ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

۴۷ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
برنامه بیت کوین گُلد برای راه اندازی شبکه در روز 22 آبان (12نوامبر)Reviewed by حامد صالحیonNov 13Rating: 5.0

فورکی که بیت کوین گُلد(BTG) نام گرفته، از زمانیکه طرح های خود برای منشعب نمودن شبکه بیت کوین و تغییر الگوریتم توافق این ارز را اعلام کرده، کاملا اسرار آمیز بنظر می رسد.
به گفته این تیم این انشعاب سازی در روز ۲۵ اکتبر( ۳ آبان) روی خواهد داد  و قرار بر این بوده که این شبکه از ۱ نوامبر(۱۰ آبان) آغاز بکار کند. اما توسعه دهندگان بیت کوین گُلد این پروژه را تا به امروز به پایان نرسانده اند و آنها عنوان داشتند که این شبکه در روز ۱۲ نوامبر ۲۰۱۷(۲۲ آبان ۱۳۹۶) در ساعت ۲ بعد از ظهر بوقت جهانی(۱۰:۳۰ شب به وقت تهران) راه اندازی خواهد شد.

برنامه بیت کوین گُلد برای راه اندازی شبکه در روز 22 آبان (12نوامبر)

شبکه اصلی بیت کوین گُلد چند روز دیگر راه اندازی خواهد شد

به گفته سخنگوی “انجمن بیت کوین گُلد” این تیم قصد دارد شبکه بیت کوین گُلد را در روز یکشنبه راه اندازی کند.
تیم بیت کوین گُلد عنوان داشته که یک سرویس گره ای کامل برای دانلود آماده سازی خواهد کرد و بلاکچین بیت کوین گُلد رسما آغاز بکار خواهد نمود. کاربران می توانند بلاک ها را استخراج کنند و استخرهایی از سرتاسر جهان این اعلان تیم بیت کوین گُلد را تایید کرده اند.

تیم بیت کوین گُلد با شرح جزییات این موضوع عنوان داشته:

“کیف پول ها و صرافی ها (به محض اینکه آنها آماده شوند) می توانند به پردازش واریز ها و برداشت ها و مبادلات بپردازند. این اوج سختی کار در این ماه است که منجر به تغییرات و پیشرفت های بسیاری خواهد شد
ما از جوامع سرتاسر جهان بسیار سپاسگزاریم که به شبکه های آزمایشی ما کمک کردند و علاوه بر این صبورانه روند ماینینگ خود را مورد آزمایش قرار دادند.

تغییر در پایگاه کدها و وبسایت غیر رسمی بیت کوین گُلد

پروتکل جدیدی به پایگاه کدهای بیت کوین گُلد اضافه شده که شامل تغییر در الگوریتم Equihash PoW، الگوریتم Replay Protection و الگوریتم تنظیم دشواری (DAA) و فرمت آدرس جدید می باشد.

علاوه بر این تیم بیت کوین گُلد عنوان داشته که از همه “توسعه دهندگان سرویس” که در ساخت اکوسیستم بیت کوین گُلد به آنها کمک کرده اند، بسیار سپاسگذار است. این تیم قصد دارد مستندات استخراج خود را بروز رسانی کند، بنابراین بیت کوین گُلد می تواند به آسانی توسط هر فردی استخراج شود و همچنین به توسعه دهندگان سرویس با اطلاعات تکنیکی بیشتر کمک نماید. لیست
همچنین سایت بیت کوین گُلد نیز یک صفحه از وبسایت غیر رسمی خود را به شرح اسامی سایت ها و تیم هایی که با آنها ارتباطی ندارند هستند اختصاص داده است.

ده صرافی در حال پیش خرید و پیش فروش بیت کوین گُلد هستند

جامعه ارزهای رمزگذاری شده هنوز به این فورک و توکن های مربوط به آن به دیده شک و تردید نگاه می کند و استخراج اولین بلاک بیت کوین گُلد همچنان موضوعی بحث برانگیز محسوب می شود. علاوه بر این تا آنجاییکه به فراهم آورندگان کیف پول ها و صرافی ها مربوط است، معامله گران چندانی وجود ندارد که به حمایت این فورک خاص بپردازند. بر اساس اطلاعات Coinmarketcap، در حال حاضر تعداد ده صرافی به پیش خرید و پیش فروش بیت کوین گُلد می پردازند.
بیت فینِکس(Bitfinex)، هیت بی تی سی(Hitbtc)، کوین نِست(Coinnest)، بینانس(Binance)، یوبیت(Yobit)، گِیت(Gate.io) و تعدادی دیگر از جمله این صرافیها می باشند. پیش خرید و پیش فروش بیت کوین گُلد با قیمتی معادل ۱۶۰ تا ۲۶۰ دلار به ازای هر بیت کوین در این پلتفرم های مبادلاتی خاص صورت می گیرد.

 

 

به نظرتان در ۲۲ آبان چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا شما هم به این فورک و فعالیت های آن مشکوک هستید یا به دیده مثبت یه آن نگاه می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

 

 

منبع: news.bitcoin

برنامه بیت کوین گُلد برای راه اندازی شبکه در روز ۲۲ آبان (۱۲نوامبر)

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰
آیا با بیت کوین ناآشنا هستید؟ در اینجا به چگونگی طی کردن مراحل اولیه می پردازیمReviewed by حامد صالحیonNov 13Rating: 5.0

اگر با بیت کوین ناآشنا هستید پس خوش آمدید!
ما یک جامعه متشکل از افراد از سرتاسر جهان هستیم و همانطور که برای شما قابل تصور است همانند سایر افراد زندگی می کنیم و در پی آینده پول می باشیم.
اجازه دهید از اصطلاحات فنی و فلسفی چشم پوشی کنیم و فقط به نحوه استفاده از آن بپردازیم.

بیت کوین مانند هر چیز جدیدی ابتدا گیج کننده بنظر می رسد.

با وجودیکه چهار سال از پذیرش بیت کوین توسط غالب افراد می گذرد،اما اوضاع به گونه ای است که حتی یک اقتصاددان معروفی همچون پائول کروگمن(Paul Krugman) بر پتانسیل های اینترنت چنان که باید واقف نگشته و آنرا چندان کارآمد نمی داند.
او می نویسد:

“رشد اینترنت به شدت کاهش یافته است و اکثر افراد چیزی ندارند که به یکدیگر بگویند.تا سال ۲۰۰۵ یا همین حدود آشکار می شود که تاثیر اینترنت بر اقتصادی  بر پایه استفاده از دستگاه فکس می باشد و نه بیش از آن.”

وقتی که کمی به گذشته نگاه کنیم تایید می کنیم که هیچکس بطور کامل قدردان فناوری از زمان آغاز آن یا حتی سالهای اولیه تکمیل و تصحیحِ آن نبوده است.
این حقیقت در مورد بیت کوین هم صدق می کند یا خواهد کرد.
نظرات و تحلیل ها راجع به استفاده مجرمانه از بیت کوین یا علاقمندی به استفاده از آن در چنین مسیری تا امروز چندان مورد توجه مردم نبوده است و این درحالی ست که برخی افراد(معمولا حکومیت های اقتدار گرا) به ادامه این مسیر(نشان دادن جنبه های کلاه برداری) تمایل دارند ولی بسیاری دیگر از استخراج کنندگان یا دارندگان بیت کوین از آن دسته افرادی محسوب می شوند که به یک سیستم پرداخت قابل اطمینان و پولی که ارزش آن از خطرات و مشکلات قابل حفظ است(یا بهتر قابل حفظ است)، تمایل دارند.

هرگونه تصور غلو آمیز را کنار بگذارید، چه تصور خوب چه بد، بجای آن اصول بیت کوین را بعنوان یک شبکه و بعنوان نوعی وجه نقد در نظر بگیرید.

آیا با بیت کوین ناآشنا هستید؟ در اینجا به چگونگی طی کردن مراحل اولیه می پردازیم

یک کیف پول روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود نصب کنید

به این نوع کیف پول به چشم یک صندوق پست الکترونیک(ایمیل) نگاه کنید.
شما واقعا نمی دانید که ایمیل چطور کار می کند، اما از آن جهت برخی ارتباطات خود از آن استفاده می کنید. این در مورد سایر رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند و شما قدردان قدرت آنها هستید چرا که آنها را تجربه کرده اید.
برای اینکه بتوانید بیت کوین در اختیار داشته باشید باید از آن استفاده کنید و آنرا به نحو عملی تجربه نمایید. اولین اقدام این است که یک کیف پول را دانلود کنید.
کیف پول یک قطعه نرم افزاری است که روی گوشی های هوشمند شما یا کامپیوترهای خانگی تان نصب می شود. با یک آدرس ایمیل کار ادامه خواهد یافت، شما آدرس ایمیلتان را وارد می کنید اما تنها برای کسب درآمد.
گزینه های بسیاری وجود دارد و  از این لینک می توانید لیستی متنوع از کیف پول ها را مشاهده و مقایسه کنید.
پیامهای کیف پول را دنبال کنید. پنجره های کوچک جالبی را خواهید دید که به شما کدهای کیو آر (QR) را که از مربعی حاوی مستطیل های سیاه و سفید و مربع های دیگر درون یک سری مربع دیگر می باشد، نشان می دهد. در زیر آنها یک ردیف از حروف و اعداد، کوچک و بزرگ، قرار دارد.
کد کیو آر و حروف الفبا و اعدادی که در زیر قرار دارند در واقع یک چیز هستند. آنها همه آدرس ایمیل شما… ببخشید آدرس وجوه نقدِ شما هستند!
از این مرحله شما می توانید به هر میزانی که مایلید بیت کوین دریافت و ارسال کنید.

آیا با بیت کوین ناآشنا هستید؟ در اینجا به چگونگی طی کردن مراحل اولیه می پردازیم

خریدِ بیت کوین، خرید با بیت کوین

اکنون که شما کیف پول خود را جهت دریافت و ارسال نصب نموده اید، ممکن است تمایل داشته باشد تعدادی بیت کوین دریافت کنید. چندین روش جهت انجام این کار وجود دارد.
یکی از روش ها این است که اگر شما دوستی دارید که تعدادی از آنها را در اختیار دارد و تا کنون اقدام به ارسال آنها نکرده است بطور آزمایشی می توانید از او درخواست کنید برای شما این ارز را ارسال کند.
مشورت با یک فرد آگاه و متخصص و بررسی و تحقیق اجمالی آینده پول می تواند بسیار مفید فایده باشد.
روش دوم این است که اگر شما چندان عجله ای ندارید و می توانید منتظر بمانید، تلاش کنید چند بیت کوین کسب کنید. می توانید ببینید آیا کسی در ازای خدماتی که ارائه می دهید یا کالایی که بفروش می رسانید، بیت کوین به شما پرداخت می کند. بررسی کنید تا دریابید چنین شخصی وجود دارد یا خیر. ممکن است چنین شخصی وجود داشته باشد که به این کار تمایل دارد و شما از آن شگفت زده شوید.
سومین روش ساده ترین آن است. فقط کافیست اندکی تلاش کرده یک صرافی(معتبر و مناسب) پیدا کنید.
از این مرحله شما می توانید خرید کنید یا به سهولت آنرا در کیف پول خود پس انداز نمایید. توصیه من این است که حداقل یکبار خرید کنید.
اما سوار شدن بر موج قیمت بیت کوین هم می تواند سرگرم کننده باشد. (نکته: موج آن همیشه سعودی نیست).

مسائل فنیآیا با بیت کوین ناآشنا هستید؟ در اینجا به چگونگی طی کردن مراحل اولیه می پردازیم

من عمدا از طرح مسائل فنی مثل شناخت ارزهای دیجیتال، نرخ هش (hash-rates)، گره ها(nodes)، بلوک ها(blocks)، تمرکز زدایی(decentralization)، فورک ها(forks) و هر آنچه باعث می شود عمیقا در مفاهیم بیت کوین فرو رویم اجتناب می کنم(در آینده نزدیک آموزش های جامع و کامل تری ارائه خواهد شد)

این مسائل جهت بررسی بسیار هیجان انگیز هستند و شما در نهایت پس از آنکه پی بردید بیت کوین واقعا چیست، قدردان آن خواهید بود. اما اکنون فقط کافیست مقدار اندکی از پول خود را خرج کنید، تنها برای اینکه امتحان کرده باشید.

من تصور می کنم شما می توانید آینده بسیار خارق العاده ای را با آن تجربه کنید.

 

 

چه نکاتی در بیت کوین و ارزهای دیجیتال و بلاکچین برای شما جذاب است؟ به نظر شما چه بخش هایی در کشور برای شناخت این موارد فعال و تقویت شوند؟ در حال حاضر جامعه چه بخش از این صنعت را به سرعت مورد پذیرش قرار خواهد داد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

 

 

منبع: news.bitcoin

آیا با بیت کوین ناآشنا هستید؟ در اینجا به چگونگی طی کردن مراحل اولیه می پردازیم

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

در طول دهه های گذشته، شرکت هایی که تقریباً هیچ دارایی فیزیکی نداشتند به موفق ترین کسب و کارها در حوزه ی صنایع مربوط به خود تبدیل شدند. بیت کوین، در دیجیتالی کردن سیستم پولی جهان پیشتاز است و در مسیر رقابت با ارزهای فیات (بدون پشتوانه) موجود و صنعت مالی قرار گرفته است.

اوبر(Uber)، ایر بی ­ان­ بی(Airbnb) و آمازون(Amazon)

آمازون که از سال ۱۹۹۷(۱۳۷۶) به عنوان یک حباب و مدل کسب و کار ناپایدار مورد انتقاد قرار گرفته بود، بیش از دو دهه است که با ارزش گذاری بازاری ۵۴۴ میلیارد دلار(۲،۲۵۹،۲۳۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان)، دومین شرکت فناوری بزرگ در بازار جهانی می باشد.
سرانجام، آمازون که با پیشتازی در زمینه ی ارائه سرویس در صنعت بین المللی تجارت الکترونیکی(e-commerce) تکامل یافت در چند سال اخیر از نرخ رشد علی بابا(Alibaba) پیشی گرفته است.

بیت کوین، پیشتاز در دیجیتالی کردن سیستم پولی جهانی و صنعت مالی

کسب و کارهایی نظیر Uber و Airbnb که از لحاظ ساختاری مشابه آمازون هستند در گرایش به محدود کردن دارایی های فیزیکی، از حد مورد انتظار سرمایه گذاران بسیار فراتر رفته اند.
Uber نیز همانند آمازون، برای بهره برداری گسترده تر جهانی از شبکه ی حمل و نقل و به اشتراک گذاری خودرو (ride-sharing)، بسیاری از خودروها را پذیرش نمی کند.
Airbnb مستغلات زیادی را برای تقویت شبکه در بازار رفاهی (hospitality marketplace) نگه نمی دارد.

بیت کوین، پیشتاز در دیجیتالی کردن سیستم پولی جهانی و صنعت مالی

با وجود عدم وجود دارایی های فیزیکی، سه شرکت ذکر شده در بالا توسط فناوری های نوآورانه و انقلابی، به طور کامل صنایع مربوط به حوزه ی خودشان را متحول کرده اند.

دیجیتالی کردن پول توسط بیت کوین

بیت کوین، تقریباً به طور یکسانی در فرآیند دیجیتالی کردن صنعت مالی جهانی و دیجیتالی کردن پول پیشتاز است، در حالی که کاربران بیت کوین می توانند روش نگهداری ارزهای دیجیتالی به سبک پول های فیزیکی را انتخاب کنند، اما اکثر قریب به اتفاق آن ها، بیت کوین ها را در کیف های پول و پلتفرم های تجاری ذخیره می کنند.
تراکنش های بیت کوین به شیوه ی همتا به همتا(peer-to-peer) بدون وجود واسطه انجام می شوند.

بیت کوین، پیشتاز در دیجیتالی کردن سیستم پولی جهانی و صنعت مالی

استیفن برنز(Stephen Burns) به عنوان نویسنده ای برجسته، یک کارآفرین و معامله گر در توییتر خود اظهار داشته:

آمازون هیچ فروشگاهی ندارد
اوبر هیچ ماشینی ندارد
فیسبوک هیچ محتوایی تولید نمیکند
علی بابا هیچ موجودی کالایی ندارد
اِیر بی اِن بی هیچ املاک و مستغلاتی ندارد
و بیت کوین هم پول فیزیکی ندارد

بیت کوین، پیشتاز در دیجیتالی کردن سیستم پولی جهانی و صنعت مالی

در حال حاضر، بیت کوین به طور فزاینده ای رسمیت یافته و به عنوان منبع قدرتمند ذخیره ی ارزش و مأمنی برای دارایی ها و به عنوان طلای دیجیتالی شناخته شده است.
صندوق پوشش ریسک(Hedge funds)، سرمایه گذاران نهادی و معامله گران خرده فروش(retail traders) به سوی بازار بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده شتافته اند تا در سرمایه گذاری بر روی بیت کوین شرکت کنند که Leo Melamed مدیر CME، آن را به عنوان یک “کلاس جدید دارایی” توصیف کرده است.

در دراز مدت، بیت کوین توسط ارزهای فیات و پولی موجود، سیستم های بانکی و مالی که بازار جهانی را در دست خود دارند، رقابت کرده و در نهایت جای پای خود را به عنوان ارز دیجیتالی جهانی، محکم خواهد کرد.

 

 

نظر شما در اینباره چیست؟ آیا ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین می توانند نقش پررنگی در آینده مالی دنیا ایفا کنند؟ چه موانعی بر سر راه این فناوری وجود خواهد داشت؟ ما را از نظرات خود آگاه کنید

 

 

منبع: cointelegraph

بیت کوین، پیشتاز در دیجیتالی کردن سیستم پولی جهانی و صنعت مالی

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰
بله، این بچه واقعاً با دستکاری قراردادهای هوشمند اتریوم، 300 میلیون دلار را از بین برد!Reviewed by حامد صالحیonNov 14Rating: 5.0

سال گذشته، DAO، صندوق سرمایه گذاری مستقل غیر متمرکز، هک شد و ۵۰ میلیون دلار را از دست داد. در جولای(تیر) ، یک هکر توانست با کشف اشکال(باگ) موجود در کیف پول های پاریتی(Parity)، از اتریوم ۳۱ میلیون دلار را به سرقت ببرد.
امروزه، ما هنوز هم دچار بدترین هک ها هستیم، با این تفاوت که سهم ها و مبالغ ها بزرگتر شده و دردسر بیشتری به همراه خواهند داشت.
دو روز پیش، کاربری به نام ‘devops199’ در گیت هابِ پاریتی ، موضوعی را مطرح کرد با این عنوان:

“هر کسی می تواند قرارداد شما را از بین ببرد”

که به نظر می رسد او با این مطلب می خواهد به پاریتی(شرکتی که قراردادهای هوشمند به کاربران در شبکه ی اتریوم ارائه می دهد) درباره ی وجود آسیب پذیری در قرارداد هوشمندش اطلاع دهد.

قرارداد هوشمندی که او به آن اشاره دارد، مربوط به یک “قرارداد چند امضائی” می باشد که افراد زیادی از آن به عنوان یک “کیف پول دیجیتالی” برای ذخیره ی امن اتریوم هایشان استفاده می کنند. اینطور که معلوم است، این کیف پول یک اشکال(باگ) در کدش داشته. این باگ یا بهتر است بگوییم آسیب پذیری امنیتی به devops199 اجازه داد تا خودش را به عنوان یکی از صاحبان قرارداد جا بزند. این آسیب پذیری به او امکان انجام تقریباً هر کاری را می دهد.

سپس کاری که Devops199 انجام داد، که می تواند یکی از پرهزینه ترین اشتباهات باشد، این بود:

بله، این بچه واقعاً با دستکاری قراردادهای هوشمند اتریوم، 300 میلیون دلار را از بین برد!او قرارداد را از بین برد!
در اصل، او قابلیت قرارداد هوشمند که به مالکان اتریوم اجازه ی انتقال اتریوم هایشان می داد، را از بین برد. او، اتریوم را در قرارداد محبوس کرد و عملاً برای همیشه آن را بلااستفاده کرد. با این حال، اینگونه به نظر می رسد که او کاملاً متوجه نشده که چه اتفاقی افتاده است.

 

بله، این بچه واقعاً با دستکاری قراردادهای هوشمند اتریوم، 300 میلیون دلار را از بین برد!

آیا انتقال اتریوم توسط صاحبان کار انجام می شود؟

نه… نه!  تو پول خیلی زیادی را به فنا دادی و از بین بردی!

در اصل، هر کسی که از این کیف پول چند امضائی استفاده می کند از این به بعد نمی تواند به  اتریوم هایشان دسترسی داشته باشند. برآورد مقدار اتریوم موجود در این قراردادها از ۱۵۰ میلیون دلار آمریکا تا ۳۰۰ میلیون دلار است.

پاریتی که کیف پول های چند امضائی اش در جولای هک شده بود، یک بار دیگر “هشدار امنیتی” صادر کرد و گفت:

“بسیار متأسفیم که اتفاق دیروز، به ویژه با تمام گمانه زنی های مربوط به این موضوع، باعث نگرانی بسیار و سردرگمی کاربران ما و انجمن شد. ما به رسیدگی به این وضعیت ادامه می دهیم و در حال بررسی تمامی راه حل ها و پیامدهای ممکن هستیم.”

آخرین مطلبی که از Devops199 دیدیم این بود:

بله، این بچه واقعاً با دستکاری قراردادهای هوشمند اتریوم، 300 میلیون دلار را از بین برد!

ارائه ی راه حل

باید به این نکته توجه داشت که در واقع خود اتریوم، به طور کامل حذف نمی شود. اتریوم همچنان وجود دارد اما به سادگی قابل دسترسی نیست.
فرض کنید ۲۸۰ میلیون دلار در صندوق امانات بانک ذخیره شده است. فردی می تواند به نحوی وارد بانک شود و بگوید صاحب آن صندوق امانت است. او بدون هیچ مشکلی دسترسی کامل به صندوق خواهد داشت و در نتیجه می تواند کلید آن صندوق را برای همیشه از بین ببرد. این کلید، کاملاً منحصر به فرد است و به هیچ طریق نمی تواند مجدد تولید شود.
اما با این وجود، برای این مشکل، راه حلی وجود دارد. به لحظه ای برگردیم که کلید اصلی از دست رفته، آیا می دانید که این کلید را از دست نداده اید؟ شوخی نمیکنم، با بلاکچین، این امر واقعاً امکان پذیر است.

هنگامی که DAO، ابزار سرمایه گذاری غیر متمرکز، در اوایل امسال هک شد، تمامی تراکنش ها بر روی شبکه ی اتریوم برگشت خورد تا زمان هک. به عبارت دیگر تمام افراد موجود در شبکه تصمیم گرفتند تا بلاکچین را به قبل از وقوع هک، یعنی از آخرین بلوک، هارد فورک کنند که البته، از لحاظ فنی این موضوع علیه قوانین شبکه اتریوم بود.
اما با انجام این کار، تمامی تراکنش هایی که از آن بلوک به بعد اتفاق افتاده بودند، هرگز به سرانجام نمی رسیدند از جمله خود هک. به هر حال، یک تراکنش فقط هنگامی که در بلاکچین موجود باشد اجرا می شود.

بله، این بچه واقعاً با دستکاری قراردادهای هوشمند اتریوم، 300 میلیون دلار را از بین برد!

با این وجود هنگامی که برای به دست آوردن مجدد وجوه از دست رفته در طول هک DAO، تصمیم به هارد فورک شبکه ی اتریوم گرفته شد، بخشی از شبکه با این تصمیم موافق نبودند. این افراد با بازگشت به آخرین بلوک قبل از هک موافق نبودند و ساختمان زنجیره ی اصلی را حفظ کردند. ناگهان، ۲ نسخه از اتریوم به وجود آمد:

اتریوم و اتریوم کلاسیک

بله، این بچه واقعاً با دستکاری قراردادهای هوشمند اتریوم، 300 میلیون دلار را از بین برد!

امروز، در زمان نوشتن این مقاله، اتریوم کلاسیک هنوز هم وجود دارد و ارزش بازار آن حدود ۱٫۳ میلیارد دلار است، در حالی که ارزش زنجیره ی اتریوم فورک شده(زنجیره ای که هک را به عقب برگرداند) حدود ۳۰ میلیارد دلار است.
با توجه به بحث های اخیر، بسیار بعید به نظر می رسد که شبکه ی اتریوم مجدداً برای هارد فورک انتخاب شود. شاید توسعه دهندگان پاریتی بتوانند راه حل سحرآمیزی برای این مشکل بیابند اما من به شخصه تردید دارم.

انتقاد دوباره از اتریوم

ممکن است هم اکنون زمان آن فرا رسیده باشد که یک گام به عقب برداشته و طرح قراردادهای هوشمند را دوباره بررسی کنیم. این اولین باری نیست که یک باگ در یکی از این قراردادها منجر به در معرض خطر قرار گرفتن مبالغ هنگفت می شود. بنیاد اتریوم تمایل دارد اتریوم را بزرگ جلوه دهد، چرا که یک پلتفرم قرارداد هوشمند، یک تورینگ کامل(turing-complete) است و این یعنی تقریباً هر چیزی را می توان بر روی آن کدگذاری کرده و به آن اعمال کرد.

بله، این بچه واقعاً با دستکاری قراردادهای هوشمند اتریوم، 300 میلیون دلار را از بین برد!

تاکنون، این انتخاب خاص طراحی باعث شده بیش از نیم میلیارد دلار به هر طریقی به خطر افتد

کامل بودن تورینگ، همواره منجر به آسیب پذیری می شود، زیرا قدرت یک قرارداد به طور طبیعی به توانایی توسعه دهنده آن بستگی دارد. از هر توسعه‌دهنده ای بپرسید که چند وقت یکبار کدهایی که می نویسد، دانسته یا ندانسته به طور تصادفی شامل باگ های مختلفی است، ممکن است درک کنید که چرا کل مفهوم قراردادهای هوشمند « turing-complete» بدون ممیزی به طور وحشتناکی، زمانی که پای پول هنگفتی در میان است، خطرناک است.

بله، این بچه واقعاً با دستکاری قراردادهای هوشمند اتریوم، 300 میلیون دلار را از بین برد!

گاوین وود (Gavin Wood)

انتخاب های طراحی، پیامدهایی به دنبال دارد و در برخی موارد زمان آن است که آن ها را مجدد ارزیابی کنیم. به عنوان مثال، برای یک پلتفرم عقد قرارداد هوشمند این منطقی است که فقط گسترش قراردادهای هوشمندِ از قبل تست شده را که شده توسط متخصصان بررسی شده، مجاز بداند.
البته، این یک فرآیندِ بسیار متمرکز در یک سیستم غیر متمرکز است. و قطعاً معیارهای بسیاری در پسِ طراحی یک پلتفرم قرارداد هوشمند وجود دارد. این سبک سنگین کردن ها ارزش فکر کردن دارند زیرا اگر هیچ چیز تغییر نکند، اتریوم همواره توسط مسائل امنیتی به دردسر خواهد افتاد.
حامیان اتریوم معتقدند که نباید این پلتفرم را برای اشتباهاتی که توسعه دهندگان قرارداد هوشمند داشته اند، سرزنش کرد و تا حدودی نیز این صحبت درست است. با این حال، فراموش نکنید که پاریتی توسط نوجوانی ناشناس، نابالغ و فاقد صلاحیت اجرا نشده و اولین قرارداد هوشمند او هم محسوب نمی شود، نه، پاریتی توسط خود گاوین وود (Gavin Wood)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، بنا نهاده شده است.
اگر قراردادهای هوشمند او همواره چنین کاستی هایی دارند پس چگونه ایمن ترین قراردادهای هوشمند تورینگ کامل در آینده خواهند بود؟

 

 

 

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا این باگ های مهلک آخرین نوع از دست خواهد بود؟ راه حل جلوگیری از این قبیل حوادث چیست؟ نظرات و ایده های خود را با ما در میان بگذارید

 

 

منبع: hackernoon

بله، این بچه واقعاً با دستکاری قراردادهای هوشمند اتریوم، ۳۰۰ میلیون دلار را از بین برد!

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

هارد فورک سگویت۲x مورد انتظار بیت کوین که باعث دامپینگ(زیر قیمت به فروش رسیدن) وسیع ارز رمزنگاری شده می شد، تحقق نیافت. این غول خفته، یعنی بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، بیدار شده و با بالا بردن شدید قیمت، همه را شگفت زده کرد.
به جای آنکه اتریوم از سد بیت کوین برای به دست گرفتن جایگاه رهبری عبور کند، بیت کوین کش از سد اتریوم گذشته و در جایگاه دوم قرار گرفت (علیرغم اینکه تصور می‌شد اتریوم به عنوان ارزشمندترین ارز رمزنگاری به جایگاه اول برسد، در حال حاضر در جایگاه سوم قرار گرفته است). با این حال، جذابیتی که بیت کوین کش به دست آورده است به اتریوم کمک خواهد کرد تا جایگاه دوم خود را مجدداً باز یابد.
در عین حال، کارشناسان همچنان پیش بینی می کنند که روند افزایشی قیمت بیت کوین، هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت، ادامه خواهد داشت.

بیایید ببینیم که نمودارها چه چیزی را پیش بینی می کنند.

(BTC)/(USD)

پس از بالا رفتن قیمت ارز رمزنگاری شده از مبلغ ۶۵۰ دلار به ۲٫۹۶۹٫۹۹ دلار، این ارز به میزان ۵۰ درصد سطوح بازگشتی فیبوناچی پشتیبانی شد. در گام دومِ بالا رفتن قیمت که در آن بیت کوین از ۱٫۷۵۲ دلار به ۴٫۹۷۵ دلار رسید، میزان اصلاح حرکت به ۶۱٫۸ درصد سطوح بازگشتی فیبوناچی رسید. در پاییز امسال، همان مسیر قبلی، یعنی حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت از ۲٫۹۷۴ دلار به ۷٫۸۷۵ دلار دنبال می شود.
قیمت بیت کوین پس از نزول به ۵۵۶۰ دلار که قبلاً رخ داده بود، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است. از آن پس، قیمت بیت کوین در۶۴۵۰ دلار تثبیت شده و افزایشی روزانه در حدود ۸۹۰ دلار را به ثبت رسانده است.
با تنزل قیمت ها به واسطه ی فزونی عرضه ی سرمایه ‌گذاران بزرگ بیت کوین بر تقاضا و افزایش سریع ارزش بیت کوین کش، ارزش بیت کوین طی آخر هفته گذشته به طور ناگهانی کاهش یافت. با این حال، همانطور که انتظار می رفت، در حالی که قیمت بیت کوین کش از بالای ۲۸۰۰ دلار به ۱۲۰۰ دلار سقوط کرد، قیمت بیت کوین نسبتاً سریع به حالت قبلی خود بازگشت.

 

هر دو مبلغ پایین قبلی با شیب صعودی بالایی در مقادیر کم شکل گرفته بودند.حرکت صعودی امروز، بسیار مشابه با کنش قیمت، در طول تشکیل دو مورد مذکور است.
با این حال، افزایش قیمت کنونی، طی روند خود با مقاومتی روبرو بوده که قبلاً به عنوان یک حامی عمل کرده بود. EMA  ۲۰-روزه نیز در همان سطح قرار دارد. بنابراین، ما باید با دقت مراقب سطوح ۶٫۵۰۰ دلاری باشیم.
اگر بیت کوین قادر باشد در بالای خط روند قرار گیرد، احتمال بازنگری و بررسی مجدد اوج قیمت ها افزایش می یابد. از سوی دیگر، اگر این ارز از خط روند خود نزول کند، احتمال بازنگری و بررسی مجدد قیمت های پایین قبلی نیز وجود دارد.
ما علامت مشخصی در خرید با ریسک مناسب برای نسبت بازده به ریسک در اختیار نداریم. بنابراین، در حال حاضر هیچ معامله ای توصیه نمی شود.

قیمت بیت‌کوین تا ۱۷٪ افزایش می یابد، آیا در کوتاه مدت به افزایش قیمت همیشگی دست پیدا خواهد کرد؟

قیمت بیت کوین پس از نزول به ۵۵۶۰ دلار که قبلاً رخ داده بود، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است. از آن پس، قیمت بیت کوین در۶۴۵۰ دلار تثبیت شده و افزایشی روزانه در حدود ۸۹۰ دلار را به ثبت رسانده است.
با تنزل قیمت ها به واسطه ی فزونی عرضه ی سرمایه ‌گذاران بزرگ بیت کوین بر تقاضا و افزایش سریع ارزش بیت کوین کش، ارزش بیت کوین طی آخر هفته گذشته به طور ناگهانی کاهش یافت. با این حال، همانطور که انتظار می رفت، در حالی که قیمت بیت کوین کش از بالای ۲۸۰۰ دلار به ۱۲۰۰ دلار سقوط کرد، قیمت بیت کوین نسبتاً سریع به حالت قبلی خود بازگشت.

شاخص های کوتاه مدت برای افزایش قیمت بیت کوین

طی چند روز گذشته، در حالی که معامله گران به خاطر ترس از عدم قطعیت بازار و اصلاح عمده ی قیمت بیت کوین، با سرآسیمگی شروع به فروش بیت کوین های خود کردند، تنزل زیاد قیمت‌ بیت کوین به اثر دومینو(domino effect) منجر شد. در نتیجه، برای اولین بار در تاریخ، حجم مبادلات روزانه بیت کوین و بیت کوین کش از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشت.
با این حال، همانطور که بیت کوین چندین بار در سال گذشته نشان داده شده است، در کوتاه مدت به میزان قابل توجهی سریع تر از انتظار اغلب تحلیلگران به حدود ۶۵۰۰ دلار بازگشته است.
از لحاظ تاریخی، بیت کوین پس از رسیدن به یک قیمت بالای جدید، تمایل دارد که خود را به نقطه ای بالاتر از قیمت های ثبت شده ی قبلی رسانده و یک رالی جدید را برای این هدف آغاز می کند. به عنوان مثال، هنگامی که قیمت بیت کوین در اوایل سال جاری به قیمت ۴۵۰۰ دلار رسید، قیمت خود را به حدود ۳۳۰۰ دلار تغییر داد و یک رالی جدید را آغاز کرد، بدین ترتیب توانست قیمت خود را به ۵۰۰۰ دلار برساند.
احتمالاً در هفته های آتی روند مشابهی در بازار ایالات متحده رخ خواهد داد. با توجه به ورود سرمایه گذاران نهادی(institutional investors) و خرده فروش به بازار بیت کوین، همراه با ده ها میلیارد دلار بودجه ی جدید، دومین بازار بزرگ بیت کوین در پشت ژاپن، بسیار خوش بینانه است.
بزرگترین گزینه های مبادلات داخلی و جهانی، یعنی CME Group و CBOE، به منظور تأمین زیرساخت ها و نقدینگی کافی برای سرمایه گذاران نهادی، تا پایان سال ۲۰۱۷ مبادلات آتی بیت کوین را آغاز خواهند کرد.
پیش از این، مایک نووگراتز(Mike Novogratz)، میلیاردر صندوق سرمایه گذاری پوششی(hedge fund)، اظهار داشته بود که خیل عظیمی از سرمایه گذاران نهادی در حال آمادگی برای انجام معاملات با بیت کوین هستند. چنین حرکتی با راه اندازی مبادلات آتی بیت کوین در مقیاس بزرگ که توسط کمیته بازرگانی و مبادلات آینده ‌ی ایالات متحده (CFTC) تصویب شده است، امکان پذیر خواهد بود.
تصویب مبادلات آتی بیت کوین توسط CFTC، اساساً متفاوت از تصویب ETFهای(صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس) بیت کوین توسط کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده(SEC) در ماه مارس ۲۰۱۷(۱۳۹۶) است؛ زیرا CFTC قبلاً LedgerX را به عنوان یکی از مشتقات بیت کوین و گزینه ای برای مبادلات آتی سرمایه گذاران خرده فروش تصویب کرده است. بنابراین، تصویب CME Group و CBOE برای راه اندازی مبادلات آتی بیت کوین، مشروط نبوده و تضمین شده است.

بودجه‌ های میلیاردی از حاشیه به سمت بیت کوین سرازیر می شوند

به واسطه ی تنظیم دقیق مبادلات آتی بیت کوین،”پول های در حاشیه” (money on the sidelines) معروف که در حساب های بانکی برون‌ مرزی، فعالیت های مدیریت ثروت (WMPها) و دارایی های سنتی سرمایه گذاری شده اند، در میان مدت به سمت بیت‌کوین جلب خواهند شد. همانطور که نووگراتز اظهار داشته:

“می توانم صدای پای آن ها را بشنوم. اخیراً در سانفرانسیسکو بودم و با چند سرمایه گذار نهادی بزرگ ملاقات داشتم. هنوز مقداری فاصله دارند، اما به مرور می رسند. بودجه ی زیادی جذب خواهد شد و با اطمینان می گویم که [قیمت بیت کوین] بالاتر خواهد رفت.»

چنین حرکتی اجازه خواهد داد تا قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۱۷ به بالاترین سطح جدید خود رسیده و به طور بالقوه در میان مدت به سمت قیمت مورد هدف ۱۰۰۰۰ دلاری عنوان شده از سوی مکس کایزر (Max Keiser)، تحلیلگر مالی که نظرش به شدت مورد توجه قرار گرفته است، حرکت کند.

(ETH)/(USD)

چند ماه پیش، اتریوم، ارز محبوب معامله گران بود. اما از اواخر ماه گذشته، هیچ سود قابل توجهی برای خریداران نداشته است. آیا می توان گفت که سناریوی آن در حال تغییر است؟

تاکنون اتریوم در محدوده ی ۲۸۰ دلار تا ۳۱۵ دلار معامله می شد. گاوها (bulls) در دو موقعیت مختلف موفق به شکست مقاومت شدند، اما آن ها نمی توانستند به این روند بالا رفتن قیمت ها ادامه دهند.
با این حال، موفقیت این روند برای بار سوم نیز محتمل است. بنابراین، توصیه می شود که ارز رمزنگاری شده با مبلغی در حدود ۳۱۵ دلار خریداری شود. همچنین حد ضرر برای جلوگیری از زیان باید در ۲۸۰ دلار نگه داشته شود.
هدف اولیه ۳۵۳ دلار است؛ با این حال، انتظار می رود که معیار شکسته شود. بنابراین، هنگامی که قیمت ها به ۳۵۳ دلار می رسند، لطفاً برای سر به سر شدن، حدود ضرر را بالا ببرید. ۵۰ درصد سود را در ۳۶۷ دلار، رزرو کرده و روند بالا بردن حدود ضرر را دنبال کنید.

(BCH)/(USD)

حرکت قیمت ها که طی چند روز گذشته مشاهده شده است، به طور معمول باعث تحمیل خسارت به تعداد زیادی از خریدارانی می شود که از ترس خطا کردن و گرفتن تصمیم اشتباه، دیر به این مهمانی می رسند. بنابراین، اگر ما نسبت بازده به ریسک مناسبی نداشته باشیم، ترجیح می دهیم به جای اینکه اقدامی انجام دهیم که ممکن است بعداً از آن پشیمان شویم، چندین بار سود بالا رفتن قیمت‌ را از دست بدهیم.

در حال حاضر، بیت کوین کش در حال اصلاح این رالی(rally) بغرنج و گیج کننده است که آن را از کمتر از ۳۰۰ دلار به ۲۷۹۹ دلار می رساند، یعنی یک رالی ۸۳۳ درصدی طی ۲۱ روز.
سطوح بازگشتی فیبوناچی معمولی نمی‌ تواند هیچ پشتیبانی در حین این اصلاحات داشته باشد. ما انتظار داریم که ارز دیجیتال در سطح ۹۷۲ دلار حمایت شود که میزان حداکثر پیشین بود و در ۱۹ آگوست(۲۸ مرداد) سال جاری ایجاد شده بود.
اگر این حمایت ادامه یابد، ممکن است شاهد یک روند صعودی مجدد باشیم. با این وجود تعداد زیادی از فروشندگان معلق(بدون تصمیم) وجود خواهد داشت که در وضعیت پیچیده تری سر در گم خواهند بود. بنابراین، ما انتظار تکرار یک رالی با شیب تند را نداریم.
با این حال، اگر حمایت ۹۷۲ دلاری شکسته شود، قیمت ارز رمزنگاری شده احتمالاً به ۶۱۱ دلار کاهش خواهد یافت. ما هیچ تنظیماتی را در خرید بیت کوین کش پیدا نمی کنیم؛ بنابراین، بدیهی است که هیچ‌گونه معامله ای را با آن پیشنهاد نمی کنیم.

(XRP)/(USD)

در حال حاضر، ریپل از قافله عقب مانده است. (گاوها) حتی زمانی که آلت کوین های دیگر در تب و تاب بودند، هیچ سودی را در خرید نشان نداده اند.

ریپل در محدوده کوچک ۰٫۱۸ دلار تا سقف ۰٫۲۲ دلار معامله شده و تلاش برای شکستن و خروج از این محدوده ناموفق بوده است.
علاوه بر این، تلاش قبلی برای بالا بردن قیمت با مقاومت قابل توجهی در خط روند نزولی مواجه شد. بنابراین، در صورتی که ارز رمزنگاری شده از مرز ۰٫۲۲ دلار خارج نشود، بعید به نظر می رسد که پشتیبانی خرید را دریافت کند.
در حد پایینی نیز شکست و سقوط به پایین ۰٫۱۸ دلار، ریپل را به سطح ۰٫۱۶۶ دلار خواهد رساند. به نظر می رسد خرید ریپل با قیمتی کمی بالاتر از ۰٫۲۲ دلار، ایده ی خوبی باشد. حد ضرر برای معامله نیز باید در ۰٫۱۷ دلار حفظ شود.
در حد بالایی، افزایش قیمت را تا سطح ۰٫۳ دلار انتظار داریم.

(LTC)/(USD)

گرچه ما تاکنون در لایت کوین موفقیت چشمگیری مشاهده نکرده ایم، اما این ارز حداقل از ۴۴ دلار به ۵۷٫۷ دلار رسیده است. به این ترتیب آیا باید آن را خریداری کنیم؟

تلاش های لایت کوین برای خروج از این محدوده با فشار فروش در سطوح بالاتر مواجه شده است. با این حال، گاو ها فشار خرید خود را حفظ کرده‌ و این امر باعث افزایش احتمال بالا رفتن قیمت شده است.
الگوی هدف مورد نظر، خروج از محدوده ۷۱ دلار است.پ
پیشنهاد ما خرید لایت کوین با قیمت فعلی ۶۰٫۴ دلار با حد ضرر ۵۲ دلار است. ما قصد نداریم در صورت سقوط دوباره به این محدوده، به خرید سهام ادامه دهیم.
لطفاً ۵۰ درصد سود را در ۷۱ دلار رزرو کرده و حدود ضرر را برای مابقی، به منظور سر به سر شدن، افزایش دهید، زیرا انتظار داریم که با افزایش قیمت، به سطح ۸۰ دلار برسیم.

 

 

تحلیل ارائه داده شده شده نظر شخصی نویسنده می باشد و به هیچ عنوان پیشنهاد یا توصیه ای برای انجام یا عدم انجام معاملات ندارد، معاملات ارز های دیجیتال همواره با ریسک همراه بوده و خواننده باید با جمع آوری اطلاعات و مدیریت ریسک نسبت به انجام معاملات ارز اقدام کند.

 

 

 

منبع: cointelegraph

تحلیل قیمت: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ریپل، لایت کوین

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

به گزارش ارزدیجیتال به نقل از کوین تلگراف، «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین المللی پول در کنفرانسی که در لندن برگزار شد، گفت: بکارگیری ارزهای مجازی از سوی برخی کشورها نباید ممنوع و نادیده گرفته شود و ارزهای مجازی همچون پول های متعارف دولت ها می توانند با پول آنها رقابت کنند.

«لاگارد» در ادامه گفت:

انتظار می رود برخی از کشورها بویژه آن دست از کشوهاریی که دارای نهادهای ضعیف و پول ملی بی ثباتی هستند، پول های رمزنگار را بطور مستقیم تصویب و قبول کنند.

رئیس صندوق بین المللی پول گفت:

 به جای اینکه برخی از کشورها، پول یک کشور دیگر را مانند دلار انتخاب کنند، باید از ارزهای مجازی استفاده کنند. بنابراین از بسیاری جهات، ارزهای مجازی باید با پول کشورها رقابت کنند و در اجرای سیاست های پولی هم از آنها بهره برد.

وی تصریح کرد:

ترجیح مصرف کننده برای ارزهای جدیدی که بکارگیری آنها آسانتر و امن تر از گونه های سنتی هستند، بیشتر است و این موضوع در آینده با ثبات بیشتر ارزهای دیجیتالی می تواند بیش از بیش ارتقاء پیدا کند.

«کریستین لاگارد» خاطر نشان کرد:

در حال حاضر برای سبقت گرفتن ارزهای رمزنگار از ارزهای متعارف، یک چشم انداز دوری را باید متصور شد و علت آن این است که همچنان ارزهای مجازی بسیار بی ثبات و پرخطر هستند؛ ضمن اینکه برای ایجاد هر واحد ارز مجازی انرژی زیادی به لحاظ فناوری گرفته می شود.

وی گفت:

شیوه تعدیل شده ای برای مقررات ارزهای دیجیتالی از سوی کشورها باید اتخاذ شود. رئیس صندوق بین المللی پول در پایان حمایت خود از فناوری های جدید در حوزه مالی از جمله فناوری «بلاک چین» را اعلام کرد.

رئیس صندوق بین المللی پول : ارزدیجیتال باید جایگزین دلار شود !

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

بانک مرکزی ایران بخشی از مواضع و سیاست‌های خود را در قبال ارزهای دیجیتال اعلام کرد. بحث قانونی یا غیرقانونی بودن بیت کوین در ایران خیلی وقت است که مطرح می‌شود. همچنین ارز دیجیتال ملی ایران در حال آماده سازی است و تا پایان سال جاری وارد مبادلات اقتصادی می شود.

هفته گذشته ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، طی یک نشست مطبوعاتی اعلام داشت:

بانک مرکزی تحت نظارت دولت، در حال بررسی بیت کوین بوده و قصد دارد سیاست‌های مربوطه را به طور جامع بررسی نماید.

این اضهارات با پرسش‌های مختلفی در این باره رو به رو شدند که بانک مرکزی چگونه در حد وسیع سیاست فناوری مالی را ادامه خواهد داد؟

با وجود این، اظهارات ایشان در مورد ارز رمزپایه، عمدتا بر «عدم اطمینان و خطر» ناشی ازحدس و گمان در بازار تاکید داشته و همچنین از خطرات پیرامون سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین هشدار داد.

حکیمی عنوان کرد:

با توجه به اینکه بیت کوین و ارزهای دیگر توسط بانک مرکزی به عنوان ارزهای رسمی شناخته نمیشوند، و همچنین نظر به ریسک خرید این نوع از ارز و فعالیت معامله گران در این زمینه، لازم است احتیاط بیشتری به عمل آورده شود.

این اظهارات بر اساس بیانیه هایی بود که در اوایل سال جاری منتشر شدند. به گزارش روزنامه تریبون مالی، اخیرا حکیمی از بیت کوین در ایران به «فرصت» یاد کرده و اینکه ایده یک ارز دیجیتال ملی مطرح شده و در حال ارزیابی است.

علی‌رغم اینکه این نظرها جزئیات دقیقی را ارائه نمی دهند، میتوان گفت که بانک مرکزی ایران در این زمینه فعالیت بیشتری دارد. (تنها برخی از شرکت‌ها و کشورهای خاورمیانه، بیت کوین یا ارزهای رمزپایه را به رسمیت شناخته‌اند.)

بانک مرکزی ایران: مزایا و معایب بیت کوین نیاز به بررسی دارد

ماه گذشته، رییس بانک مرکزی لبنان اعلام کرد که قصد دارد پول دیجیتال خود را به بازار عرضه کند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این پروژه بر اساس فناوری بلاکچین خواهد بود یا خیر. رئیس بانک مرکزی امارات متحده عربی، بر کمبود نظارت بر بیت کوین تأکید داشته و بر این باور است که بیت کوین پول‌شویی و تامین منابع مالی تروریسم را تسهیل میبخشد. از این رو، اظهارات مذکور، انتقاداتی را از سوی این مقام به دنبال داشتند.

منبع: coindesk

بانک مرکزی ایران: مزایا و معایب بیت کوین نیاز به بررسی دارد

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

ششمین ارز دیجیتال بزرگ طبق ارزش کل بازار، پس از شکستن رکورد ۵۰۰ دلار در روز یکشنبه، به قیمت ۳۵۰ دلار سقوط کرد و امروز دوباره قیمت این ارز به بالای ۴۰۰ دلار رسید.

هم اکنون نرخ ارز دلار آمریکا/ دش $۴۰۳ است. طبق وب سایت CoinMarketCap، نرخ رشد این ارز رمزپایه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴٫۵۸ درصد و در هفته گذشته ۴۸ درصد بوده است.

گفته میشود که این رکورد، به دلیل حرکت سرمایه گذاران از بیت کوین به سمت ارزهای رمزپایه جایگزین است که علت اصلی آن تعلیق هاردفورک Segwit2x  بود. به دنبال اقدامی که درست در لحظه آخر و به دلیل متوقف کردن هاردفورک بحث برانگیز بیت کوین به عمل آورده شد، بازار شاهد افزایش قیمت گسترده توکن های رقیب در بلاک چین‌هایی نظیر دش، بیت کوین کش و غیره بود.

همچنین افزایش قیمت می تواند به این دلیل هم باشد که تیم اصلی توسعه دهنده دش ، آخرین نسخه نرم افزار خود را منتشر کرده است. در این نسخه، حجم بلاک تا ۲ مگابایت افزایش یافته و تراکنش‌ها هزینه کمتری را به همراه خواهند داشت. شاید اقدام مذکور، روند تبدیل دش به عنوان یک شبکه پرداخت را تقویت نماید، به ویژه در میان کسانی که معتقدند اعمال تغییر در بلاک چین آن، منجر به بهبود عملکرد خواهد شد.

در واقع، تجزیه و تحلیل نمودار قیمت نشان می دهد که پایه تا بالای ۳۸۰ دلار خواهد ماند و همچنین پیش بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، این ارز قادر به بازیابی رکوردهای بالای خود باشد.

نمودار دش

جایگاه Dash، پس از دستیابی به رکورد 500 دلار تثبیت شد
نمودار بالا نشان میدهد:

  • قیمت ها پس از گذراندن یک دوره خوب در ماه گذشته، با حمایت از سطح ۲۵۰ دلار، افزایش یافتند.
  • سیگنال ما (MA) در دوره ۵ روزه و ۱۰ روزه روند بولیش (صعودی) قوی را نشان میدهد، بنابرین احتمالا شیب های نزولی مدت زمان زیادی باقی نمانند.
  • مشاهده میشود که خط روند رو به رشد (قرمز)، تا سطح ۳۲۵ دلار را حمایت کرده و احتمالا خط روند نزولی تا محدوده ۳۰۶ دلار را حمایت مینماید.
  • توقف دیروز بالاتر از حد مقاومت بحرانی در سطح ۴۱۴ دلار بود.

بنابراین، ظاهرا بخت با روند صعودی یار است. البته شاخص نسبی نشان می دهد که خرید بیش از حد انجام شده است. علاوه بر این، نمودار ۱ ساعته زیر، محدوده ی برگشت تا سطح ۳۵۰ دلار را نشان میدهد.

نمودار یک ساعته

جایگاه Dash، پس از دستیابی به رکورد 500 دلار تثبیت شد
نمودار فوق این موارد را نشان می‌دهد:

  • انحراف بریش (نزولی) RSI، نشان از یک بازگشت قدرتمند را دارد.
  • این شاخص نشان دهنده ضرر در این قیمت است.
  • با این حال، سیگنال ما (Ma) در ۵۰ و ۱۰۰ حرکت صعودی داشته و احتمالا هرگونه شیب نزولی تا حد ۳۵۰ متوقف شود.

دیدگاه‌ها

  • امکان اصلاح بالقوه فنی ۳۵۰ دلار را نمی توان رد کرد، اما می توان آن را به سرعت تغییر داد.
  • با توجه به ماهیت فزاینده شیب میانگین‌های کلیدی، به نظر می رسد که این پایه تا سطح بالاتری و تا حدود ۳۸۰ دلار تغییرکرده باشد.
  • یک تثبیت قابل قبول در حد ۳۸۰ الی ۴۰۰ دلار می تواند منجر به افزایش ثبت رکورد بالای ۵۰۰ دلار شود.

 

منبع : coindesk

جایگاه Dash، پس از دستیابی به رکورد ۵۰۰ دلار تثبیت شد

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

در پی یکی از بزرگترین سوء استفاده های امنیتی در اتریوم، نشانه هایی از بحران های احتمالی در این فناوری نمایان شده است.

یک توسعه دهنده با ضربه زدن “تصادفی” به یک کد آسیب پذیر، تمام مبالغ موجود در کیف پول های چند امضایی Parity را فریز و از دور خارج کرد. کاربران این کیف پول دیگر نمی توانند از اتر های داخل آن استفاده کنند و مبلغ کل آن حدود ۱۵۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

این موضوع به قدری بزرگ بود که سایت CryptoShirt ، تیشرتی با اسم توسعه دهنده کاشف باگ، برای یادمان این رویداد رائه داد.

شکاف DAO تکرار می شود؟ ترس، هاردفورک و مقصرهای باگ بزرگ اتریوم

 

اما جزئیات کامل هنوز فاش نشده اند.

در حال حاضر شاید نزدیک ترین و رسمی ترین مقدار از مبلغ کل به سرقت رفته گزارش گروهی از محققان کامپیوتر باشد که طبق آن حداقل ۱۵۴ میلیون دلار به علت باگ از دسترس خارج شده است. پاتریک مک کوری، محقق کالج دانشگاهی لندن اظهار داشت که با چک کردن قرارداد ها و بلاک چین اتریوم به این مقدار رسیده اند.

از نظر مقدار دلاری، این مبلغ حدود سه برابر مبلغ از دست رفته در هک DAO است. هک DAO احتمالا تاریک ترین رویداد در تاریخ اتروم است.

این مشکل تمام شبکه را تحت تاثیر قرار نمی دهد اما برخی از کاربران نگران هستند و عواقب آن نامشخص است.

مهندس ریک داودلی به CoinDesk گفت:

“من فکر می کنم که ما باید به طور جدی حد تحمل مردم را در نظر بگیریم. در چه زمانی مردم را برای ناکامی های امنیتی آماده می کنیم؟”

او از این موضوع به عنوان “خطر وجودی” برای قراردادهای هوشمند یاد کرد.

همچنین بخوانیدقراردادهای هوشمند به زبان ساده

قراردادهای هوشمندانه بی دقت

توسعه دهندگان اتریوم به شدت تاکید می کنند که این مشکل به دلیل کد قرارداد هوشمند موردنظر است که روی اتریوم قراردارد، نه پلتفرم اتریوم.

جانسون سان، موسس و مدیر عامل شرکت FunFair، گفت:

“طبق آنچه که قبلا می دانستیم، نوشتن قراردادهای هوشمند سخت است و ما هنوز در حال یادگیری راهکارهای این فناوری هستیم بنابراین امکان ایجاد باگ هنوز وجود دارد.”

یک خطر جدی کدهای “غیرقابل توقف ” بلاک چین را تهدید می کند زیرا وقتی که اجرا شوند دیگر قابل توقف نیستند. البته این ویژگی طیف وسیعی از برنامه را بهبود می بخشد – از ردیابی عرضه مواد غذایی تا پلتفرم های شبکه اجتماعی – باگ ها غیر قابل توقف هستند.

توسعه دهندگان و محققان اتریوم در بسیاری از حوزه ها، امنیت اتریوم را با هدف جلوگیری دوباره ازوقایعی مانند DAO ، پیشرفت داده اند اما شاید این پیشرفت برای رقابت با امنیت در سطح بانکی، هنوز کم باشد.

برخی دیگر از تیم Parity انتقاد می کنند، زیرا اولین بار نیست که این آسیب پذیری رخ می دهد. چند ماه پیش هم حدود ۳۰ میلیون دلار اتریوم به دلیل باگ به سرقت رفت.

هاپ لیو موسس و مدیر عامل شرکت Eximchain گفت:

“مطمئنا این وضعیت برای به روز رسانی بعدی در رفع این آسیب پذیری امیدوارکننده نیست.”

با این حال تیم Parity اظهار دارد که کد پیش از استفاده مورد بازبینی قرار گرفته است.

“ما از استانداردهای بسیار بالایی از جمله نظارت همتا برای توسعه استفاده می کنیم. همچنین یک برنامه رفع باگ برای تست در شبکه وجود دارد.”

مشکل از اتریوم؟

برخی دیگر از منتقدان بر این عقیده اند که این مشکل از خود اتریوم است.

چارلی لی، مخترع لایت کوین، در گفتگو با CoinDesk از اتریوم به عنوان “بهشت هکرها” یاد کرد.

لی در این باره گفت:

“زبان Solidity برای نوشتن قراردادهای اتریوم یکی از بدترین زبان هایی است که می توانید از آن استفاده کنید.”

این منتقد بزرگ از نوع طراحی پلتفرم اتریوم ، همچنین افزود که توسعه دهنده به دلیل شرایط ویژه نباید برای کارهایی که انجام داده است ، فقط نام مستعار داشته باشد.

“[این] همه ش باعث فیس پالمه.”

جانسون لاو، بیانگذارBitcoin Core، قراردادهای هوشمندانه اتریوم را “قراردادهای گنگ” می نامد که منعکس کننده این دیدگاه است که پلتفرم امن نیست.

بعضی دیگر معتقدند این مسئله بزرگ تر از یک خطر است. پس از اینکه DAO در سال گذشته هک شد، توسعه دهندگان اتریوم یک تغییر بحث برانگیز برای بازگشت مبلغ به مالکان قانونی انجام دادند.

برخی دیگر بر این باورند که در نهایت مردم به دادگاه های شکایت خواهند کرد.

هاردفورکی در راه است؟

شکاف DAO تکرار می شود؟ ترس، هاردفورک و مقصرهای باگ بزرگ اتریوم

سوال اصلی: راهی برای آزاد کردن این مبلغ سنگین وجود دارد؟

از اصطلاح “هاردفورک” به عنوان یکی از راه های بازگشت بودجه به کاربران یاد می شود. با این حال، تنظیم مجدد بلاک چین (و بازنویسی منشور توزیع شده) یک روش بحث انگیز برای ارتقا است. آخرین باری که توسعه دهندگان اتریوم این کار را انجام دادند، بلاک چین به دو شبکه مجزا و رقیب تقسیم شد که اتریوم کلاسیک به وجود آمد. و در حال حاضر، برخی از کاربران حاضر نیستند چنین تغییراتی را دوباره تجربه کنند.

نشریه Localethereum، یک نظرسنجی غیر رسمی در توییتر با این سوال که “آیا دوباره باید هاردفورک اجرا شود؟” را منتشر کرد و نتایج آن تاکنون ۵۰/۵۰ دنبال می شود.

با این حال، برخی فکر می کنند که هاردفورک کاربردی خواهد بود. Lau به CoinDesk اعلام کرد انتظار می رود که اتریوم آن را با هاردفورک حل کند.

Dudley Vulcanize گفت:

“امیدوارم [Parity] بهترین شانس را در هاردفورک یا هر چیز دیگری داشته باشد.”

“من برای کسانی که پول هایشان را از دست داده اند به شدت متاسفم و امیدوارم هیچ یک از آن ها [= مبالغ] در این موضوع از بین نروند.”

از سوی دیگر، این شرکت دقیقا چاره کار را نمی داند. Parity به CoinDesk گفت: “تصمیم گیری در مورد راه حل ها خیلی زود است.”

به علاوه، دیگران هنوز خوش بین هستند که توسعه دهندگان اتریوم قادر خواهند بود راه دیگری را برای نجات پول ها پیدا کنند.

تیم Obe به CoinDesk گفت:

“خیلی زود است بدانیم که آیا هکرهای کلاه سفید می توانند راهی برای اصلاح آسیب و بازگرداندن بودجه های فریز شده پیدا کنند یا خیراست. خواهش می کنم مقاله ای با این عنوان که آیا این نابغه ها این کار را انجام می دهند، ننویسید.”

شکاف DAO تکرار می شود؟ ترس، هاردفورک و مقصرهای باگ بزرگ اتریوم

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

ماه ها قبل افشا شده بود که دو سایت متعلق به پایگاه خبری CBS به طور غیرمجاز از پردازنده اصلی رایانه کاربران خود برای استخراج پول دیجیتال استفاده می کرده اند. حال خبر رسیده که این نوع سوءاستفاده رایج تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می شد.

در طی این عمل که به «cryptojacking» مشهور شده، وبسایت ها با اجرای برخی کدها یک نرم افزار استخراج پول رمزنگاری شده را به صورت پنهانی درون مرورگر کاربران اجرا می کنند و از این طریق پول های دیجیتال از جمله بیت کوین را به دست می آورند.

بر اساس گزارش های منتشر شده این فرایند توسط یک کیت جاوا اسکریپت تحت عنوان «CoinHive» انجام می گیرد و ظاهراً تعداد قابل توجهی از وبسایت های فروشگاهی و مشهور مدت ها است که به این کار مشغول هستند.

در این میان هستند کسانی که این کار کاملاً معقول و قانونی می دانند. به عقیده این افراد وبسایت ها در عوض ارائه محتواهای رایگان به کاربران خود حق دارند که بخشی از هزینه هایشان را از این طریق تامین نمایند. به خصوص که با این کار جز افزایش مصرف شارژ باتری هزینه خاصی به کاربران تحمیل نمی کند.

اما یافته جالب دیگر در این خصوص را گروه امنیتی «Willem de Groot» منتشر ساخته. آنها در تحقیقی جامع دریافته اند که حدود ۲۵۰۰ وبسایت فروشگاهی بزرگ در حال استخراج سکه های دیجیتال به کمک رایانه کاربران خود هستند. نکته جالب اینجاست که محققین این موسسه معتقدند حدود ۸۰ درصد از مدیران وبسایت های مذکور خود نیز از چنین موضوعی آگاهی ندارند، بلکه وبسایت آنها با آلوده شدن به یک بدافزار به بزاری واسط برای استخراج سکه های دیجیتال برای دیگران تبدیل شده است.

این موسسه امنیتی معتقد است که به روز نبودن سامانه های فروشگاهی و عدم رعایت تمام متدهای امنیتی از طرف وبمسترها عامل گرفتار شدن این تعداد قابل توجه از فروشگاه ها به بدافزار مذکور است.
استفاده از ادبلاکرها جلوی اجرای مخفیانه نرم افزار استخراج را می گیرند

بررسی و جلوگیری از سوءاستفاده مخفیانه سایتها از سخت افزار رایانه شما جهت استخراج ارزهای رمزپایه

یکی از نشانه های فعال بودن نرم افزار استخراج مخفی پول دیجیتال افزایش کارکرد CPU تا حدود ۹۰ درصد توسط مرورگرها است. گرچه بالا رفتن کارکرد پردازنده در هنگام مرور وب -به خصوص در زمان استفاده از مرورگر کروم- همواره به معنی آلوده بودن وبسایت ها نیست.

علاوه بر این هنگام بارگذاری بسیاری از سایت ها می توانید بارگذاری فایل coinhive.js را نیز رصد کنید، گرچه برخی دیگر پنهانی تر از این عمل می کنند.

برای جلوگیری از سوءاستفاده چنین ابزارهایی دو راه اصلی توصیه می شود. اول استفاده از نرم افزارها یا افزونه های معتبری که مانع از نمایش تبلیغات می شوند (ad-blocker). دوم ویرایش دستی فایل hosts ویندوز در مسیر windows\system32\drivers\etc به کمک نرم افزار Notepad و افزودن آدرس های coin-hive.com و coinhive.com به فهرست سایت های بلاک شده.

شما همچنین میتوانید با نصب نرم افزار رایگان Heimdal Free Antimalware براحتی از امنیت سیستم خود اطمینان حاصل نمایید

نرم افزار های آنتی مالویر برای مقابله با تهدیدات سایبری و مقابله با هک طراحی شده اند و با کارکرد آنتی ویروس ها تداخلی ندارند و کاربران می توانند از این نرم افزار در کنار آنتی ویروس استفاده کنند و سطح امنیت خود را بالا ببرند.

بررسی و جلوگیری از سوءاستفاده مخفیانه سایتها از سخت افزار رایانه شما جهت استخراج ارزهای رمزپایه

 

دانلود HEIMDAL FREE

بررسی و جلوگیری از سوءاستفاده مخفیانه سایتها از سخت افزار رایانه شما جهت استخراج ارزهای رمزپایه

  • ارز دیجیتال