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. کاربردهای فناوری بلاک چین در حوزه تولید محصولات مختلف و رفع مشکلات (دسترسی محلی) در کشور، قابل توجه است.

اتریوم، راهی افغانستان شد!

علاوه بر تمام این ها، شبکه Bounties به جز پروژه های فنی، کار ترجمه و پروژه های دیگری هم دارد. به همین دلیل دانشجویان موسسه سی.تی.آی می توانند در کنار یادگیری با جامعه اتریوم ارتباط خوبی برقرار کنند.

سیمونا پاپ، در مقام ریاست Bounties گفته است:

یک پروژه انجام می دهید و در پایان کار به شما پاداش داده می شود. از روش های مختلف می توان با این شبکه همکاری داشت.

ضمن این همکاری، یک دوره آموزشی MetaMask نیز برای دانشجویان CTI برگزار می شود.

اتریوم، راهی افغانستان شد!

مِتامَسک، کیف پول اتریوم قابل نصب بر روی مرورگر کروم

به زودی فروشگاه آنلاین MetaMask برقرار خواهد شد. دانشجویان می توانند در این فروشگاه به خرید و فروش محصولات و خدمات بپردازند. بدین ترتیب امکان شرکت و توسعه در دوره های گسترده تر نیز وجود خواهد داشت.

اقتصاد گردشی

اتریوم، راهی افغانستان شد!

اقتصاد دَوَرانی یا گردشی عبارتی کلی برای توصیف یک رویکرد در اقتصاد صنعتی است. هدف اصلی این نوع از اقتصاد دستیابی به اقتصادی پایدار می باشد. زنان افغان با کمک برنامه حاضر می توانند اتریوم پاداش بگیرند و با آن محصولات دیگری را خریداری کنند. این مشکلی است که کشورهای در حال توسعه هنگام پذیرش ارز دیجیتال با آن روبرو هستند و اغلب لازمه رفع آن یک تغییر سیستمیک است.

شیفتگان ارز دیجیتال در ونزوئلا، می توانند با ارز دیجیتال (بیت کوین، اتریوم، زی کش) مایحتاج خود را به صورت آنلاین خریداری کنند: برنج، پوشک و … بخرند. سپس کالاهای خریداری شده به آدرس آنها ارسال خواهد شد. اما در افغانستان این گونه نیست. فرشته فروغ می گوید:

این جا، خدمات پستی امن نیستند. بسیاری از جاده ها و خانه ها بی نام و نشان هستند و مثل سایر نقاط دنیا علامت گذاری نشده اند.

با این حال، مسیر ارز دیجیتال با تلاش های فروغ، در افغانستان هموار شده است.

وب سایت ها و صفحات فیس بوکی مختلف دلیل خوبی بر این مدعا هستند: گرایش تریدرهای افغان به کسب اطلاعات در زمینه ارز دیجیتال محسوس است.

اتریوم، راهی افغانستان شد!اما جینی گاک، طرفدار آمریکایی-افغان تبار بیت کوین، به آینده اتریوم در افغانستان امیدوار نیست. او می گوید که دانش مردم افغانستان هنوز در مورد بیت کوین کاملا رشد پیدا نکرده است، مردم از او در مورد بیت کوین سوال می کنند و تنها یک تریدر درباره اتریوم از او سوال پرسیده است.

او می گوید تنها یک چیز می تواند به شرایط فعلی ارز دیجیتال در افغانستان کمک کند، و آن هم روی کار آمدن یک صرافی ارز دیجیتال در این کشور است.

مردم افغانستان به موسسات مالی و اپلیکیشن ها اعتماد چندانی ندارند و برای تبدیل پول خیلی تمایلی به استفاده از آن ها ندارند. در عوض، استفاده از صرافی ها در افغانستان رایج است. صرافی ها با پول های فیات رایج در منطقه جنگ زده افغانستان کار می کنند. جینی می گوید:

با این اوصاف اگر صرافی های افغانستان قدم به عرصه ارز دیجیتال بگذارند، مردم طلا و کالاهای فیزیکی و مشکل آفرین امروز را کنار خواهند گذاشت و از ارزهای دیجیتال به عنوان ذخیره ارزش استفاده خواهند کرد.

دسترسی جهانی

اتریوم، راهی افغانستان شد!پیشرفت و پذیرش ارز دیجیتال در افغانستان هنوز کار دارد. فروغ می گوید که همکاری او با شبکه Bounties دانشجوهای موسسه سی.تی.آی را با ارز دیجیتال اتر آشنا می کند و باعث می شود افغانستان در مسیر رسیدن به استقلال مالی قدم بزرگی بردارد.

فروغ از افغانستان می گوید:

بسیاری از زنان افغان اجازه سفر ندارند، خیلی از خانواده ها به دخترانشان اجازه نمی دهند برای سفر یا کار به شهر دیگری بروند.

او در ادامه می گوید:

اگر یک درصد احتمال کار برای آنها در هرات هست، قطعا میلیون ها فرصت کاری برایشان در اینترنت وجود دارد.

هرات یکی از کلان شهرهای افغانستان و زادگاه سی.تی.آی است. دانشجوها می توانند برای شرکت در کلاس ها یا به صورت حضوری به خود موسسه مراجعه کنند و یا در خانه و از طریق اینترنت کار کنند. سی.تی.آی برای شهرهایی که در آن ها فرصت های شغلی زیادی وجود ندارد هم کارآفرینی کرده است.
عالم دانشیار، مشاور موسسه سی.تی.آی است. او نیز در این رابطه نظر خود را بیان کرده است:

به نظر من این خیلی خوب است که دانشجوهای ما می توانند کار کنند، پروژه انجام بدهند و دستمزد دریافت کنند. این جریان کمک بزرگی به آنها می کند، علی الخصوص دانشجویان رشته طراحی وب.

او می گوید برای اولین در سی.تی.آی بوده که ارز دیجیتال گرفته است.

به علاوه فروغ فکر می کند که با وجود یک بخش صنعتی گسترده تر در حوزه بلاک چین، اوضاع کشور افغانستان بهتر خواهد شد:

تعلیم زنان در زمینه کسب ارز دیجیتال، جزو اولین راه حل های تکنولوژیکی بومی برای رفع مشکلات افغانستان است.

اتریوم، راهی افغانستان شد!

او می گوید که فرصت شرکت در اقتصاد جهانی، و آشنا شدن با کیف پول های ارز دیجیتال می تواند از خود کوین های دیجیتال با ارزش تر باشد.

دخترانی در افغانستان زندگی می کنند، که کار کد نویسی را خوب انجام می دهند.

همین دختران آینده افغانستان را تغییر خواهند داد، به رشد آتی کشورشان کمک خواهند کرد، و این کار را تنها با کسب دانش قرن بیست و یک انجام خواهند داد.

منبع: coindesk

اتریوم، راهی افغانستان شد!

  • ۹۸/۰۲/۰۵
  • ارز دیجیتال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی