ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

  • ۰
  • ۰

خنک کردن یا کولینگ دستگاه‌های ماینر چگونه است؟ راه‌‌اندازی دستگاه‌های استخراج و انجام ماینینگ به صورت خرد (با سرمایه‌کم) این روزها در حال تبدیل شدن به یکی از فعالیت‌های پرطرفدار در میان کاربران ایرانی است.

سودآوری این دستگاه‌ها زمانی که با برق ارزان همراه باشد، به یک موضوع وسوسه‌کننده تبدیل می‌شود. اما برای راه‌اندازی یک ریگ ماینینگ و یا در مقیاس‌ وسیع‌تر یک فارم استخراج، چالش‌های مختلفی پیش روی ماینرها قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین مسائل پیش روی استخراج‌کنندگان، تولید گرمای زیاد است. بنابراین سوال اول هر ماینر تازه‌کاری باید این باشد: خنک کردن دستگاه استخراج چگونه است؟

استخراج‌کنندگان برای حل مشکل گرمای ایسیک‌های خود مجبور به پیاده‌سازی روش‌هایی جهت خنک نگه داشتن اتاقک و مکان‌هایی که دستگاه‌هایشان در آن قرار گرفته، می‌شوند. سرد نگه داشتن دستگاه‌ها برای داشتن بازدهی بیشتر و سالم ماندن قطعات داخلی آن‌ها، معمولا با دستگاه‌های سرمایشی (کولر)های آبی یا گازی و یا فن‌های بزرگ انجام می‌شود. البته روغن‌های مخصوصی هم برای این‌کار در بازار وجود دارند که البته بعضی‌ها به دلیل ضرر زدن به دستگاه، استفاده از آن‌ها را پیشنهاد نمی‌کنند.

بنابراین لازم به تاکید است که اجرای این روش‌ها معمولا با خلاقیت ماینرها همراه بوده و در واقع یک روش کلی برای خنک کردن دستگاه استخراج وجود ندارد.

یکی از کاربران فعال بخش استک (پرسش و پاسخ) ارزدیجیتال به نام کاربری «Follow Me» تجربه‌اش را درباره ساخت «اتاقک سرد» برای فعالیت ماینر به اشتراک گذاشته است. او در این آموزش از کولر آبی و گازی به همراه تجهیزات دیگری استفاده کرده و چگونگی سرهم‌بندی آن‌ها را با تصویر نشان داده است.

ضمن تشکر ویژه از این کاربر برای به اشتراک گذاشتن تجربه گران‌ بهای خود در خنک کاری و کولینگ دستگاه‌های استخراج یا همان ایسیک (ASIC)، شما را به خواندن «آموزش ساخت اتاقک و ساخت محیط سرد» دعوت می‌کنیم:

آموزش ساخت اتاقک و محیط سرد

No related posts.

آموزش خنک کردن دستگاه استخراج

  • ۹۸/۰۵/۱۴
  • ارز دیجیتال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی