ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

  • ۰
  • ۰

وزارت انرژی شیلی بلاک چین را مورد استفاده قرار داده و کاربرد فناوری بلاک چین را یک ضرورت می‌داند.

دولت شیلی اعلام کرده قصد دارد برای ثبت آمار مربوط به بخش انرژی، از بلاک چین شبکه اتریوم(Ethereum) استفاده کند.

کمیسیون ملی انرژی شیلی که زیرمجموعه وزارت انرژی این کشور است، هدف از قرار دادن داده‌ها در دفتر کل عمومی را «افزایش سطح امنیت، یکپارچگی، قابلیت ردگیری و اعتمادسازی نسبت به اطلاعاتی که در دسترس عموم قرار می‌گیرد» دانست.

به نقل از وب‌سایت CoinDesk، این کمیسیون پیش تر نسبت به احتمال هک و دستکاری شدن پایگاه‌های داده خود اظهار نگرانی کرده بود.

رویکرد مبتنی بر اتریوم، روشی جایگزین برای ذخیره‌سازی داده‌هاست که در آن از فناوری بلاک چین استفاده می‌شود.

یادآور می‌شود که بلاک چین (Blockchain) یک شبکه رمزنگاری شده، ایمن و مقاوم در برابر مداخله هکرهاست و هر چند همه کاربرانش می‌توانند روی آن نظارت داشته باشند اما هیچ یک از آنها به تنهایی قادر نیست تغییراتی در آن ایجاد کند.

به همین دلیل این فناوری، محیطی عالی برای ذخیره داده‌های با ارزش، قراردادهای عمومی و خصوصی، حقوق مالکیت و غیره به شمار می‌رود.

تصمیم وزارت انرژی شیلی مبنی بر استفاده از بلاک چین

بر اساس این گزارش، کمیسیون انرژی شیلی پیش تر برخی اطلاعات را به شبکه بلاک چین منتقل کرده بود که از آن جمله می‌توان به اطلاعات مربوط به ظرفیت تولید برق، میانگین قیمت بازار و هزینه‌های نهایی اشاره کرد.

پس از انجام این مرحله، دولت شیلی قصد دارد نتایج حاصله را بررسی کرده و آنها را در اختیار سایر شرکت‌ها و نهادهای دولتی این بخش قرار دهد.

وزیر انرژی شیلی با اشاره به این که بلاک چین یکی از مهم‌ترین فناوری‌ها در یک دهه گذشته محسوب می‌شود، گفت ما علاقه‌مندیم که استفاده از این فناوری را از یک سطح مفهومی به یک فضای عملیاتی ببریم.

وی خاطرنشان کرد که بلاک چین می‌تواند در چند سال آینده جزئی از زندگی روزمره انسان‌ها باشد.

تصمیم وزارت انرژی شیلی مبنی بر استفاده از بلاک چین

  • ۹۸/۰۳/۲۷
  • ارز دیجیتال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی