ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰
سوئیس درصدد دریافت مالیات توسط بیت کوین استReviewed by بهاره کحالonSep 16Rating: 5.0

سوئیس یکی از کشورهای پیشرو و قدرتمند در مسائل مالی و بانکداری  در دنیاست که از دیرباز همگان این کشور را از پشگامان این عرصه می دانند ، همینک این کشور در صدد است قوانین مالیات ها را بر روی بلاک چین  پیاده سازی نموده و آن را از طریق بیت کوین دریافت نماید ، زیرا این سیستم غیر قابل تقلب بوده و امنیت و شفافیت در آن بسیار بالاست .

سوئیسی‌ها برای تبدیل شدن به هاب فناوری مالی، پرداخت مالیات از سال آینده میلادی را با بیت‌کوین در دستور کار خود قرار می‌دهند.

به گزارش ارزدیجیتال به نقل از بلومبرگ؛ شهرداری «چیاسو» در سوئیس اعلام کرد: قصد دارد به شهروندان این شهر اجازه دهد تا مالیات خود را از ابتدای سال آینده میلادی، با بیت کوین پرداخت کنند.

در همین حال این تصمیم سوئیس در راستای تلاش این کشور برای تبدیل شدن به یک هاب در حوزه فناوری مالی در جهان است. همچنین مقامات سوئیسی، با مذاکره با شرکت های فعال در حوزه ارزنگار و «بلاک چین»، این طرح جدید را تصویب کرده اند.

بر پایه این طرح، پرداخت های مالیات با بیت کوین نمی تواند متجاوز از ۲۵۰ فرانک سوئیس معادل ۲۶۵ دلار باشد. همچنین شهردار «چیاسو» گفت: این شهر به لحاظ بین الملی کانون رشد فناوری و اقتصادی در جهان و سوئیس است.

شهردار «چیاسو» تصریح کرد: این شهر متمرکز بر روی توسعه سریع در بخش «فین تک» و ارز دیجیتالی بعنوان روشی برای خارج شدن از سیستم سنتی مالی از زمان وقوع بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد است.

بر همین اساس مقامات «ژنو» اعلام کردند که در ماه جاری میلادی بصورت آزمایشی طرح «بلاک چین» را برای پردازش الکترونیک و آرشیو کردن اسناد رسمی اجرا خواهند کرد.

سوئیس درصدد دریافت مالیات توسط بیت کوین است

  • ارز دیجیتال
  • ۱
  • ۰

بیت کوین، اتریوم و دیگر آلت کوین ها از دیروز با افت قیمت رو به رو شده اند. بیت کوین برای لحظاتی از ۵۰۰۰ دلار عبور کرد و بعد از آن ۸ درصد افت قیمت داشت. اتریوم تقریبا به نزدیکی ۴۰۰ دلار رسید اما بعد از آن حدود ۱۸ درصد کاهش یافت. لایت کوین نیز یک هفته فوق العاده را تجربه کرد، اما در رسیدن به ۱۰۰ دلار ناتوان بود و به زیر ۸۰ دلار رسید. دش هم بعد از رسیدن به مرزهای ۴۰۰ دلار، حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

تور دیمیستر، سردبیر مجله Adamant Research ، اذعان کرد که تعدادی از ارزهای دیجیتال به دلیل روانشناسی قیمت ها، نزول کرده اند. او در پستی در توییتر، علت کاهش قیمت ها را رسیدن ارز ها به قیمت بالا و رُند دانست که باعث می شود مردم با دیدن این قیمت ها به فکر فروش سریع ارزهای خود بیافتند.

چرا ارزهای دیجیتال سقوط می کنند؟ بررسی عوامل روانشناختی

پست توییتر Tuur demeester

راه پذیرفته شده، ترس

وضعیت حال حاضر ارزهای دیجیتال نشان دهنده تاثیر گسترده آگاهی مردم بر بازار است. با آگاهی بیشتر سرمایه گذاران و عموم مردم، قطعا سرمایه گذاری بیشتر خواهد شد و ارزهای دیجیتال صعود خواهند کرد.

به هرحال، واقعیت این است که قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال از سال های گذشته تاکنون هزاران درصد افزایش داشته است. معمولا با هر افزایش قیمت، تا زمانی که سرمایه گذاران دوباره بر ترسشان غلبه کنند، قیمت ها برای مدتی ثابت خواهند شد و سپس دوباره به رشد خود ادامه می دهد.

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

بخش روسی خبرگزاری Sputnik گزارش داد که بنیانگذار شرکت های تلگرام و وی‌کنتاکت امیدوار است که بیت کوین بتواند بر سلطه گری آمریکا و دلار بر جهان پایان دهد. همچنین وی معتقد است که ارزهای دیجیتال، توانایی تحول در سیستم مالی جهان و خروج کشورها از سلطه سیستم پولی آمریکا را دارند.

موسس شبکه اجتماعی تلگرام، بیت کوین را به خاطر تغییر پارادایم کنونی جهان تحسین می کند

موسس تلگرام: بیت کوین به سلطه گری آمریکا بر جهان پایان می دهد

پاول دورف، بنیانگذار تلگرام

به نقل از سایت Sputnik، پاول دورف، گفت: “برای نخستین بار در ۷۰ سال گذشته، سیستم مالی جهان، این فرصت را به دست آورده است که از هموژنی و سلطه گری ایالات متحده که پول ملی خود را به سراسر جهان تحمیل کرده است، خارج شود و بعد از این اتفاق، دیگر کشور ها مجبور نیستند که پرداخت ها و خریدهای جهانی خود را با دلارهایی که چاپ آن ها متوقف نمی شود، انجام دهند.”

به عبارت دیگر، بانک ها و دولت های مرکزی پول را با اختیار چاپ می کنند و منافع و سود خود را با کم و زیاد کردن عرضه پول به دست می آورند. بیت کوین با معرفی پول عادلانه این روند اقتصادی را تغییر می دهد. این واقعیت که تعداد بیت کوین محدود است و فقط ۲۱ میلیون از آن وجود خواهد داشت، بدین معنی است که هیچ نهاد یا فردی نمی تواند عرضه پول را دستکاری و کم و زیاد کند. این ویژگی سیستم های بانکی کنونی را متوقف خواهد کرد و کشورها از چرخه مالی بانک های آمریکا خارج می شوند.

دورف از تصمیم دولت روسیه برای محدود کردن بیت کوین هم انتقاد کرد

موسس تلگرام: بیت کوین به سلطه گری آمریکا بر جهان پایان می دهد

بنیانگذار تلگرام با تحسین دوباره بیت کوین، از قوانین سرسختانه روسیه در قبال بیت کوین انتقاد کرد. به نقل از سایت اسپونتیک، وی اذعان کرد اینکه فقط سرمایه گذاران واجد شرایط حق استفاده از بیت کوین را داشته باشند، به معنای محدود کردن بیت کوین است. این کارممکن است به سرمایه گذاران واجد شرایط هم آسیب بزند. حتی ممکن است رشد بیت کوین را مهار کند.

“دولت روسیه به جای این که از این فرصت برای توازن جهان استفاده کند و همراه با کشور ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی  در مسیر به رسمیت شناختن ارز دیجیتال و جایگزینی آن با دلار گام برداردد، قوانینی را برای محدود کردن [ارزهای دیجیتال] تصویب کرده است. بیت کوین می تواند تحریم هایی که بر روسیه اعمال شده است را بی اثر کند.”

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

پس از اینکه سخت افزارهای استخراج بیت کوین را تهیه و تنظیم کردید، باید به یک استخر استخراج بپیوندید و در آن فعالیت کنید. نصب و استفاده از نرم افزار استخراج بیت کوین بسیار راحت است.

در این پست بهترین استخرهای استخراج و نرم افزار های استخراج بیت کوین را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی استخرهای استخراج بیت کوین

حدود ۲۴ استخر استخراج معتبر وجود دارد که می توانید سخت افزار خود را به آن ها متصل کنید و استخراج بیت کوین را آغاز کنید.

نرم افزارهای استخراج بیت کوین

حجم استخراج در استخرهای استخراج معتبر

۱۰ استخر استخراج برتر بیت کوین

Antpool
BTC.top
BTC.com
Bixin
BTCC
F2pool
ViaBTC
BW Pool
Bitclub
Slush
نرم افزارهای استخراج بیت کوین

مرکز این استخر در چین  و متعلق به شرکت Bitmain است.
برای استفاده از این استخر استخراج باید در سایت Bimain ثبت نام کنید.
حدود ۲۵ درصد از ظرفیت استخراج در Antpool انجام می شود.

آدرس سایت: www.antpool.com

معرفی نرم افزارهای استخراج بیت کوین

پس از ثبت نام در استخرهای استخراج بیت کوین، باید با سرور و نام کاربری خود با استفاده از نرم افزار به استخر استخراج متصل شوید و فرایند استخراج را آغاز کنید.

نرم افزارهای زیادی برای استخراج بیت کوین وجود دارند اما سه نرم افزار اصلی و پرکاربرد برای استخراج بیت کوین عبارتند از:

۱- نرم افزار CGminer

نرم افزارهای استخراج بیت کوین

این نرم افزار در حال حاضر محبوب ترین نرم افزار استخراج بیت کوین است. CGminer نرم افزار سورس باز استخراج بیت کوین است که با زبان C برای سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، لینوکس و OS X نوشته شده است.

این نرم افزار شامل اورکلاکینگ، نظارت، کنترل سرعت فن و رابط کاربری ساده است. این برنامه از سه روش استخراج CPU ، GPU و ASIC پشتیبانی می کند.

نرم افزار CGminer را می تواند از اینجا دانلود کنید.

نرم افزار CGminer با محیط cmd کار می کند و با ثبت نام در یک استخر استخراج می توانید سرور و یوزر استخر استخراج خود را در نرم افزار وارد کنید و نرم افزار را فعال نمایید.

کلید های اصلی نرم افزار CGminer

۱- کلید P : تنظیم کردن استخر استخراج

۲- کلید S : تنطیمات (تعداد گرافیک، فن و …)

۳- کلید D : گزینه های اضافی

۴- کلید Q : خروج

۲- نرم افزار BFGminer

نرم افزارهای استخراج بیت کوین

این نرم افزار کم و بیش شبیه نرم افزار CGminer عمل می کند. با این تفاوت که در CGminer می توان با تمام دستگاه ها فعالیت کرد اما این نرم افزار فقط مناسب دستگاه های ASIC است.

نرم افزار BFGminer را می تواند از اینجا دانلود کنید.

۳- نرم افزار GUIminer

نرم افزارهای استخراج بیت کوین

این نرم افزار یک رابط کاربری ویژوال و کارپسند دارد و استخرهای استخراج زیادی را پوشش می دهد. این نرم افزار امکان استخراج با CPU و GPU را دارد اما برای دستگاه های ASIC قابل استفاده نیست.

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

اتریوم یک پلتفرم با بلاک چین مخصوص به خود است، و به نوعی کوین مخصوصی به اسم اتر (ether) برای خود دارد اتریوم از نظر بلاک چینی بودن شبیه به بیت کوین است، اما در پلتفرم بیت کوین، ارز مخصوص همان بیت کوین نامیده می شود.

کلمه “توکن” در لغت به هرگونه کالاهای تایید شده قابل مبادله مانند ارز، وفاداری، حواله طلا، آیتم های بازی کامپیوتری و … گفته می شود.

توکن منحصر به یک پلتفرم خاص نیست. توکن نشان دهنده این است که شما یک دارایی قابل تجارت دارید.

در حوزه ارزهای دیجیتال در حال حاضر از پلتفرم اتریوم  برای ذخیره و ارائه توکن های ico ها استفاده می شود. به عبارت دیگر، در پروژه ای که بر روی بلاک چین اجرا خواهد شد، توسعه دهندگان آن پروژه، توکن های مخصوص آن پروژه را می سازند که توسط آن ها می شود در این پروژه فعالیت کرد.

مثلا Status یک نرم افزار پیام رسان غیرمتمرکز است که با آن می شود بدون واسطه با دیگران چت کرد و یا اتریوم را انتقال داد. در این پلتفرم امکان خرید و فروش و مارکتینگ هم فراهم شده است و برای خرید و فروش از توکن SNT استفاده می شود یعنی اگر کسی بخواهد در این نرم افزار محصولی را از شخصی بخرد باید توکن بخرد و از آن برای این کار استفاده کند.

به این ترتیب توکن ها ارزشمند می شود و می توانند خرید و فروش شوند.

به دلیل توانایی اتریوم در اجرای قرارداد های هوشمند، پروژه های غیرمتمرکز از این پلتفرم برای ثبت توکن ها استفاده می کنند. روی قرارداد های هوشمند می توان برنامه هایی برای پردازش توکن ها قرار داد … مثلا می توان برای دسته بندی آهنگ ها برای هر آهنگ یک توکن مخصوص ساخت.

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا Cryptocurrency یک فرم از پول الکترونیکی است. بیشتر ارزهای دیجیتال به منظور امنیت بیشتر، حذف واسطه ها و ناشناس بودن طراحی شده اند.

ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می کنند، رمزنگاری های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری هستند.

ابتدا رمزنگاری در جنگ جهانی دوم برای انتقال پیام و فرمان های نظامی مورد استفاده قرار گرفت. در عصر دیجیتال، ریاضیات و علوم کامپیوتر برای امنیت ارتباطات، اطلاعات و انتقال پول مورد استفاده قرارگرفته اند.

اولین ارز دیجیتال بیت کوین است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و اکنون پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است. در چند سال گذشته ارزهای دیجیتال زیادی معرفی و عرضه شده اند. در حال حاضر حدود ۹۰۰ ارز دیجیتال در بازارهای جهانی تجارت می شود.

ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

ارزهای دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز استفاده می کنند و به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت نام یا استفاده از بانک ها و سازمان های واسطه می دهند. اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده ای به نام بلاک چین اجرا می شوند. بیشتر واحد های اصلی ارز دیجیتال (به جز توکن ها) توسط یک فرآیند به نام استخراج یا ماین تولید می شوند.

ارزهای دیجیتال مشهور

  • بیت کوین: بیت کوین اولین و محبوب ترین ارزدیجیتال است. بیت کوین توسط فردی (یا افرادی) ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ عرضه شد. ارزش کل بازار بیت کوین اکنون بیش از ۷۰ میلیارد دلار است.
  • اتریوم: در سال ۲۰۱۵ توسعه یافته است، اتریوم بلاک چین مخصوص خود را دارد به همین دلیل به آن بلاک چین دوم هم گفته می شود. اتریوم فقط یک روش پرداخت نیست. روی بلاک چین اتریوم، قرارداد های هوشمند غیرمتمرکز اجرا می شود. بیش از ۹۰ درصد توکن های موجود روی پلتفرم اتریوم فعالیت می کنند.
  • ریپل: ریپل یکی دیگر از پلتفرم های غیرمتمرکز مشهور است. ریپل در سال ۲۰۱۲ با هدف ایجاد ظرفیت تراکنش های بالا عرضه شد.
  • لایت کوین: این ارز با تغییراتی در بیت کوین مانند انجام سریع تر تراکنش ها و استخراج راحت تر، در سال ۲۰۱۳ عرضه شد.

چرا ارزهای دیجیتال محبوب هستند؟

ارزهای دیجیتال به منظور امنیت و ناشناس بودن ساخته شده اند. تقلب درتراکنش های ارزهای دیجیتال جایگاهی ندارد. کسی مالک آن ها نیست و کسی نمی تواند آن ها را متوقف یا هک کند. آن ها غیرمتمرکز هستند و واسطه ها را حذف می کنند.

استفاده از ارزهای دیجیتال نیاز به ثبت نام یا مدارک ندارد. فرایند استخراج برای همه مقدور است و همه می توانند با سخت افزار های مناسب از آن کسب درآمد کنند.

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

اگر از پولونیکس یا بیترکس استفاده می کنید، احتمالا قسمت مارکت UDST را دیده اید. کاربران زیادی از ماهیت و نحوه استفاده از آن آگاه نیستند.

USDT یک توکن و دارایی ارزدیجیتال است که از طریق پروتکل Omni Layer Pro در بلاک چین بیت کوین تولید شده است. هر واحد USDT توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود این توکن تحت نظارت Tether نگهداری می شود و به نوعی کیف پول اصلی این توکن، سایت Tether است . توکن های USDT می تواند مانند بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر منتقل، ذخیره و یا برای خرید استفاده شود.

USDT برای تسهیل انتقال ارزهای ملی ایجاد شده است تا کاربران جایگزین پایداری برای بیت کوین داشته باشند.

علت قیمت ثابت USDT چیست؟

این توکن با پشتیبانی دلار آمریکا ایجاد شده است. تولید این توکن ها نسبت به دلار آمریکا انجام می شود بنابراین قیمت آن اغلب ثابت است و نسبت به قیمت دلار تغییر می کند. به دلیل قیمت ثابت، USDT ها معمولا برای سرمایه گذاری خریداری نمی شوند و اغلب برای خرید یا ذخیره پول استفاده می شوند.

مزیت USDT نسبت به دلار چیست؟

به دلیل ثابت بودن قیمت و تغییر آن نسبت به دلار، ریسک خرید یا نگهداری پول را کم می کند. همچنین به علت داشتن کیف پول و بدون واسطه بودن، می تواند برای خرید یا تجارت بسیار مورد استفاده باشد. با این توکن ها می توانید بدون ریسک نوسانات قیمت که در بیشتر ارزهای دیجیتال دیده می شود، تجارت و خرید کنید. همچنین به جای نگهداری پول در بانک می توانید از آن برای ذخیره پول استفاده کنید. خرید با این توکن ها شبیه به خرید و انجام تراکنش های بیت کوین است و دیگر نیاز به فرایند های سنتی مانند کارت های اعتباری نیست.

کیف پول های USDT

کیف پول Tether

کیف پول اصلی USDT، سایت Tether است. در این سایت با یک ثبت نام ساده می توانید آدرس کیف پول USDT خود را دریافت کنید و از صرافی های معتبر توکن مورد نیاز خود را خریداری کنید. به دلیل تحریم های موجود اسم کشور ایران در قسمت ثبت نام وجود ندارد. بنابراین برای هموطنان ساکن ایران، استفاده از این سایت پیشنهاد نمی شود. آدرس سایت : www.tether.to

کیف پول Bittrex

راحت ترین روش خرید USDT، صرافی و تجارتخانه های معتبر است. در بیترکس می توانید در قسمت مارکت USDT، به سادگی با تمام ارزهای دیجیتال توکن مورد نیاز خود را خریداری کنید. بیترکس برای کاربران ایرانی هم قابل استفاده است.

کیف پول Tether Free Wallet

کیف پول موبایل Tether Free Wallet در حال حاضر فقط برای کاربران اندروید قابل استفاده است. با مراجعه به سایت رسمی می توانید این کیف پول را روی موبایل اندرویدی خود دریافت کنید. آدرس سایت : Tether Free Wallet

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

مانند بسیاری از پروژه های بلاک چین، اصطلاح “قرارداد های هوشمند” باعث ایجاد سردرگمی در بین کاربران شده است. یک تکنولوژی جدید که توسط بلاک چین های عمومی ساخته شده است، درک قرارداد های هوشمند سخت است زیرا مفاهیم گیج کننده ای در آن وجود دارد.

در حالی که یک قرارداد استاندارد شامل قوانینی برای یک ارتباط است (معمولا یک قانون قابل اجرا است)، یک قرارداد هوشمند این ارتباط را با کد های رمزنگاری برقرار می کند.

به طور خلاصه، قراردادهای هوشمند، برنامه هایی هستند که دقیقا همانطور که توسط سازندگان مشخص شده اند، اجرا می شوند.

ایده اولیه آن در سال ۱۹۹۳ توسط یه مهندس کامپیوتر و رمزنگاری به نام نیک سابو به عنوان یک دستگاه داد و ستد خودکار معرفی شد. معروف ترین مثال آن یک دستگاه های فروش چیپس یا نوشابه است که با وارد کردن مبلغ به طور خودکار نوشابه یا چیپس دریافت می کنید. در اینجا هم ، کاربران اتریوم می توانند با استفاده از یک قرارداد هوشمند، ۱۰ اتریوم را به یک دوست در یک تاریخ خاص ارسال کنند. (می توانید به راهنمای ما “داستان پیدایش اتریوم” مراجعه کنید).

در این حالت، کاربر یک قرارداد را ایجاد می کند و داده ها را به آن قرارداد ارسال می کند تا بتواند دستور دلخواه را اجرا کند.

اتریوم یک پلتفرم است که به طور خاص برای ایجاد قراردادهای هوشمند ساخته شده است. اما این ابزار جدید(قرارداد های هوشمند) فقط برای یک کار خاص ساخته نشده اند. توسعه گران آن معتقدند که قرارداد های هوشمند حتی می توانند ساختمان بلاک ها را برای ساخت برنامه ها یا شرکت های غیرمتمرکز شکل دهند.

قراردادهای هوشمند اتریوم چگونه کار می کنند؟

قرارداد های هوشمند چگونه کار می کنند؟

شایان ذکر است اولین بار بیت کوین از قرارداد های هوشمندانه برای انتقال ارز از فردی به فرد دیگر استفاده کرد.به این صورت که شبکه گره (node) ها تنها با شرایط خاص تراکنش ها را تایید می کنند. اما بیت کوین فقط برای انتقال ارز از قرارداد های هوشمند استفاده می کند. در مقابل، اتریوم محدودیت بیت کوین را ندارد و به توسعه دهندگان اجازه ایجاد برنامه های مختلف قرارداد های هوشمند را می دهد.

قراردادهای هوشمند می توانند:

  • برنامه ای مانند حساب های مشترک ایجاد کند که به صورت خودکار و بدون عوامل انسانی فعالیت کند (مثلا بودجه ای به برنامه بدهند و فقط در صورت توافق همه افراد مقداری بودجه آزاد شود)
  • ساخت برنامه هایی برای بیمه افراد
  • ارائه خدمات به برنامه های دیگر (مثلا چگونه یک نرم افزار کتابخانه کار کند)
  • ذخیره اطاعات مانند ذخیره اطلاعات یک دامنه یا یک پرونده

قدرت در تعداد

قراردادهای هوشمند احتمالا مکمل یک دیگر هستند و به یکدیگر کمک خواهند کرد.

مثلا در یک برنامه مبتی بر آب و هوا، یک قرارداد از داده های بیرونی برای تعیین آب و هوا استفاده می کند و قرارداد دیگری می تواند شرط را براساس اطلاعات آب و هوایی اجرا کند که مثلا اگر دمای هوا ۳۲ بود این کار را بکند ویا مثلا اگر دمای هوا ۴۰ بود کار دیگری را انجام دهد

اجرای هر قرارداد نیازمند کارمزد تراکنش های اتریوم است که مفدار این کامزد ها بسیار کم بوده مقدارمحاسباتی که انجام می شود بستگی دارد.

همانطور که در راهنمای ما توضیح داده شده است “اتریوم چگونه کار می کند؟“، اتریوم زمانی کد قرارداد های هوشمند را فعال می کند که یک کاربر یا قرارداد دیگر کارمزد کافی برای هر تراکنش خود را پرداخت کند.
سپس ماشین مجازی اتریوم کد قرارداد های هوشمند را در “bytecode” اجرا می کند و می توانند در شبکه خوانده شوند.

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • ارز دیجیتال