ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

  • ۰
  • ۰

روز شنبه 9 مارس (18 اسفند)، هستر پیرس (Hester Peirce)، عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، موافقت خود را با خودتنظیمی برای بازارهای ارز دیجیتال در صورت امکان اعلام کرد.

این اظهار نظر در جریان یک گفتگوی عمومی با گری گنسلر (Gary Gensler) رییس سابق کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در رویداد (MIT Bitcoin Expo 2019) عنوان شد.

زمینه نظرات هستر پیرس، پیشنهاد گری گنسلر مبنی بر مطلوب بودن یک چارچوب قانونی قوی تر و یکپارچه در سطح ملی بود. به گفته گنسلر، این چارچوب شامل پلتفرم های ترید که توکن های اوراق بهادار و یا ابزارهای سرمایه‌گذاری پیچیده را ارائه می کنند، و همچنین شامل پلتفرم هایی می شود که کالاهایی از قبیل بیت کوین در آن ها فهرست شده است. هستر پیرس در واکنش به این پیشنهاد اظهار داشت:

یکی از مهم ترین مسائلی که باید به خاطر داشت این است که مردم در تعامل با دیگران، رفتار یکدیگر را تنظیم می کنند و هدف کلی بیت کوین، تشکیل جامعه ای است که قادر به تنظیم خود باشد. با افزایش مشکلات، اعضای این جامعه به دنبال راهی برای حل این مشکلات خواهند بود. یک مدل می تواند داشتن یک تنظیم کننده دولتی باشد، اما به نظر من این طرح تنها گزینه موجود نیست.

تمرکز صحبت های گنسلر در مورد گسترش مقررات ملی بر طیف وسیع تری از ترید ارزهای دیجیتال، بر موضوع بهبود حفاظت سرمایه گذار، هماهنگی برای پیشگیری از جرایم پولشویی، و رسیدگی به اختلافات نظارتی و اجرایی موجود در ایالت های مختلف قرار داشت.

مقام ارشد کمیسیون بورس آمریکا: بازار ارزهای دیجیتال باید در صورت امکان خودتنظیمی داشته باشد

گری گنسلر – رییس سابق کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده

هستر پیرس در بحث کوتاهی با گنسلر، حول مسئله این اختلافات نظارتی و اجرایی، بر وضعیت موجود تاکید ورزید — ایالت ها ملزم به اجرای قوانین انتقال پول، تحت قانون پنهان ‌کاری بانک‌ ها (Bank Secrecy Act) هستند. با وجود این، ممکن است که آن ها جوانب مختلف بازارهای ارز دیجیتال را با درجه متفاوتی از آزادی عمل تنظیم کنند. او در ادامه گفت:

ما این مدل نظارتی را انتخاب کرده ایم. من باز هم فکر می کنم که اگر ما در دنیایی زندگی می کردیم که اجازه انجام چنین کاری وجود داشت، بازارها می توانستند خودتنظیمی داشته باشند.

او در ادامه حمایت خود از اقدامات تنظیمی سبک تر در موقعیت ممکن را اعلام کرد. با وجود این، وی تاکید داشت که عرضه توکن های اوراق بهادار باید با شرایط ثبت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مطابقت داشته باشد. پلتفرم های ترید ارز دیجیتال در تلاشند که با توجه به این شرایط و به منظور کسب توانایی فهرست کردن توکن های اوراق بهادار، به عنوان صرافی و یا جایگزینی برای محل ترید، نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شوند. هستر پیرس ضمن اشاره به این امر، از تلاش مداوم پلتفرم های خرید و فروش ارز دیجیتال حمایت کرد.

هستر پیرس به خاطر نگرش خود نسبت به دنیای ارز دیجیتال از شهرت مثبتی در جامعه کریپتو برخوردار بوده و لقب «مادر کریپتو» به او نسبت داده شده است. بر اساس یک گزارش قبلی در کوین تلگراف، هستر پیرس سال گذشته با رد درخواست ETF بیت کوین دوقلوهای وینکلواس مخالفت کرد و اظهار داشت که قضاوت SEC اساساً اشتباه بوده است.

او در ماه فوریه عنوان کرد که روند طولانی و در واقع تاخیر برقراری مقررات ارز دیجیتال در آمریکا، ممکن است در نهایت برای این حوزه سودمند باشد و آزادی بیشتری را برای این صنعت به ارمغان بیاورد تا بتواند به تنهایی حرکت کند.

منبع: cointelegraph

مقام ارشد کمیسیون بورس آمریکا: بازار ارزهای دیجیتال باید در صورت امکان خودتنظیمی داشته باشد

برچسب ها

۰

  • ۹۸/۰۷/۲۵
  • ارز دیجیتال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی