ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

۴۶ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ضرب المثلی قدیمی وجود دارد که می گوید “اجازه نده دست روباه به مرغ برسد”. این گفته ممکن است در مورد دست اندکاران صنعت ارز های دیجیتال و تصوراتشان در خصوص قیمت بیت کوین(Bitcoin) مصداق داشته باشد. اما آیا مخالفان بیت کوین از این مسئله که قیمت بیت کوین بطور پیوسته در حال افزایش تا ۶۰۰۰ دلار می باشد، خرسندند یا خیر؟

نقدینگی بیت کوین و پذیرش آن

کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال بر این باورند که بیت کوین به سطح 6000 دلار رسیده است

علت افزایش قیمت بیت کوین تا مرز ۶۰۰۰ دلار مسئله ای بحث برانگیز است. میان بلوایی که در این صنعت ایجاد شده، برخی سردمداران بازار این افزایش قیمت را به افزایش نقدینگی(liquidity) بیت کوین نسبت می دهند. به عنوان مثال لوییس کواند(Luis Cuende)، موسس شرکت آراگون(Aragon)، در این خصوص اظهار داشت:

“من تصور می کنم افزایش قیمت بیت کوین ناشی از شور و اشتیاق عموم نسبت به بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال و راهکارهای تکنیکی جدید از قبیل سگویت(SegWit) باشد که عامل مقیاس پذیری(scalability) بیشتر و راهکاری جدید جهت پرداخت های فوری می باشد.”

 

همه افراد بر این تصور نیستند که بیت کوین به عنوان نوعی ارز گزینه مطلوبی می تواند باشد به خصوص از آنجا که قیمت آن به سرعت و بشدت دچار نوسان می گردد. با این وجود در کشوری مانند آرژانتین که ارز کاغذی(fiat currency) از ارزش چندانی برخوردار نیست، بیت کوین ممکن است تنها گزینه موجود باشد. به گفته دیوید هندرسون(David Henderson)، موسس شرکت سوییت بریج(Sweetbridge):

نگاهی سریع به تاریخچه قیمت بیت کوین (تعداد دو پیتزایی که با ۱۰،۰۰۰ واحد بیت کوین با ارزشی که امروز معادل ۳۰ میلیون دلار(۹۶،۸۳۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان) توسط ارتقا دهندگان بیت کوین خریداری شد) دال بر این مسئله است که این چالش ها در استفاده از بیت کوین به عنوان نوعی ارز مبادله ای یا وثیقه ای برخلاف اکثر ارز های کاغذی(fiat) ناشی از نوسانات چشمگیر و مکرر آن می باشد. ارزهای دیجتالی قادرند در کشورهایی که ارز محلی در آنها به شدت تحت کنترل می باشد و محدود شده و تحت تاثیر تورم بسیار بالا قرار دارد، گزینه دیگری ارائه نمایند.

کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال بر این باورند که بیت کوین به سطح 6000 دلار رسیده است

بیت کوین در مقابل طلا و سایر اقلام دارای ارزش

علاوه بر این، جدای از مسئله نقدینگی(liquidity) بیت کوین، این ارز به عنوان نوعی دارایی از ارزش خاص خود برخوردار بوده و حتی به عنوان ارز ذخیره پیشنهاد شده است. به گفته یوناتان سلا(Yonatan Sela)، مدیر توسعه اس وی پی(SVP):

“افزایش قیمت بیت کوین جای تعجب ندارد و من انتظار دارم در حالیکه نوسانات قیمت همچنان ادامه دارد، قیمت بیت کوین به مرزی فراتر از ۶۰۰۰ دلار برسد، به خصوص اگر شما با این تصور که بیت کوین می تواند نوعی ارز ذخیره دیجیتال قابل ملاحظه باشد، اقدام به خرید آن کنید. طلا  با سرمایه بازار معادل ۷ تریلیون دلار(۲۲،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان) از عمده ترین ترین ذخایر ارز جهان محسوب می شود. در حال حاضر بیت کوین معادل ۹۴ میلیارد دلار(۳۰۳،۴۰۳،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان) است که ۱٫۵ درصد از قیمت طلا می باشد. حتی چنانچه قیمت آن معادل ۲% طلا باقی بماند، به ۶۰۰۰ دلار خواهد رسید.”

 

سایر سرمداران این عرصه بدین نکته اشاره داشتند که اکنون خصیصه های بیت کوین به نوعی از جمله عوامل تبدیل آن به جریان اصلی این عرصه محسوب می شوند. هر چقدر افراد بیشتر و بیشتر به مسائل مربوط به بیت کوین واقف شوند، قیمت آن نیز بیشتر و بیشتر افزایش خواهند یافت.
در واقع شک و تردید، عدم اطمینان و ترس (FUD) برگرفته از نظرات جیمی دیمون(Jamie Dimon)، لری فینک(Larry Fink) و سایرین بر آگاهی عموم افزوده که به نوبه خود سبب افزایش قیمت می شود. پر سرافین لاین انجل(Per Serafin Lion Engel)، مدیر عامل و موسس شرکت دیتا والت(DataWallet)، اذعان داشت:

“بیت کوین ثابت نموده در این دنیای فاقد ثبات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی دارای ویژگی هایی از قبیل غیر قابل تغییر بودن(immutability)، شفافیت(transparency) و عدم نیاز بوجود واسطه(disintermediation) می باشد، می تواند نوعی دارایی امن و مطمئن محسوب گردد. نظراتی همچون نظر جیمی دیمون موجب هماهنگ و یک دست شدن بیت کوین شده است. ما در حال حاضر شاهد آن می باشیم که نظرات متقابل طرفداران معروف سیستم مرکزی فعلی موجب افزایش قدرت اکوسیستم بیت کوین شده است. بعلاوه این امر به سادگی منجر یه این گشته که افراد در مورد بیت کوین به آگاهی بیشتری دست یافته و افراد بیشتری آنرا مورد پذیرش قرار دهند چرا که مزایای آن بر سیستم مالی سنتی دیگر بر آنها پوشیده نیست.”

کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال بر این باورند که بیت کوین به سطح 6000 دلار رسیده است

با این حال اکثر کارشناسان این صنعت بر این باورند که قدرت بیت کوین تنها در تکنولوژی آن نهفته نیست بلکه بسته به طول عمر آن نیز می باشد. بیت کوین به عنوان قدیمی ترین و با ثبات ترین نوع ارز رمزگذاری شده، قادر به جلب اعتماد در جامعه ارزهای دیجیتال است. ایل هرزوگ(Eyal Herzog) و گالیا بنارتسی(Galia Benartzi)، موسسان شرکت بانکور(Bancor)، اذعان می دارند:

“چیزی که یادآوری آن می تواند جالب توجه باشد این است که ظهور بیت کوین حداقل چهار سال پیش از اتریوم می باشد. این یادآوری در واقع ارزش واقعی شبکه را می نمایاند. آنها عمر و زندگی خود را وقف ساخت این شبکه و دست یابی به ریشه های حقیقی آن نمودند. ما باید همچنان که به آلت کوین های(alt coins) جدید می نگریم و تا حدی انتظار داریم آنها در روزها یا هفته ای آتی به سرعت روند صعودی پیش گیرند، این نکته را به خاطر داشته باشیم.”

کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال بر این باورند که بیت کوین به سطح 6000 دلار رسیده است

بی ثباتی و نوسانات بیت کوین

علیرغم افزایش روز افزون قیمت طی چند روز گذشته، ارزش ارزهای رمزگذاری شده از نوسانات قابل توجهی برخوردار بوده است. حتی اگر بیت کوین به مرز ۶۰۰۰ دلار برسد (که احتمال آن بسیار است)، ممکن است قیمت آن با کاهش عمده ای مواجه گردد. همانطور که چنین رخدای پیش از این در زمانیکه قیمت برای اولین بار به مرز ۵۰۰۰ دلار رسید، به وقوع پیوسته است. علاوه بر این هر گونه خبر منفی ممکن است سبب بروز ناآرامی های در قیمت شود. بهارات رائو(Bharath Rao)، مدیر عامل شرکت لیورج(Leverj)، اذعان داشته:

“قیمت بیت کوین از ابتدای سال از ۱۰۰۰ دلار به حدود ۶۰۰۰ دلار رسیده است. مطمئنا انتظار می رود که این قیمت به دلیل عدم قطعیت و نوید تکنولوژی جدید با نوسانات بیشتری مواجه گردد. ما بر این باوریم که بیت کوین هنوز جریان اصلی در این عرصه محسوب نمی شود و با وجود روند رو به افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال همچنان به سیر صعودی خود ادامه خواهد داد. خرید و نگهداری بیت کوین از سال ۲۰۰۹(۱۳۸۸) بر سایر سرمایه های سنتی واحد پیشی گرفته  و احتمال دارد این روند برای چندین سال ادامه داشته باشد.

کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال بر این باورند که بیت کوین به سطح 6000 دلار رسیده است

بیت کوین در دراز مدت؟

کارشناسان اکثریت قریب به اتفاق شاهد قدرت بیت کوین که حداقل در کوتاه مدت منجر به جلب اعتماد شده است، بوده اند. در حالیکه برخی متخصصان مخالف با بیت کوین(Anti-Bitcoin) این پلتفرم را مورد انتقاد قرار داده اند، اکثریت قریب به اتفاق آن را به عنوان جریان اصلی(mainstream) این عرصه پذیرفته اند. راب ویگلونی(Rob Viglione)، موسس شرکت زین کش(ZenCash)، اظهار داشته:

“همیشه تعیین عامل هدایت قیمت ها امر دشواری بوده، اما آنچه ما می دانیم این است که در حال حاضر تقاضا برای بیت کوین بیش از همیشه است. دلیل عمده این واقعیت این است که بیت کوین اکنون بیش از پیش به اعتبار خود افزوده و در حال حاضر یک قدرت جهانی محسوب می شود. برای افرادی همچون ما که به بررسی خصیصه های بیت کوین می پردازیم توافق نظر رو به رشدی وجود دارد که سبب شده شاهد پیدایش دسته جدیدی از اقلام دارای ارزش باشیم و این اتفاق بزرگی است.”

کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال بر این باورند که بیت کوین به سطح 6000 دلار رسیده است

با این حال  نقایص اساسی در ساختار فناوری بیت کوین خصوصا با ایجاد بلوک(block creation) وجود دارد. تولید مستمر بلوک ها بسته به استفاده قابل توجه از برق و خروجی های عمده منابع می باشد.  برخی بر این باورند که احتمال دارد بیت کوین با پروتکل گواهی اثبات کار (Proof oWork) خود بر سایر آلت کوین ها با پروتکل اثبات سهام (Proof oStake) پیشی گیرد. کارشناسان تکنیکی ایجاد تغییراتی در این خصوص را لازم می دانند. لیور یاف(Lior Yaffe)، توسعه دهنده ارشد شرکت ان ایکس تی آردور( NXT ARDOR)، در این زمینه اظهار داشته است:

“افزایش اخیر ارزش بیت کوین احتمالا بدین دلیل می باشد که آن ارز مبادله ای بالفعلی میان ارز های دیجیتال(crypto) و پول کاغذی(fiat) محسوب می گردد، همانطور که دلار آمریکا میان ارزهای fiat چنین نقشی دارد. کاملا واضح و مبرهن است که بیت کوین به دلیل مسائل مقیاس گذاری و زوائدی که طی فرایند POW ایجاد شده، بدین سرعت جایگزین هیچ fiatی نخواهد شد. من پیش بینی می کنم که اکثر نوآوری ها در دنیای crypto طی میان مدت و دراز مدت در پروتکل POS بلاکچین ها صورت گیرد. اما پل ارتباطی میان این دو دنیا در کوتاه مدت سبب افزایش قدرت بیت کوین خواهد شد.

 

حرکت نرخ بیت کوین رو به سوی ۶۰۰۰ دلار تنها برای دارندگان آن دلگرم کننده نیست بلکه برخی کارشناسان این صنعت بر این باورند که تغییر قیمت در واقع بازتاب قدرت بیت کوین و فناوری بلاکچین جهت تغیییر دنیا می باشد. کارل بنتس(Carl Bennetts)، موسس شرکت Status.im در این خصوص اذعان می دارد:

“اعمال تغییر در ارزهای fiat امری ضروری محسوب نمی گردد. اما این روند دراز مدت و آنچه که بدان برای آینده فناوری بلاکچین معنا و مفهوم می بخشد، برای من جالب توجه است. در حالیکه ۶۰۰۰ دلار قطعا نشان از رشد و بلوغ بازار دارد، آنچه که واقعا هیجان انگیز است این است که ما به آرامی به سمت جهانی که از خود حاکمیت مالی(self-sovereignty) صحیح و سیستم مالی باز(open financial) که دسترسی منصفانه همه افراد را به ارتباطات اینترنتی به ارمغان می آورد، در حرکت هستیم.

 

بطور کلی میان کارشناسان این صنعت این اتفاق نظر وجود دارد که افزایش نرخ بیت کوین ادامه خواهد داشت و به مرز ۶۰۰۰ دلار هم خواهد رسید.

 

 

 

شما چه فکر میکنید؟ آیا این نظرات و تحلیل ها بر اساس واقع گرایی شکل گرفته است یا به دلیل سهیم بودن در این بازار بوده؟ ما را از نظرات خود آگاه کنید

 

 

 

 

 

منبع: cointelegraph

کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال بر این باورند که بیت کوین به سطح ۶۰۰۰ دلار رسیده است

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

یک صرافی جدید از بیت کوین کش به نام Localbitcoincash.org راه­ اندازی شد، پلتفرمی که مردم را قادر به تبادل غیر متمرکز پول به شیوه ­ی نظیر به نظیر(peer-to-peer) می سازد.

Localbitcoincash.org نسخه بتا ی پلتفرمش را منتشر کردآشنایی با صرافی جدید بیت کوین کش نظیر به نظیر (P2P) به نام Localbitcoincash.org

این هفته نسخه بتای(LBC) در حالی منتشر شد که حدود دو هفته قبل طرفداران بیت کوین کش (BCH) تصاویری از تست این پلتفرم را مشاهده کرده بودند. توسعه دهنده ی این سایت می گوید این پلتفرم هنوز در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد و تیم او قصد دارد با کار کردن بیشتر، پیشرفت بیشتری در بازار به وجود آورد. علاوه بر این، توسعه دهنده ی LBC می گوید که تمام تلاشش را کرده تا تیم با Localbitcoins تماس داشته باشد، زیرا آن ­ها می توانند با منشعب کردن کد به تیم کمک کنند، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است. توسعه دهنده ­ی LBC می گوید:

” تصمیم گرفتیم خودمان کار را به دست بگیریم و مسائل را حل کنیم.”

وب سایت LBC اعلام کرده که:

“هدف ما، انجام رایگان تراکنش(transactions) نظیر سپرده ­ها(escrows) و نقل و انتقالات بانکی(bank transfers) برای تشویق بیشتر مردم به استفاده از بیت کوین کش است. اما با این حال در حال حاضر تمامی هزینه ها توسط پس ­اندازهای بنیان­گذاران(founder) تأمین می شود تا زمانی که از دوام و پایداری سایت اطمینان حاصل شود و هزینه­ های(fees) اختیاری را ما می­پردازیم.”

 

ما خوشحال و خشنود هستیم از زمانی که می­توانیم صورتحساب ها را پرداخت کنیم. ما مصمم هستیم که بیت کوین کش را به یک نام خانوادگی (مشهور) تبدیل کنیم

آشنایی با صرافی جدید بیت کوین کش نظیر به نظیر (P2P) به نام Localbitcoincash.org

مزیت خوبی بیت کوین کش این است که هزینه های انجام معاملات در آن کمتر از یکصدم دلار (پنی) است

علاوه بر این، واریزها(deposits) و برداشت ها(withdrawals) به جز در مورد هزینه­ ی معامله شبکه ای (tx)، رایگان است. با این حال، توسعه دهنده ی LBC می گوید هزینه های معاملات شبکه ای بر روی شبکه ی بیت کوین کش معمولاً  “بنا بر مبلغ معامله ی شما، کمتر از یک پنی (یک صدم دلار) است.” این سایت، گزینه­های سپرده گذاری(escrow options) برای داد و ستدها(trades)، نقل و انتقالات بانکی(bank transfers) و امکان گردهم­آیی های محلی(local meetups) برای مبادلات بیت کوین کش فراهم می­ آورد. در حال حاضر، اکثر افرادی که در فهرست داد و ستدهای این پلتفرم قرار دارند، گزینه ­ی گردهم آیی را انتخاب می­کنند.

لطفاً اگر از روند انجام کار آسوده خاطر نیستید، سپرده ­گذاری نکنید- یا از گزینه ی local meetups برای انجام داد و ستد با سایر کاربران محلی (خارج از سایت) استفاده کنید

 

توسعه دهنده ی LBC بر این نکته تأکید می کند که این پلتفرم هنوز در مرحله ی بتا است.

برنامه های بلند پروازانه و یک Subreddit جدید برای بیت کوین

این وب سایت برای پشتیبانی، یک ایمیل و شماره تماس در سایت خود قرار داده است و تیم توسعه نیز یک Subreddit(انجمن اختصاص داده شده به یک موضوع خاص در وب سایت Reddit) به نام/r/localbitcoincash ایجاد نموده است
LBC می­گوید:

این تیم به طور منظم از طریق subreddit پشتیبانی را انجام می­دهد و با این امکان، به مردم کمک می­کند.

علاوه بر این، این وب سایت دستورالعمل­ های گام به گام انجام مبادله­ ی BCH توسط سپرده گذاری و همچنین توسط روش­های گردهم­آیی محلی را ارائه می­دهد. همچنین، یک شاخص قیمت(price index) برای پوشش دادن انواع ارز های رمزگذاری شده(cryptocurrencies) برتر ارائه می­دهد و از این رو دیگر، کاربران نیازی به مراجعه به یک سایت اختصاصی برای یافتن قیمت های مختلف ندارند. یکی از جزئیاتی که تقریباً هر ماه توسط توسعه دهنده به Reddit اضافه خواهد شد، شهرت یک تاجر(trader reputation) است. به علاوه، مدیران LBC می­گویند که برنامه ­های بزرگی برای این وب سایتِ نظیر به نظیر دارند:

نوسان قیمت ها از حداقل ۲۰۰ تا حداکثر ۱۰۰۰ دلار در دو ماهه ی اول ظهور بیت کوین کش، باعث ترس و نگرانی برای دارندگان بیت کوین کش شده بود. من به عنوان یک بنیان­گذار این مژده را به  شما می دهم که برنامه­ های بسیار بلند پروازانه ای برای بیت کوین کش طی ۱۲ ماه آتی داریم.

 

از آنجایی که این سایت در نسخه بتا هست و ثبات و تضمین کافی برای انجام تراکنش را ندارد لذا توصیه میکنم با احتیاط در این رابطه برخورد کنید

 

شما در مورد پلت فرم Localbitcoincash.org جدید فکر می کنید؟ ما را از نظرات خود آگاه کنید

 

منبع: news.bitcoin

آشنایی با صرافی جدید بیت کوین کش نظیر به نظیر (P2P) به نام Localbitcoincash.org

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

اداره تنظیم مقررات مالی ابوظبی (FSRA) برای اولین بار دستورالعمل هایی در خصوص ICOها و ارزهای دیجیتال(digital currencies) صادر نمود. موضع آنها در خصوص ICOها بر این اساس می باشد که آنها را شبیه اوراق بهادار(securities) تلقی نموده و خطرآفرین می دانند. در حالیکه ارزهای دیجیتال را بیشتر شبیه کالاها و اجناس(commodities) قلمداد می کنند.

بسیاری ملت ها مبارزه علیه ICOها را با سطح متفاوتی از قوانین آغاز نموده اند. برخی همانند چین آنها را کاملا ممنوع ساخته در حالیکه دیگر ملت ها برخوردی دوستانه تر دارند.

اوراق بهادار (ICO securities)

ملت ها از دیدگاه متفاوتی نسبت به نام تجاری ICOها و حتی دسته بندی آنها برخوردارند. ایالات متحده و کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور بر این باورند که نشانه هایی از امنیت همچون اعطا مالکیت شخصی سهام در یک شرکت در ICOها پدید آمده است.
اداره تنظیم مقررات مالی ابوظبی(FSRA) عنوان داشته که ICOها دارای شباهت هایی به اوراق بهادار می باشند که چنانچه در چنین دسته بندی قرار گیرند، لازم است آن را همچون شرکتی که سهام جدید را صادر می کند، تنظیم خواهد نمود.

کریستوفر کیو اسمیت(Christopher Kiew-Smith)، مدیر استراتژی فین تک(fintech strategy) در اداره تنظیم مقررات مالی ابوظبی اظهار داشت:

“بازار ICOها از نظر کیفیت بسیار متنوع بوده و برخی از این ICOها از ریسک بالایی برخوردار هستند. در آنجا هیچ نوع افشای اطلاعات یا بیانیه مالی(financial statements) وجود ندارد. بنابراین آنها برای افرادیکه در جستجوی بازپرداخت هستند، می توانند بسیار خطر آفرین باشند. اما ما از این موضوع مطلعیم و در حال همکاری با شرکت هایی هستیم که تمایل دارند از فناوری ICOها جهت سرمایه گذاری با وضوح کامل(transparent fashion) استفاده کنند. ما از این شرکت ها درخواست کرده ایم که این سرمایه گذاری ها را در چارچوب قانونی صورت دهند.

 

 

این بدین معناست که لازم است با رجوع به اداره تنظیم مقررات مالی همانند اکثر قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار، دریافت که آیا یک ICOتحت قوانین این اداره قرار دارد یا خیر؟ شرکت ها نیز باید اطلاع نامه ای درست همانند آنچه برای عرضه عمومی اولیه (IPO) در بازار سهام ارائه شد، منتشر نمایند.

کمسیون اقلام ارزی(Cryptocurrency commodities)

اداره تنظیم مقررات مالی همچنین اظهار داشت:

“ارزهای دیجیتال در دسته بندی اقلام قانونی همچون فلزات گرانبها(precious metals) یا سوخت(fuels) قرار نمی گیرند. بنابراین آنها همچنان غیر قابل کنترل هستند.”

 

این ابوظبی حرکت در مسیر تنظیم مقررات عرضه اولیه سکه(ICO) را آغاز نمودیک امتیاز بزرگ برای ارزهای دیجیتالی که قبلا مقرر شده اند، محسوب می شود و بنظر می رسد اشاره به این واقعیت دارد که ابوظبی در تلاش است که تعادلی در این زمینه برقرار سازد. آنها قصد دارند شهروندان خود را از خطر ICOها برحذر دارند، اما در عین حال اجازه دهند بازار ارزهای دیجیتال بدون هیچ گونه ابهام و بطور صحیح رشد نماید.

به عنوان مثال می توان بدین نکته اشاره داشت که دبی اخیرا اخطاریه ای در مورد ICOها صادر نموده و طی آن عنوان داشته که آنها هنوزاین ارزها را تحت تنظیم قرار نداده اند. دبی همچنین نسبت به صدور کوین دیجیتال(state digital coin) خود اقدام نموده است.

هنوز هم می توان نسبت به تنظیم آنها در آینده اقدام کرد

اداره تنظیم مقررات مالی ابوظبی اظهار داشت در حال حاضر در حال مذاکره با آژانس خدمات مالی ژاپن در رابطه با چگونگی تنظیم بیت کوین می باشد و مقامات ابوظبی(Abu Dhabi’s) نیز عنوان داشتند که مانع تحت تنظیم قرار گرفتن ارزهای مجازی نخواهند شد.

وای لوم قووک(Wai Lum Qwok)، مدیر اجرایی بازار سرمایه اداره تنظیم مقررات مالی ابوظبی اذعان داشت:

“ما در تنظیم چیزیکه هنوز تحت کنترل قرار نداده ایم، با چالش های بسیار زیادی روبرو خواهیم شد. ما اخیرا جهت دسترسی به مجوز خدمات مالی ژاپن فین تکی را دایر نموده ایم و امیدواریم بتوانیم از طریق چنین همکاری دریابیم که آنها چگونه اقدام به تنظیم این ارز می نمایند و به خطرات احتمالی آن واقف شویم.”

 

برای مطالعه دستورالعمل ۹ صفحه ای اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

به نظر شما آینده دبی و در مورد ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟ آیا قصد دارد به پیشرو و قطب این صنعت در خاورمیانه تبدیل شود؟ کشورهایی مثل ایران میتوانند از این فرصت مانند ابوظبی استفاده کنند؟ ما را از نظرات خود آگاه کنید

 

 

 

منبع: cointelegraph، coindesk

ابوظبی حرکت در مسیر تنظیم مقررات عرضه اولیه سکه(ICO) را آغاز نمود

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰
دپارتمان زمین در دبی طرح املاک و مستغلات برپایه بلاکچین را راه اندازی نمودReviewed by حامد صالحیonOct 16Rating: 5.0

اداره ثبت زمین در دبی اذعان داشت که در حال توسعه سیستمی است که بتواند همه قراردادهای املاک و مستغلات محلی ثبت شده در بلاکچین(blockchain) را جستجو نماید.
این پروژه که بخشی از یک برنامه گسترده جهت حفظ امنیت همه اسناد دولتی در خصوص بلاکچین تا سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) می باشد، طی هفته جاری توسط دپارتمان زمین دبی که وظیفه نظارت بر خرید زمین و تصویب معاملات املاک و مستغلات را بر عهده دارد، اعلام شد.
این آژانس دولتی فناوری بلاک چین را بعنوان شیوه ای جهت حصول اطمینان سرمایه گذاران املاک و مستغلات و سهولت کار مستاجرانی که اجاره نامه های آنها در این سیستم به ثبت خواهد رسید، تنظیم نموده است.

سلطان بوتی بن میرن(Sultan Butti bin Mejren)، مدیر کل اداره زمین طی بیانیه ای اظهار داشت:

“هدف ما یکپارچه سازی همه املاک و مستغلات و خدمات این دپارتمان طی یک پلتفرم واحد می باشد. ما امیدواریم بتوانیم پروژه مان را در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰(۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹) به اتمام رسانیم.

 

این آژانس روز شنبه طی گزارشی مطبوعاتی اعلام داشت:

“این فناوری به سرمایه گذاران ساکن دبی و سرتاسر جهان این امکان را می دهد که داده های املاکی را که از طریق امضاهای تایید دیجیتالی (timestamp signatures) به تایید رسیده، مورد بررسی قرار داده، دقت این داده ها و اعتبار معاملات سرمایه گذاری و شفافیت و وضوح بازار را بالا ببرند.”

 

این دپارتمان در خصوص بخش اجاره اظهار داشت:

“این پلتفرم نه تنها با مستاجران(renters) بلکه با ملاکین(landlords) و همچنین سایر افراد مربوطه از جمله خدمات رفاهی آب و برق و مخابرات نیز ارتباط برقرار خواهد نمود.”

دپارتمان زمین در دبی طرح املاک و مستغلات برپایه بلاکچین را راه اندازی نمود

همچنین به مستاجرین این امکان را می دهد که پرداخت های خود را بصورت الکترونیکی بدون نیاز به چک های بانکی یا چاپ هر نوع کاغذی در هر زمان و در هر نقطه از جهان تنها در عرض چند دقیقه انجام دهند.
گروه مدیریت دارایی، یکی از بزرگترین توسعه دهندگان املاک و مستغلات در دبی، شرکت ان بی دی دبی(Emirates NBD)، یکی از بزرگترین بانکهای منطقه، فروشگاه های زنجیره ای مبلمان ایکیا(IKEA) و اداره تشخیص هویت امارات متحده عربی(Emirates Identity Authority) در این پروژه با دپارتمان زمین دبی مشارکت دارند.
دبی همچنین در حال بررسی این فناوری جهت امنیت فرودگاه ها(airport security)، کنترل مهاجرت( immigration controls) و امور مالی(trade finance)، همکاری با آی بی ام(IBM) و استقبال از تلاش چشمگیر استارت آپ ها به منظور تبدیل شدن به مرکز نوآوری بلاکچین می باشد.

 

 

نظر شما درباره تصمیم دبی چیست؟ آیا در آینده این کشور جزء سردمداران این حوزه خواهدبود؟ چه فرصت هایی برای کشور های همسایه این کشور جهت رقابت وجود دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

 

 

 

منبع: coindesk

دپارتمان زمین در دبی طرح املاک و مستغلات برپایه بلاکچین را راه اندازی نمود

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

طبق گزارشات واصله، ولادیمیر پوتین(Vladimir Putin)، رییس جمهور روسیه در خصوص مسائل مربوط به ارز رمزگذاری ملی(national cryptocurrency) شده، cryptoruble، دستوراتی صادر نمود. وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه(Minister of Communications and Mass Media) به شرح جزئیاتی در خصوص این ارز جدید پرداخت.

 

فرمان اجرایی پوتین

پوتین در خصوص مسائل مربوط به ارز رمزگذاری شده ملی، کریپتو روبل(Cryptoruble)، دستوراتی صادر نمود

نیکلای نیکیفوروف(Nikolay Nikiforov)

به گزارش نشریه ای آی اف(AIF)، نیکلای نیکیفوروف(Nikolay Nikiforov)، وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، روز شنبه طی یک نشست خبری با اعضای Capital Club مسکو، اعلام نمود که پوتین در خصوص مسئله ارز رمزگذاری شده (cryptocurrency) این کشور، کرایپتو روبل، دستوراتی صادر نموده است. طی جلسه هفته گذشته پوتین با تنظیم کنندگان(regulators) ارشد روسیه تصمیماتی اخذ شد مبنی بر اینکه به بانک مرکزی اجازه ندهد موانع غیر ضروری برای این ارز رمزگذاری شده ایجاد نماید. نیکیفوروف با اشاره به حکم دولت در خصوص صدور cryptoruble اذعان داشت:

“من با اطمینان اعلام می کنم که ما بزودی بنا به دلیلی ساده در خصوص نوعی ارز رمزگذاری شده اقدام خواهیم کرد: چنانچه ما در این مورد دست به کار نشویم، پس از طی دو ماه همسایگان ما در جامعه اقتصادی اوراسیا(Eurasian) در خصوص آن اقدام خواهند نمود.

 

اطلاعات اولیه در خصوص cryptoruble

طبق گزارشی منتشر شده، نیکیفوروف(Nikiforov) بر این باور است که cryptoruble به سرعت صدور خواهد یافت. این مقام رسمی همچنین اذعان داشته که بهره وری(efficiency) از این ارز رمزگذاری شده جدید اموری همچون پرداخت مالیات(income tax) بردرآمد شخصی را ساده تر کرده که باعث ایجاد نوعی ارز جدید رایج قانونی در روسیه خواهد شد.
این کشور در حال حاضر دارای ۱۳ درصد نرخ مالیات بر درآمد می باشد. با این حال پوتین خواستار اصلاح نظام مالیاتی شده تا رشد اقتصادی را افزایش دهد. براساس گزارش نشریه تایمز مسکو(Moscow Times)، او در خصوص کد مالیاتی(tax code) جهت تنظیم در سال ۲۰۱۸(۱۳۹۷) و اجرا در سال ۲۰۱۹(۱۳۹۸) دستوراتی صادر نموده است.

در حالیکه نیکیفوروف اظهار داشته جزئیات مربوط به cryptoruble هنوز مورد بحث قرار نگرفته است، نشریه AIF به نقل از وی گزارش داده است:

“هنگامیکه به خرید و فروش cryptoruble می پردازیم، بمیزان ۱۳ درصد تفاوت درآمد حاصل می شود. چنانچه افرادی که آن را در اختیار دارند، هنگامیکه آن را به روبل روسیه تبدیل می کنند، نتوانند دلیل تملک cryptorubleهای خود را شرح دهند، مالیات برای آنها به میزان ۱۳ درصد کل محاسبه خواهد شد.”

 

وزیر همچنین اظهار داشت علاوه بر این cryptoruble را نمی توان ماین(mine) نمود و افزون بر آن به احتمال زیاد آن همچون مدلی بسته خواهد بود که با حجم معینی صدور می یابد.
بانک مرکزی روسیه پیش از این طی ماه جاری این نوع ارز رمزگذاری شده ملی را مورد حمایت خود قرار داده است. اولگا اسکوربوگاتوا(Olga Skorobogatova)، معاون فرماندار، در فروم فناوری های مالی نوآورانه فینوپلیس(Finopolis) عنوان داشت که این بانک از قِبل ارزهای رمز گذاری شده دولتی مزایای بسیاری را حاصل خواهد نمود. همچنین ایگور شوالوف(Igor Shuvalov)، معاون اول نخست وزیر، که یکی از حامیان این ارز رمزگذاری شده ملی می باشد اظهار داشت cryptoruble تا ماه آگوست(مرداد) باید تولید شده باشد.

 

cryptoruble نوعی ارز رمزگذاری شده قانونی محسوب نمی گردد.

این وزیر با توجه به مسئله تنظیم ارزهای رمزگذاری شده بدین گونه به شرح این مسئله پرداخت:

ایجاد cryptoruble به همان شیوه قانونی سازی بیت کوین و سایر ارزهای رمزگذاری شده صورت نمی گیرد. جهت ایجاد ارز رمزگذاری شده روسی لازم است از رمز نگاری روسی نیز استفاده شود.

 

تنظیم کنندگان پس از دیدار هفته گذشته پوتین چنین تصمیم گرفتند که روسیه به تنظیم ارزهای رمزگذاری شده بپردازد. به گفته آنتون سیلانوف(Anton Siluanov)، وزیر دارایی، وزارت دارایی با همکاری بانک مرکزی تا پایان سال جاری به تنظیم پیش نویس لایحه ای در این خصوص خواهد پرداخت.

 

 

 

در این مورد چه فکر میکنید؟ آیا روسیه در این کار موفق خواهد شد؟ چه اثراتی این تصمیم بر روی ارزهای رمزگذاری شده خواهد داشت؟ ما را از نظرات خود آگاه کنید

 

 

 

منبع: news.bitcoin

پوتین در خصوص مسائل مربوط به ارز رمزگذاری شده ملی، کریپتو روبل(Cryptoruble)، دستوراتی صادر نمود

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

بیت کوین با سرعت بسیار زیادی در حال رشد و گسترش بوده و کشورهای مختلف سعی در استفاده و جایگزین سازی آن در جهت منافع کشور خود و افزایش توان بارور سازی جنبه های پنهان اقتصاد هستند ، از این رو کشور عزیزمان ایران نیز در حال بررسی این موضوع بوده و امید است بزودی به جمع بندی و قانون گذاری مطلوبی در این زمینه دست یابد تا از پتانسیل های موجود در این صنعت نوظهور کمال استفاده را ببرد ، پیش از این در ارزدیجیتال به بررسی این موضوع که ”  آیا بیت کوین در ایران قانونی است  “پرداخته بودیم ، همینک اخبار تازه ای در راه است : 

 

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت:

بیت کوین در کشور ما به عنوان یک فرصت است که بانک مرکزی تا سال ۹۷ در مورد آن به سیاستی واحد خواهد رسید.

به گزارش ارزدیجیتال به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، ناصر حکیمی درباره امضاء دیجیتال در کشور گفت:

این موضوع از سال ۸۳ تاکنون از سوی بانک مرکزی، قوه قضاییه و وزارت صمت مطرح شده که به نظر من این تکنولوژی قدیمی شده و دیگر محلی برای اجرا ندارد.

وی افزود:

در حال حاضر، طرح کارت هوشمند ملی مطرح است که موضوع امضای دیجیتال را نیز پوشش می‌دهد و اگر کشور به این نقطه برسد که افراد بتوانند از طریق کارت ملی هوشمند هویت خود را ثابت کنند، به مراتب بهتر از امضای دیجیتال است.

حکیمی همچنین درباره بیت کوین گفت:

بیت کوین یک فناوری مبتنی بر بلاک‌چین است، اما سیاست بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف در این باره به ثبات نرسیده و باعث شده شاهد برخوردهای متفاوت در این زمینه باشیم.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خاطرنشان کرد:

به نظر من بیت کوین در کشور ما به عنوان یک فرصت است که بانک مرکزی تا سال ۹۷ در مورد آن به سیاستی واحد خواهد رسید.

وی درباره بیت‌کوین ملی گفت:

این موضوع مطرح شده و در حال بررسی است.


طرح ارزدیجیتال ملی در حال بررسی / تعیین تکلیف بیت‌کوین تا سال ۹۷

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

محققان سوییسی اخیرا اعلام کرده‌اند که سالانه ۴۳ کیلوگرم طلا وارد فاضلاب این کشور می‌شود. این مقدار طلا نزدیک به ۱.۸ میلیون دلار ارزش دارد. طبق گزارش خبرگزاری بلومبوگ، این طلا از مراکز مدیریت پسماند سوییس وارد جریان فاضلاب می‌شود. سوییس مرکز اصلی طلا در دنیا محسوب می‌شود و بیش از ۷۰ درصد طلای کل دنیا، از پالایشگاه‌های سوییس عبور می‌کند.

این مقدار طلا نزدیک به ۱.۸ میلیون دلار ارزش دارد.

پژوهشگران در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که طلای داخل پسماند آب، ضرری برای محیط زیست ندارد و جمع‌آوری آن‌ها هم ارزش هزینه‌ها و زمانی که برای آن صرف می‌شود را ندارد. با این حال،‌ در برخی نقاط، مثل منطقه‌ی تیچینو که پر از پالایشگاه است، ممکن است حجم طلا آن‌قدر زیاد باشد که هزینه‌های استخراج آن قابل بازگشت باشد.

سالانه ۴۳ کیلو طلا وارد فاضلاب سوییس می‌شود

به غیر از طلا، محققان می‌گویند که ۳۰۰۰ کیلوگرم نقره هم سالانه در فاضلاب وارد می‌شود که آن هم ارزشی برابر با ۱.۷ میلیون دلار دارد. عناصری مثل تانتال و ژرمانیوم هم که کاربرد زیادی در صنعت پزشکی و تکنولوژی دارند، در فاضلاب پیدا می‌شوند.

تحقیقات جدید روی ۶۴ کارخانه‌ی پردازش پسماند در کل سوییس انجام شده. پژوهشگران می‌گویند که اولین تحقیقات برای کشف عناصر در پسماند آب در یک کشور صنعتی را انجام داده‌اند.

 

 

منبع: The Verge

سالانه ۴۳ کیلو طلا وارد فاضلاب سوییس می‌شود

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

به گفته تحلیلگران شرکت برنشتاین(Bernstein) نیویورک، بیت کوین نوعی دارایی(asset) مقاوم در برابر سانسور(censorship-resistant) محسوب می شود اما کاملا پولی نمی باشد.

بِرنشتاین(Bernstein)، تحلیلگر وال استریت: بیت کوین نوعی دارایی مقاوم در برابر سانسور محسوب می شود.

براساس گزارش بیزینس اینسایدر(Business Insider) و یادداشتی که روز چهارشنبه برای مشتریان ارسال شد، تحلیلگران به بررسی این مسئله پرداختند و در نهایت بدین نتیجه دست یافتند که با وجود اینکه بیت کوین برخی ویژگی های خود را به اشتراک گذارده اما هنوز بدان چه امروز به عنوان “پول” تلقی می شود، دست نیافته است. طی این یادداشت بدین نکته اشاره شده است که:

 

“پول کاغذی(Fiat money) هنوز شکل نهایی پرداخت محسوب می گردد و دولت هنوز مالیاتها را به صورت پول کاغذی جمع آوری می کند و حقوق هنوز به شکل پول کاغذی پرداخت می شود. بنابراین بیت کوین برای ما تنها یک دارایی “مقاوم در برابر سانسور”(censorship resistant) محسوب می گردد.

 

تحلیلگران خصوصا بر این باورند که کارکرد اکوسیستم بیت کوین بیشتر شبیه یک اقتصاد وابسته به خود است(self-reliant) تا یک شبکه پولی دیجیتال.

این شرکت طی یادداشتی عنوان نمود که:

به بیت کوین به عنوان یک اقتصاد مالی مجازی که توسط یک شبکه غیر قابل اعتماد غیر متمرکز(decentralized) پشتیبانی می شود یا یک اقتصاد رمزنگاری جدید با پروتکل ها و سیاست های خاص خود، نگریسته می شود. در واقع اعتماد شهروندان آن(The faith of its citizens)، ارتقا دهندگان نرم افزار(software developers)، استخراج کنندگان(miners)، سرمایه گذاران(investors) و حامیان دولت مستقل(sovereign state adopters) ارزش این شبکه را تعیین می کند.

 

طبق تحلیل برنشتاین بعید بنظر می رسد عقیده افرادی که بر این باورند ارزهای رمز گذاری شده شکل جدید از پول می باشد، تغییر کند. در واقع این مورد از دید عُموم نکته بحث برانگیزی برای حامیان و منتقدان بیت کوین محسوب می شود.

بِرنشتاین(Bernstein)، تحلیلگر وال استریت: بیت کوین نوعی دارایی مقاوم در برابر سانسور محسوب می شود.

البته برخی ناظران در این مجادله حد وسط را گرفته اند. هفته گذشته داگ کیسی(Doug Casey)، سرمایه گذار و anarcho-capitalist، بدین مباحثه پرداخت که گرچه بیت کوین در حال حاضر ممکن است چیزی همانند پول بنظر برسد اما احتمالا در دراز مدت این نظرات تغییر خواهند یافت.

 

 

شما در این مورد چه فکری می کنید؟ آیا بیت کوین پول محسوب می شود؟ تحلیل برنشتاین چقدر صحیح است؟ ما را از نظر خود مطلع کنید

 

 

 

منبع: coindesk

بِرنشتاین(Bernstein)، تحلیلگر وال استریت: بیت کوین نوعی دارایی مقاوم در برابر سانسور محسوب می شود.

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

اخیرا news.bitcoin طی گزارشی در خصوص پروژه هاردفورک(hard fork) بیت کوین گلد(Bitcoin Gold)، عنوان نمود که ظاهرا این پروژه به گونه ای برنامه ریزی شده که در ۲۵ اکتبر( ۳ آبان) به منصه اجرا گذارده شود. همچنین این پروژه هفته گذشته مورد بررسی های بیشتر قرار داده شده و سوالاتی در خصوص این فورک پیشنهادی از ارتقا دهندگان(developer) آن پرسیدیم. تنها چند روز از زمانیکه این تیم در حال تلاش جهت منشعب ساختن پروتکل بیت کوین می باشد، گذشته است و همینطور افرادی وجود دارند که همچنان سعی دارند عیوب این پروژه را یافته و در هر جایی عنوان کنند که این پروژه ای ناقص و دارای اشکال می باشد.

دیدگاه های منفی در خصوص پروژه بیت کوین گُلدپاسخ پروژه بیت کوین گُلد به انتقادات منفی

فورک بیت کوین گلد(BTG) بار دیگر راه خود را در جامعهارزهای رمزگذاریشده(cryptocurrency) باز نمود. در طول هفته گذشته افراد بسیاری به بررسی این هارد فورک پیشنهادی پرداخته و بسیاری از نواقص مربوط به این پروژه پی بردند. می توان گفت که افراد دچار شک و تردید شده اند چرا که طی تعدادی مقاله به بررسی مسائل مربوط به بیت کوین گلد و سوالهای که بدون جواب مانده اند، پرداخته شده است. علاوه بر این افرادی هنگام بازدید از کانال اسلک(Slack) این تیم پرسش های دشواری را مطرح نموده و به تیم بیت کوین گلد گفته اند که این پروژه مشکوک به نظر می رسد. در کنار این، افراد از عدم وجود زیر ساخت(infrastructure) و لیست صرافی(exchange) که نشان از پشتیبانی این فورک که بزودی اجرا می گردد، باشد، متحیرند.

فردی در این هفته به بررسی دامنه Whois وبسایت بیت کوین گلد پرداخت و دریافت که که مالک این وبسایت دامنه های ارزهای رمزگذاری شده بسیاری را در اختیار دارد.

او همچنین بدین مسئله پی برد که الگوریتم تجمیع(consensus algorithm) این پروژه هنوز ناتمام می باشد و مولفه محافظت در برابر حملات(replay attack protection) به آن اضافه نشده است. با وجود اینکه اجرای این کدها در پروژه تنها دو هفته زمان می برد کار پیشرفت چندانی نداشته است. همچنین این پروژه دارای یک پیش ماین(premine) قابل اجرا در کدها می باشد که بدین معناست که چنانچه این پروژه واقعا منشعب گردد، ارتقا دهندگان میزان چشمگیری بیت کوین گلد(BTG) در اختیار خواهند داشت.

پاسخ پروژه بیت کوین گُلد به انتقادات منفی

طی این هفته پروژه بیت کوین گلد در پست های بسیاری مورد بررسی قرار گرفت.

تیم بیت کوین گلد پاسخگوی اتهامات وارده می باشد.

از تاریخ ۱۰ اکتبر(۱۸ مهر) به بعد به همه اتهاماتی وارده به پروژه بیت کوین گلد، پاسخی رسمی داده است.

تیم بیت گوین بدین گونه به شرح موضوع پرداخت:

“اخیرا برخی افراد مورد هدف و حمله اشخاصی قرار گرفته اند که قادر به درک اهمیت تمرکز زدایی در شبکه بیت کوین گلد نیستند. این حمله گمراه کننده از طریق عکسی از وبسایت ما طی چند ماه گذشته صورت گرفته است.”

 

ارتقا دهندگان پروژه همه منتقدین را در این خصوص خطاب قرار داده و در ابتدا این واقعیت را عنوان داشتند که عناصر حفاظتی(replay protection) پروژه هنوز بدان اضافه نشده است.
سازمان بیت کوین گُلد(BTG organization) در این رابطه اذعان داشت:

“بُعد حفاظتی این پروژه در مقایسه با تغییرات poW، مستلزم کدهای تغییری نسبتا ساده تری می باشد. ما بطور مداوم اعلام نمودیم که بیت کوین گلد باید پیش از راه اندازی از جنبه های حفاظتی برخوردار شود.”

 

تیم بیت کوین گلد نیز در این باره شرح داد که این کدها هنوز اضافه نشده اند چرا که:

“تا کنون تنها یک ارتقا دهنده داوطلب مشغول کار بر روی این پروژه بوده است.”

 

این تیم در خصوص اجرای ناتمام الگوریتم Equihash اذعان داشته تغییرات تجمیع کامل نشده و همچنین تغییر در الگوریتم تعدیل سختی(difficulty adjustment algorithm) هنوز با این کد ادغام نگشته است. این پروژه از پیش استخراج شدن(pre-mine) را اجرا نموده که به گفته این تیم:

تنها یک ایده جهت جمع آوری بودجه از ماه جولای(تیر) بوده است.

 

این تیم اظهار داشت:

“ایده ابتدایی جذب بودجه بازتاب دیدگاه جمعی و خلاقیت این تیم نمی باشد. به همین دلیل این ایده که در ماه جولای(تیر) منتشر شد، از این وبسایت حذف گردید.

 

با این حال بیت کوین گلد در ادامه اضافه نمود که احتمال دارد این تیم کدهای pre-mine را حذف نکند و تاکید نمود که این پروژه تنها متشکل از داوطلب ها می باشد.

ما جهت فراهم آوردن بودجه اولیه این پروژه از امکان pre-mine در حد متوسط کاملا ممانعت بعمل نخواهیم آورد. اما چنانچه دست به چنین عملی بزنیم برای جهانیان شفاف سازی کرده و طرح های مالی و نحوه استفاده از این بودجه را به تفصیل شرح خواهیم داد.

 

وبسایتی مدعی بیت کوین گلد پدید آمده که کلیدهای خصوصی(Private Keys) را درخواست می کند.

یکی دیگر از وضعیت های مشکل ساز برای فورک بیت کوین گلد که شاهد آن هستیم، وبسایتی است که در آن عنوان شده که به کاربران این امکان داده می شود که پیش از اینکه این فورک به منصه اجرا درآید، آنرا مطالبه نمایند. این وبسایت که “claimBTCGPU” نام دارد، به کاربران گفته است می توانند بیت کوین گلد را وارد سیستم نموده و سپس آن را مطالبه کنند(pre-claim)، (ولی فعلا امکان استفاده از آن را ندارند) در حالیکه هنوز امکان چنین اقدامی وجود ندارد.

این وبسایت دستورالعمل گام به گامی از نحوه دریافت و وارد نمودن یک والت بیت کوین ارائه می دهد. این پلتفرم بر این مدعاست که می تواند یک والت بیت کوین باشد و عنوان داشته که اقدام به پدید آوردن امکان ساخت بیتکوین صرف نظر از اولویت آن نموده است.

پاسخ پروژه بیت کوین گُلد به انتقادات منفی

مراقب وبسایت ناشناخته ای که کلیدهای خصوصی را درخواست می کند، باشید.

بخش “نحوه مطالبه”(How to Claim) این وبسایت با تصاویری که شرح می دهد افراد چگونه می توانند بیت کوین های موجود(BTC seeds) خود را بیابند، آن را به سیستم آنها وارد کنند و سپس به والت ی با حساب بیت کوین گلد اعتبار یافته پیش از fork هدایت شوند.
در حال حاضر افراد آنلاین این وبسایت را نوعی کلاهبرداری(scam) تلقی می کنند و حتی ویدئویی دریوتیوب وجود دارد که این وبسایت مدعی بیت کوین را کلاه بردار معرفی نموده است. هر وبسایتی که از کاربران درخواست می کند پیش از موجودیت یافتن کوین کد رمز آنلاین خود را وارد نمایند و مشخص نیست به کجا مربوط می باشد، احتمالا باعث خواهد شد افراد مبلغ زیادی را از دست دهند.

به هیچ عنوان در سایت معرفی شده مراحل و توضیحات مربوط به دریافت بیت کوین گلد را انجام ندهید، این کار ریسک بسیار بالایی را متوجه شما میکند.

 

 

 

نظر شما درباره پروژه بیت کوین گُلد چیست؟ فکر میکنید این پروژه ای سالم است یا انحرافاتی را در آن میبینید؟ ما را از نظرات خود مطلع کنید

 

 

 

منبع: news.bitcoin

پاسخ پروژه بیت کوین گُلد به انتقادات منفی

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

بروز رسانی اتریوم(ethereum)، دومین بلاکچین بزرگ جهان از لحاظ ارزش کل، در کمتر از یک هفته اجرایی خواهد شد.

مولفه های چندگانه(multi-component) بروزرسانی که “متروپلیس”(Metropolis) و گاها “بیزانتیوم”(Byzantium) نامیده می شوند، کدهای منطبق بر معیارهای فعلی را طی مدت تقریبا چهار روز در بلوک ۴،۳۷۰،۰۰۰ به عنوان یک هارد فورک اجرا خواهند نمود. این نوعی استراتژی معمول و در عین حال بحث برانگیز جهت بروزرسانی بلاکچین ها محسوب می شود.

بدین معنا که اعمال این تغییرات مستلزم پذیرش آنها توسط همه سهامداران(stakeholders) در بلاکچین اتریوم می باشد.

با این حال در این خصوص لازم است بدین نکته حائز اهمیت اشاره شود که استفاده از این مکانیزم در گذشته نتایج متفاوتی را برای اتریوم در پی داشته است. این پلتفرم تا به امروز چهار هارد فورک را مدیریت می نموده و تنها یکی از آنها باعث ایجاد بلاکچین جایگزین در اتریوم شده است(Ethereum classic)

با توجه به اینکه تغییرات در بیزانتیوم در برنامه اتریوم سال ۲۰۱۵(۱۳۹۴) تعیین شده، بعید است که اعمال این تغییرات مشکل ساز گردد. احتمال آن وجود دارد که با به تعویق افتادن این دو نوع ارتقا متروپلیس به بیزانتیوم به عنوان نوعی ارتقا محافظه کارانه نگریسته شود که تعداد ۹ پروتکل پیشرفته کلیدی اتریوم(Ethereum Improvement Protocols) را به این پلتفرم خواهد شناساند.

در کل این تغییرات طراحی شده اند تا پلتفرم سبکتر و سریعتر اجرا گردد و سرعت و امنیت تراکنش و حتی حفظ حریم خصوصی افزایش یابد.

با این حال می توان گفت با وجود سهامدارانی(stakeholders) که در حال ورود به مرحله نهایی آماده سازی خود می باشند، هنوز این بروز رسانی مستلزم بررسی های بیشتر می باشد.

شمارش معکوس برای بیزانتیوم(Byzantium)، چه کاری پیش از فورک آتی اتریوم باقی مانده؟

کلاینت ها(Clients)

همانطور که تغییر به سمت بیزانتیوم به بروزرسانی گره های(nodes) شبکه بستگی دارد، اطمینان از آمادگی کلاینت هایی که نرم افزار را در گره هایی که آماده بروز رسانی هستند،اعمال می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این بدین معنا می باشد که startups های مسئول نظارت بر کلاینت ها لازم است اطمینان یابند که نرم افزارهایشان از پروتکل های(EIPs) پیشرفته اتریوم که هارفورک بیزانتیوم را به منصه اجرا می گذارند، برخوردار هستند. با وجود اینکه کلاینت ها قوانین یکسانی را اجرا می کنند اما با زبانهای برنامه نویسی متفاوتی نوشته شده و توسط تیم های توسعه مختلفی پشتیبانی می شوند.

این چیزی است که در اتریوم “تنوع کلاینت(client diversity) نامیده می شود و جهت نوآوری با وجود یک پروتکل پایه یکپارچه و باثبات لحاظ شده است.

برای اینکه سراسر پلتفرم بطور مداوم در حال ارتقا باشد لازم است همه کلاینت های اتریوم با نرم افزاری که بلوک شماره ۴،۳۷۰،۰۰۰ را به منصه اجرا می گذارد، بروز رسانی شوند (این مسئله بر روی سرویس های ثالث(third-party) از قبیل والت های آنلاین(online wallets)  تاثیر ندارد و تنها مربوط به آنهایی است که گره ها را مستقیما مدیریت می کنند). پروتکل پیشرفته اتریوم(EIPs) در کنار یک شماره بلوک که در آن نقطه هاردفورک بیزانتیوم نمود می یابد، کد گذاری می شود.

لازم است همه کلاینت های بیزانتیوم با اختصاص زمان بسیار به گره ها طی هفته آینده نسبت به ارتقا بیزانتیوم جهت بروز رسانی اقدام کنند. چنانچه گره های مشخص پشت سر گذارده شوند، بلاک چین تقسیم شده و از یک پلتفرم واحد نسخه های مختلفی ایجاد می گردد.

با این حال بنظر می رسد در زمان انتشار این خبر آمادگی های لازم در این خصوص بدست آمده است.

Go ethereum (که همچنین Geth نیز نامیده می شود) معروفترین کلاینت اتریوم است که دارای تقریبا ۶۹ درصد تمام گره های اتریوم می باشد. این کلاینت هفنه گذشته یک بیزانتیوم آماده ارتقا دربردارنده شماره بلوک، زمان درج و نیمی از گره هایی که جهت بروز رسانی Geth اجرا می شوند، را منتشر ساخت.

پاریتی(Parity)، دومین کلاینت بزرگ، روز گذشته یک بیزانتیوم آماده ارتقا را منتشر ساخت اما پس از تجمع باگ ها در آزمایش فازی(fuzz test) (نوعی تجزیه و تحلیل خطاها که شامل پر کردن یک برنامه کامپیوتری با داده های الکتریک(eclectic data) تا زمان نشان دادن ضعف می باشد)، به عقب رانده شد.

انتظار می رود ارتقا جدید در روز های آینده صورت گیرد. از تقریبا ۳۵ درصد گره ها که در پاریتی(Parity) اجرا گشته اند، هیچکدام جهت اجرای هاردفورک بدرستی بروز رسانی نشده اند.

گره های باقی مانده نسبتا کوچک هستند و برخی یک بیزانتیوم آماده(Byzantium-ready) آزاد سازی را منتشر کردند. ویتالیک باترین پیتون(Vitalik Buterin’s python-based)، سرویس گیرنده اتریوم بر پایه کلاینت، امروز صبح اقدام به بروز رسانی نمود.

به همین ترتیب اتریوم(EthereumJ) بر پایه جاوا(java-based) و اتریوم(EthereumJS) بر پایه جاوا اسکریپت(java script) اوایل امروز دست به ارتقا زدند. توسعه دهندگان اتریوم سی سی پی(Cpp-ethereum) عنوان داشتند که آنها هنوز در حال تغییر هستند.

استخراج کنندگان(Miners)

کسانیکه با طرح اتریوم آشنایی دارند احتمالا از این مسئله آگاهند که این پروتکل دارای برنامه طولانی مدتی بمنظور متوقف نمودن مکانیسم های تجمیع جهت تناوب تساوی گرا(proof-of-work consensus mechanism) و آزمایشی می باشد که “گواه اثبات سهام”(proof-of-stake) نام دارد.

این نوع انتقال برای بیزانتیوم آماده نشده است. گرچه ارتقاهایی وجود دارد که جهت تسهیل تغییرات احتمالی طراحی شده اند.

شاید مهم ترین مسئله این باشد که با وجود بیزانتیوم دشواریهای ماینینگ(mining difficulty) بطور چشمگیری کاهش خواهد یافت. این بدیم مفهوم است که تراکنش(transaction) اتریوم طی زمان کوتاهتری روی خواهد داد و ماینر ها به کار کمتری خواهند پرداخت.
همچنین در اتریوم کاوشگران یک کلاینت اتریوم را اجرا نموده و بنابراین لازم است به همین ترتیب بیزانتیوم مورد بروز رسانی واقع شود که تغییرات بسیاری را دربر خواهد داشت.

این بروز رسانی ماینینگ بلوک ها(block mining) را سریعتر نموده و بمنظور جبران آن پس از آنکه بیزانتیوم طبق معیار های فعلی به ۲ اتریوم یا ۶۰۴ دلار کاهش یافت، بلوک ها به ماینر ها اعطا می گردد.

این نوع ارتقا تا حد زیادی مورد پشتیبانی قرار گرفته اما باعث برخی اختلافات سبب شده برخی طرفین به ادامه ماینینگ اتریوم پیش بیزانتیوم(pre-Byzantium) تهدید نمایند. با این وجود، اگر این تلاش ها قابل توجه نباشد، بعید است که تاثیری بر مبادلات ایجاد کند.

صرافی ها(Exchanges)

چنانچه همه چیز طبق برنامه پیش رود،startup ها تحت تاثیر فورک بیزانتیوم قرار نخواهند گرفت.

با این حال لازم است در اینجا دشواریهای گذشته را یادآور شویم. هارد فورک پیشین اتریوم یک اقدام اضطراری در پاسخ به شکست برنامه کاربردی غیر متمرکزی(decentralized application) که(DAO) نامیده می شد، محسوب می شود که باعث ایجاد ناگهانی دو ارز رمزگذاری رقابتی گردید.

گروه کوچکی از کاربران این تغییرات را نپذیرفتند. آنها قادر بودند بلاکچین های پیشین(old blockchain) را دوباره راه اندازی نموده و پروژه ای که اکنون به نام اتریوم کلاسیک معروف است و طبق معیارهای فعلی ارزشی معادل ۱۱٫۴۸ دلار داشته را شکل دهند.

همانطور که بدان اشاره شد، تعداد انگشت شماری نشانه وجود دارد که دال بر فورک متضاد(contentious) بیزانیوم می باشد. گرچه بنظر نمی رسد هیچکدام از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

شماری پروژه های دارای ارزش وجود دارد که بر آن هستند متغیرهای جدید اتریوم را بشناسانند. به عنوان مثال می توان به اتریت(Etherite) اشاره نمود که قصد دارد نسخه ای از بیزانتیوم را ایجاد نماید که از لحاظ ماینینگ دارای ارزش می باشد. چنانچه این جنبش مورد حمایت واقع شود، می تواند بر مبادلاتی که اخیرا صورت گرفته و نشان از تمایل به پشتیبانی ارزهای در جریان که بلاکچین های “مینوریتی”(minority) نامیده می شود که شیوه ای جدید برای دلالان محسوب می گردد، فشار بیاورد.

 

توسعه دهندگان برنامه های کاربردی(Application developers)

بعید بنظر می رسد که برنامه های کاربردی که در اتریوم اجرا می شوند، مشکلاتی به همراه داشته باشد.

میست(Mist)، جستجوگر اتریوم جهت برنامه های کاربردی غیر متمرکز (dapps)، بصورت خودکار بیزانتیوم را ارتقا می دهد و پس آن مجددا راه اندازی می کند. همین امر در مورد برنامه های کاربردی غیر متمرکز اتریوم مصداق دارد.

چنانچه هارد فورک بطور مداوم در سراسر گره ها اتفاق افتاد لازم است فورا پس از بلوک ۴،۳۷۰،۰۰۰ ارتقا صورت گیرد.

با این حال تغییر عمده ای وجود دارد که تفاوت قابل توجهی در نحوه تعامل ارتقا دهندگان با تراکنش های بلاکچین اتریوم ایجاد می نماید.

شیوه تشخیص تراکنش های ناموفق(failed transactions) پس از بیزانتیوم حتی در خصوص تراکنش هایی که پیش از این صورت گرفته تغییر خواهد یافت. این شیوه جهت تشخیص تراکنش ناموفق پس از بیزانتیوم به تفصیل در اینجا شرح داده شده است.

همچنین می توانید سلسله خبر های پیرامون این موضوع را از لینک های زیر پیگیری کنید:

همه چیز در مورد هاردفورک جدید اتریوم با نام متروپلیس
برنامه زمانی فورک های اتریوم
دیدگاه خوش بینانه ارتقا دهندگان اتریوم به فورک بلاکچین بیزانتیوم(Byzantium)

 

 

 

 

 

 

منبع: coindesk

شمارش معکوس برای بیزانتیوم(Byzantium)، چه کاری پیش از فورک آتی اتریوم باقی مانده؟

  • ارز دیجیتال