ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

۱۵۵ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد که یک مزرعه تولید ارز دیجیتال «بیت کوین» به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال در شهرستان مانه و سملقان واقع در استان خراسان شمالی کشف و پلمپ شد.

سردار علیرضا مظاهری روز شنبه با اعلام این مطلب اظهار داشت:

در پی اعلام خبری مبنی بر راه‌اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتالی (بیت کوین) توسط افرادی به‌صورت غیرمجاز و غیرقانونی در شهرستان مانه وسملقان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان و شهرستان مانه و سملقان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد اطلاعاتی، محل قرار گرفتن دستگاه‌های این مزرعه شناسایی شد.

وی افزود:

مأموران بعد از هماهنگی با مقام قضائی از محل بازرسی کردند که در این زمینه ۷۸ دستگاه بیت کوین که برق آن نیز به‌طور غیرمجاز از طریق ترانس فشارقوی تأمین می‌شد، کشف و ضبط شد.

سردار مظاهری با بیان اینکه مأموران در همین راستا ۲ متهم را نیز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند، گفت:

مأموران در بازجویی‌های صورت گرفته موفق شدند در عملیاتی جداگانه ۱۷ دستگاه دیگر بیت کوین را نیز که در محلی دیگر مستقر شده بود، کشف و ضبط کنند.

فارم غیرمجاز استخراج بیت کوین در خراسان شمالی کشف و پلمپ شد

مزرعه‌ی ماینینگ بیت کوین در خراسان – ایرنا

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه با دستور قضائی هر ۲ مکان پلمب شده است، افزود:

در بررسی‌های به عمل آمده ارزش این دستگاه‌ها ۵ میلیارد ریال برآورد شده که متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

مزرعه (فارم) استخراج بیت کوین، به مکانی که استخراج گسترده بیت کوین در آن صورت گرفته می‌گیرد، اطلاق می‌شود و یکی از مزیت‌های ایران در این زمینه، وجود برق ارزان است.

فارم غیرمجاز استخراج بیت کوین در خراسان شمالی کشف و پلمپ شد

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

ارز دیجیتال اتریوم، هفته فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته است. در هفته‌ای که گذشت نه تنها قیمت این ارز دیجیتال در وضعیت مساعدی به سر می‌برد، بلکه پیشرفت‌های چشمگیری در قابلیت‌های استفاده و جنبه فناوری آن شکل گرفت. روند صعودی قیمت بیت کوین (BTC) سبب شد تا قیمت این ارز دیجیتال با ۶۳ درصد رشد، به ۲۷۰ دلار هم برسد.

به گزارش سایت تراست نودز، اتریوم ۲.۰ در نهایت قرار است که روز ۳ ژانویه ۲۰۲۰ راه‌اندازی شود. جاستین دریک (Justin Drake)، یکی از اعضای تیم توسعه‌ی اتریوم، اعلام کرد که به چند دلیل این تاریخ را برای راه‌اندازی انتخاب کرده‌اند. به گفته‌ی او، یکی از دلایل انتخاب این روز، مصادف شدن آن با سالگرد راه‌اندازی جنسیس بلاک بیت کوین در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ است.

تکامل و پیشرفت اتریوم، ویژگی‌های متعددی دارد. با این حال، مهم‌ترین ویژگی آن، تغییر مسیر از سوی الگوریتم اثبات انجام کار (PoW) به نسخه‌ی جدید الگوریتم اثبات سهام (PoS) است. با انجام این کار، حداقل از لحاظ تئوری، بلاک چین این ارز دیجیتال، مؤثرتر، کارآمدتر در استفاده از منابع و حتی نسبت به حمله‌ ۵۱ درصدی مقاوم‌تر خواهد شد.

زمان راه‌اندازی اتریوم 2.0 مشخص شد؛ ویژگی‌های این نسخه چیست؟

صحبت‌های ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، در خصوص اتریوم ۲.۰

فرایند این انتقال احتمالاً در بازه‌ی زمانی ۸ تا ۱۱ اکتبر امسال در Devcon، گردهمایی سالانه‌ی بنیاد اتریوم، اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر، برخی از کلاینت‌های اتریوم ۲.۰ روی شبکه آزمایشی در حال فعالیت هستند.

به گزارش کریپتو کریمزون، انتظار می‌رود زمانی که این انتقال صورت گرفته و تمامی توسعه‌های داده‌شده نیز به طور کامل عملیاتی شوند، اتریوم بتواند حدود ۱ میلیون تراکنش در هر ثانیه پردازش کند.

وضعیت اتریوم در ماه گذشته

به گزارش اتریوم ورلد نیوز، این روند مثبت، پس از اصلاح قیمتی که در ابتدای ماه ژوئن به دلیل افت شدید قیمت بیت کوین صورت گرفت، آغاز شد. از نظر برخی تحلیلگران این اصلاح صورت گرفته نوعی دست‌کاری قیمت در بازار بود.

زمان راه‌اندازی اتریوم 2.0 مشخص شد؛ ویژگی‌های این نسخه چیست؟

روند رشد قیمت اتریوم از ابتدای ماه می تا اواسط ماه ژوئن

با این حال، قیمت اتریوم پس از سقوط به ۲۲۶ دلار، دوباره جان تازه‌ای گرفت و مانند سایر ارزهای دیجیتال، با رشد چشمگیری همراه شد. با استفاده از شمع‌های هیکین-آشی (Heikin Ashi) در نمودار، می‌توان نویزها را کاهش داد. به‌وضوح از این نمودار می‌توان دریافت که قیمت اتریوم پس از آن که به کمترین میزان خود در ماه رسید، روند صعودی را در پیش گرفت.

وضعیت شاخص مکدی (MACD) نیز مهر تأییدی بر این گفته است. این شاخص، از به پایان رسیدن اصلاح قیمت و آینده‌ی امیدوارکننده‌ بازار اتریوم خبر می‌دهد.

زمان راه‌اندازی اتریوم 2.0 مشخص شد؛ ویژگی‌های این نسخه چیست؟

نمودار شمعی هیکین-آشی اتریوم از ماه آوریل تا ماه ژوئن ۲۰۱۹

استفاده از اتریوم برای خرید از سایت آمازون

به لطف همکاری شرکت سرمایه‌گذاری CLIC Technology و Opporty، ارائه‌دهنده‌ی خدمات بلاک چینی، می‌توان از ارز دیجیتال اتریوم برای خرید از سایت آمازون استفاده کرد. بنا بر اخبار به دست آمده، این دو شرکت قرار است که بر روی توسعه‌ی یک افزونه‌ی مرورگر با هم همکاری کنند.

گفته می‌شود که این افزونه، صنعت فروشگاه‌های آنلاین را متحول کرده و به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا از پلتفرم محاسباتی توزیع‌شده و مبتنی بر بلاک چین عمومی و منبع باز اتریوم، برای خرید روزانه‌ از سایتآمازون استفاده کنند.

زمان راه‌اندازی اتریوم 2.0 مشخص شد؛ ویژگی‌های این نسخه چیست؟

قرار است که امکان پرداخت با اتریوم در سایت آمازون از طریق شبکه‌ی لایتنینگ فراهم شود

رومن باند (Roman Bond)، مدیرعامل شرکت CLIC Technology، در خصوص ارتقای بازار فروشگاه‌های الکترونیک و پذیرش ارزهای دیجیتال اظهار علاقه کرده و گفت:

پذیرش ارزهای دیجیتال در بازار فروشگاه‌های آنلاین، همان ادغام دو صنعت از نسل بعدی است. ما خوشحالیم که با شرکت Opporty روی این پروژه کار می‌کنیم و قرار است که در پروژه‌های بلند پروازانه‌ی دیگری نیز با آن‌ها همکاری داشته باشیم.

به گزارش اتریوم ورلد نیوز، ماه گذشته، مون (Moon)، استارتاپ حوزه‌ی فناوری، از توسعه‌ی یک افزونه‌ برای پرداخت با بیت کوین (BTC) در سایت آمازون از طریق شبکه‌ی لایتنینگ خبر داد.

زمان راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ مشخص شد؛ ویژگی‌های این نسخه چیست؟

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

آژانس تحقیقاتی روسی Aton روز ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) گزارش جدیدی در رابطه با شبکه باز تلگرام (Telegram Open Network) یا همان TON منتشر کرد. در این گزارش، جزئیات جدیدی برای یکی از پروژه‌های برنامه‌ریزی شده و مورد انتظار فضای ارزهای دیجیتال ارائه شده است. با ما همراه باشید تا در این مطلب به جزئیات مربوط به پروژه ارز دیجیتال تلگرام بپردازیم. 

تُن (TON)، یک پلتفرم بلاکچین توسعه‌یافته توسط سرویس پیام‌رسان تلگرام است که به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برقراری ارتباط بین بلاک چین و جامعه ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

بر اساس گزارش کوین‌تلگراف، این شبکه بلاک چین قصد دارد تا با وجود جامعه تلگرام، کاربرد گسترده‌ای داشته باشد. بر اساس این گزارش، TON در کنار سایر خدمات، پرداخت‌های داخلی را تسهیل خواهد کرد، میزبان برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (DApp) خواهد بود و خدمات کیف پول ارائه خواهد داد.

تلگرام و پروژه‌ TON

تلگرام توسط پاول دوروف (Paul Durov)، یک کارآفرین روسی و برادرش نیکولای که یکی از محققین برجسته کامپیوتر است توسعه یافت.

این دو برادر پیش از این VK.com را خلق کرده بودند، که به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در اروپای شرقی تبدیل شد. در نهایت، آن‌ها از کشور خود خارج شدند تا شهروند سنت کیتس و نویس (Saint Kitts and Nevis)، جزیره‌ای در دریای کارائیب شوند.

تُن (TON)، یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌های اولیه سکه (ICO) را، به صورت خصوصی برگزار کرد. در سال ۲۰۱۸، تلگرام سرمایه‌ای بالغ بر حدود ۱.۷ میلیارد دلار را در دو نوبت فروش خصوصی توکن جمع‌آوری کرد.

پس از ایاس با رکورد ۴ میلیارد دلار، این ICO در رده دوم قرار دارد. هر چند که عرضه اولیه TON به دلیل مشکلات نظارتی و قانون‌گذاری به صورت عمومی انجام نشد.

جزئیات جدید بلاک چین TON تلگرام افشا شد؛ سریع و مقیاس‌پذیر

با توجه به شایعات رسانه‌های روسی، ممکن است رومن آبراموویچ (Roman Abramovich)، میلیاردر محلی و مالک پیشین باشگاه چلسی هم در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده باشد.

با این وجود تنها دو کارآفرین روسی یعنی سرگئی سولونین (Sergei Solonin)، یکی از بنیان‌گذاران سرویس پرداخت کیوی (Qiwi) و دیوید یاکوباشویلی (David Yakobashvili)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت لبنیاتی ویم بیل دن (Wimm-Bill-Dann)، حمایت آشکار خود از این پروژه را به طور عمومی تایید کردند.

بر اساس وایت پیپر TON، که بنا بر گزارش‌ها در ژانویه ۲۰۱۸ در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت، این پلتفرم در مقایسه با بیت کوین و اتریوم، مقیاس‌پذیرتر بوده و در سرعت تراکنش به آن امکان رقابت با شرکت‌های بزرگی مثل ویزا و مسترکارت را خواهد داد.

گفته می‌شود برای رسیدن به چنین سطحی از مقیاس‌پذیری، TON به پشتیبانی درون ساخت برای شاردینگ تکیه دارد. فرآیندی که به طور خودکار جداسازی و ادغام بلاک چین‌ها را برای ساده‌سازی تراکنش‌ها در شرایطی که بارها افزایش می‌یابند، امکان‌پذیر می‌کند.

علاوه بر این، TON از تکنولوژی‌ای به نام «مسیریاب هایپرکیوب فوری» با هدف اطمینان از این که تراکنش‌ها با وجود اندازه سیستم، سریعا پردازش می‌شوند، بهره می‌برد.

بر مبنای وایت پیپر این ارز، شبکه بلاک چین تلگرام از نوع اثبات سهام (PoS) است، سیستم بلاک چین چندگانه‌ای که متشکل از یک زنجیره اصلی و حدود ۲۹۲ بلاک چین همراه است.

اساسا، این بدان معناست که TON بر اعتبارسنج‌ها (ماینرهایی که در مدل PoS مسئول تایید تراکنش‌ها هستند) و سهم اقتصادی آن‌ها در شبکه متکی است.

در واقع، پس از قرار دادن مقدار مشخصی ارز دیجیتال به عنوان سپرده، اعتبارسنج‌ها با دریافت کارمزد تراکنش، پاداش می‌گیرند.

ارزیابی قیمت گرام و تخمین آن

ارز دیجیتال درون سازمانی TON، گرام (Gram) نامیده می‌شود. با توجه به اطلاعات ارائه شده در پژوهش Aton، محدودیت عرضه توکن‌های گرام «در ابتدا در حدود ۵ میلیارد خواهد بود»، در حالی که نرخ تورم مورد انتظار ۲ درصد است. این بدان معناست که عرضه گرام، طی ۳۵ سال ۲ برابر خواهد شد و به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید. طرح و برنامه تعداد توکن‌های در گردش تا سال ۲۰۲۸ در تصویر زیر قابل مشاهده است.

جزئیات جدید بلاک چین TON تلگرام افشا شد؛ سریع و مقیاس‌پذیر

عرضه گرام و تعداد گرام‌های موجود در بازار

علاوه بر این، طبق برآورد Aton، تعداد ۲۰۰ میلیون توکن گرام توسط توسعه‌دهندگان بسته شده و ۵۰۰ میلیون گرام نیز به عنوان انگیزه و مشوقی برای اکوسیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد که به ترتیب ۴ و ۱۰ درصد کل سکه‌ها را تشکیل می‌دهند.

از آن جا که توکن گرام به صورت عمومی خرید و فروش نمی‌شود، تخمین قیمت واقعی آن دشوار است. با استناد به منابع عمومی که Aton به آن‌ها اشاره کرد، در جریان دور دوم جذب سرمایه و تامین مالی خصوصی، میانگین قیمت گرام ۱.۳۳ دلار بود.

در این پژوهش آمده است که پیش‌بینی‌های در رابطه با قیمت آینده این ارز متفاوت است، اما اعتقاد بر این است که چیزی در حدود ۲.۱ تا ۸ دلار قیمت‌گذاری شود.

در حالی که خرید و فروش رسمی گرام هنوز توسط تلگرام آغاز نشده است، یک صرافی بریتانیای عرضه قراردادهای آتی غیرقابل تحویل گرام (XGRAM) را با تاریخ تسویه در فوریه ۲۰۲۰ در حدود ۵.۹ دلار به ازای هر توکن ارائه می‌دهد.

در حال حاضر هر گرام در حدود ۱.۸ تا ۲.۴ دلار خرید و فروش می‌شود که بسیار نزدیک به ارزش برآورد شده یعنی ۲.۲ دلار برای هر توکن در فروش احتمالی مرحله دوم است.

به همین ترتیب، لیکوئید (Liquid)، یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال، اعلام کرده است که فروش توکن گرام را از ۱۰ جولای آغاز خواهد کرد. یک منبع نزدیک در این باره به کوین‌تلگراف گفت:

این سرویس پیام‌رسان در فروش توکن‌های خود به هیچ وجه با لیکوئید همکاری نخواهد کرد.

المان‌های پروژه TON

جزئیات جدید بلاک چین TON تلگرام افشا شد؛ سریع و مقیاس‌پذیر

با توجه به مقاله Aton، شبکه TON متشکل از اجزای زیر است:

ذخیره‌سازی TON، که به عنوان فناوری ذخیره‌سازی فایل‌های دلخواه با تکنولوژی دسترسی مشابه تورنت وقراردادهای هوشمندی که برای قابل دسترس بودن مورد استفاده قرار می‌گیرد، توصیف شده است. این ویژگی توسط برنامه‌های غیرمتمرکزی که نیاز به حجم زیاد برای ذخیره‌سازی دارند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پراکسی TON، که یک ناشناس‌ساز شبکه است و برای پنهان کردن هویت و ایجاد یک شبکه خصوصی مجازی غیرمتمرکز با هدف تضمین حریم خصوصی آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله ذکر شده است که:

هدف نهایی، تضمین مصونیت در برابر سانسور برای تمام خدمات از جمله جامعه تلگرام است.

خدمات TON، که به عنوان یک پلتفرم برای برنامه‌های غیرمتمرکز شخص ثالث، قراردادهای هوشمند و تجربه مرورگر غیرمتمرکز ارائه می‌شود.

دی‌ان‌اس TON، سرویسی است که به کاربران امکان دسترسی به خدمات غیرمتمرکز را به سادگی وب‎‌گردی و با اختصاص حساب‌ها به نام‌های انسانی خوانا را می‌دهد.

پرداخت ‌TON، که گفته می‌شود از پرداخت‌های فوری برون زنجیره‌ای درون شبکه پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای قابلیت امنیت درون‌ساختی است که به منظور تامین امنیت در هنگام نقل و انتقال و ایجاد اطمینان از این که این انتقال‌ها در حد تراکنش‌های درون زنجیره‌ای امن هستند، طراحی شده است.

ماشین مجازی TON، به عنوان یکی از اجزایی است که قراردادهای هوشمند را در شبکه پردازش می‌‎کند.

پیشی گرفتن از دیگر بلاک چین‌های PoS از طریق جامعه فعال

جزئیات جدید بلاک چین TON تلگرام افشا شد؛ سریع و مقیاس‌پذیر

بر اساس آن‌چه که در مقاله Aton آمده است، مزیت رقابتی اصلی TON، اکوسیستم تلگرام است. TON از طریق این اکوسیستم می‌تواند راه‌های ساده‌ای را برای خرید توکن‌های گرام و طیف وسیعی از خدمات را برای خرج کردن آن‌ها به مخاطبان گسترده‌ای ارائه کند، که بخشی از آن‌ها از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال هستند.

در واقع، این پیام‌رسان بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که به محض آماده شدن پلتفرم TON به آن معرفی می‌شوند.

علاوه بر این، کیف پول‌های TON بر روی کلاینت‌های موبایل و دسکتاپ تلگرام ساخته خواهند شد، در نتیجه هنگامی که این پروژه آغاز به کار کند، میلیون‌ها کاربر می‌توانند پولشان را بر روی شبکه TON ذخیره کنند. در این گزارش آمده است:

ممکن است کیف پول TON به واسطه ادغام با برنامه تلگرام و با توجه به سازندگان آن، به محبوب‌ترین و پذیرفته‌شده‌ترین کیف پول ارز دیجیتال در جهان تبدیل شود.

علاوه بر این، در حالی که تلگرام ادعا می‌کند امکاناتی برای سازگاری با دیگر سرویس‌های نگهداری کیف پول‌های ارز دیجیتال معتبر و موجود در نظر گرفته است، گرام اولین ارز جهت خرید و فروش و معامله در این کیف پول خواهد بود.

نویسندگان این مقاله معتقدند:

اکوسیستم تلگرام که به نوبه خود علاوه بر ویژگی‌های محبوبی همچون چت گروهی و کانال، از ربات‌ها نیز پشتیبانی می‌کند؛ می‌تواند نشان‌دهنده یک «بازار آماده برای محتوای پولی و خدمات اشتراکی و همچنین کالاهای فیزیکی» باشد.

مانع اصلی TON بلاتکلیفی قانون‌گذاری است

جزئیات جدید بلاک چین TON تلگرام افشا شد؛ سریع و مقیاس‌پذیر

در این پژوهش به عدم اطمینان و بلاتکلیفی قانون‌گذاری به عنوان اصلی‌ترین مشکل احتمالی برای پذیرش و مقبولیت TON اشاره شده است. در بسیاری از مناطق جهان، توکن‌های ارز دیجیتال تعریف‌شده نیستند و یا تعریفی ناواضح و مبهمی از آن‌ها ارائه شده است.

این مساله باعث می‌شود که پیش‌بینی این که کشورهای مختلف چه رویکردی در قبال پروژه‌های مرتبط با ارز دیجیتال در آینده نزدیک خواهند داشت، مشکل و دشوار شود.

برخی اقدامات قانونی می‌توانند از جهات زیادی بر روی گرام تاثیر منفی بگذارند. در این مقاله در رابطه با این موضوع آمده است:

تلگرام و عرضه‌کننده TON، که یک شرکت وابسته و متعلق به تلگرام است و به عنوان عرضه‌کننده در فروش توکن تشکیل شد، ممکن است توزیع گرام‌ها را متوقف کنند، توسعه بلاک چین TON را ادامه ندهند و یا به فعالیت‌های خود در کشورهایی که دولت و یا قوانین، فعالیت‌هایی از قبیل توزیع، توسعه و معامله ارزهای دیجیتال را غیرقانونی و از لحاظ تجاری نامطلوب برمی‌شمرند، پایان دهند.

در اکتبر سال ۲۰۱۸، دولت کشورمان محدودیت‌هایی بر روی این پیام‌رسان اعمال کرده و اعلام کرد هر گونه همکاری با این برنامه با هدف راه‌اندازی توکن گرام آن، به عنوان اقدام علیه امنیت ملی و ایجاد اخلال در نظام اقتصادی تلقی خواهد شد.

همچنین ماه قبل، دو مقام مسئول ناجا در استان‌های اصفهان و فارس با ارسال بخش‌نامه‌هایی به اصناف و اتحادیه های استان، متذکر شدند که هرگونه خرید و فروش ارز دیجیتال تلگرام با نام «گرام» ممنوع است.

تلگرام از آوریل ۲۰۱۸، به دلیل امتناع پاول دوروف و رد درخواست قانون‌گذاران محلی در رابطه با در اختیار گذاشتن کلیدهای رمزگذاری این برنامه، در روسیه که محل تولد برادران دوروف است، قابل استفاده نیست.

ارز دیجیتال تلگرام در سه ماهه سوم و یا چهارم سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود

جزئیات جدید بلاک چین TON تلگرام افشا شد؛ سریع و مقیاس‌پذیر

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، در پاییز ۲۰۱۸ خبرها حاکی از آن بود که پروژه TON، به آمادگی ۷۰ درصدی رسید و ۹۵ درصد پروژه ماشین مجازی آن نیز آماده شد.

در آوریل سال ۲۰۱۹، ودوموستی (Vedomosti)، روزنامه تجاری روسی‌زبان در گزارشی نوشت که تلگرام به تعداد محدودی از توسعه‌دهندگان امکان دسترسی به نسخه بتا TON را در سطح جهانی داده است.

در این گزارش عنوان شد که مرحله آزمایشی شاید ۳ تا ۴ ماه به طول بیانجامد و این بدان معناست که TON می‌تواند در نیمه دوم سال جاری عرضه شود.

تلگرام در ماه می، یک کلاینت آزمایشی را برای TON منتشر کرد

بر اساس اطلاعات متن فایل راهنمای کلاینت، آرشیو فایل‌های موجود برای دانلود بر روی test.ton.org، توزیعی از نسخه اولیه لایت کلاینت (Lite Client) شبکه بلاک چین TON  همراه با بخش‌های مربوطه از کتابخانه‌های بلاک چین این ارز است.

این فایل‌ها، نسخه پایدار ساده‌شده‌ی از لایت کلاینت است.

جزئیات جدید بلاک چین TON تلگرام افشا شد؛ سریع و مقیاس‌پذیر

در اوایل ماه می، خبرگزاری ارز دیجیتال دِ بلاک (The Block)، با استناد به یادداشت داخلی‌ای که برای سرمایه‌گذاران فرستاده شد، گزارش داد که احتمالا تلگرام پروژه TON خود را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹راه‌اندازی و عرضه خواهد کرد.

در این یادداشت، تلگرام ادعا می‌کند که فرآیند آزمایش موفقیت‌آمیز اخیر، مهر تاییدی بر باور ما نسبت به TON و ماشین مجازی آن است. الگوریتم اجماع بیزانس قابلیت دست یافتن به اهدافی که در وایت پیپر تعریف کردیم را دارد.

بر اساس این نامه که شامل به روز رسانی‌ها نیز بود و در ماه می سال جاری منتشر شد:

ما قصد داریم که پلتفرم را به صورت کامل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کنیم. تاریخ دقیق به این بستگی دارد که آزمایش‌های ما چگونه پیش برود.

جزئیات جدید بلاک چین TON تلگرام افشا شد؛ سریع و مقیاس‌پذیر

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

با بررسی تاریخچه ارزهای دیجیتال می‌توان فهمید که اگر در سال ۲۰۱۷ با ارزهای دیجیتال آشنا می‌شدیم و بر روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کردیم، سود زیادی نصیبمان می‌شد. زیرا پروژه‌های زیادی در انفجار قیمتی ۲۰۱۷ بارشدهای چند صد درصدی همراه بودند. اما حالا چه؟ آیا بازهم امکان رسیدن به سودهای نجومی وجود دارد؟

با ما همراه باشید تا پروژه‌هایی که انتظار می‌رود پرسودترین پروژه‌های ۲۰۱۹ باشند را باهم بررسی کنیم.

پس از انفجار قیمتی که در ۲۰۱۷ اتفاق افتاد، ارزهای دیجیتال توجه زیادی را به خود جلب کردند. افراد زیادی به تحقیق در مورد پروژه‌های مختلف پرداختند و همچنین موسسات و شرکت‌های بزرگی اقدام به سرمایه‌گذاری روی این ارزها کردند.

به همین دلیل، به نظر می‌رسد آگاهی سرمایه‌گذاران نسبت به پروژه‌هایی که بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند افزایش یافته است.

بر اساس این استدلال به بررسی پروژه‌هایی که پتانسیل رشد بیشتری نسبت به بقیه دارند و به عنوان بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری تا پایان ۲۰۱۹ هستند، می‌پردازیم.

نکته اساسی که برای سرمایه گذاری باید در نظر داشته باشیم این است که هرچه بر روی پروژه‌هایی با ارزش کل (marketcap) پایین‌تر (یعنی رتبه پایین‌تر در سایت کوین‌مارکت‌کپ) سرمایه‌گذاری کنیم،ریسک سرمایه‌گذاری ما بیشتر می‌شود.

بنابراین باید حتما درصد زیادی از سرمایه‌ خود را بر روی پروژه‌های برتر و مطمئن‌تر قرار داده و بخش کمی از آن را به پروژه‌های جدید و با مارکت‌کپ‌های پایین‌تری که فکر می‌کنیم پتانسیل رشد زیادی دارند، اختصاص دهیم.

۱. بیت کوین

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

سرمایه‌گذاران زیادی بر این باورند که شانس بیت کوین برای اینکه بار دیگر رشد چند هزار درصدی گذشته خود را تجربه کند، بسیار کم است. آنها اعتقاد دارند که جامعه ارزهای دیجیتال پذیرفتند که جایگزین‌های زیادی برای بیت کوین وجود دارد که از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر از بیت کوین هستند.

آلت کوین های جدیدی روز به روز ظاهر می‌شوند و با ارائه قابلیت‌ها و ویژگی‌های پروژه خود همه را شگفت‌زده می‌کنند.

اما اگر کمی به گذشته برگردیم می‌بینیم که یکی از اهداف مهمی که منجر به پیدایش ارزهای دیجیتال شد، تمرکززدایی بود و شاید همه جوامع ارزهای دیجیتال بر سر این موضوع توافق داشته باشند که تاکنون بیت کوین در تحقق این هدف از همه موفق‌تر بوده است. پس گفتن این موضوع که جایگزین‌هایی در دنیای ارزهای دیجیتال پیدا شدند که می‌توانند جایگاه بیت کوین را بگیرند، دور از واقعیت است.

بنابراین شاید کمی غیرمنطقی به نظر برسد که کسی قصد سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را داشته باشد، اما بیت کوین را در سبد سرمایه‌گذاری خود قرار ندهد. علاوه بر این، اعتماد و پذیرش یک دارایی توسط مردم یک عامل بسیار مهم در رشد آن به حساب می‌آید.

برای بررسی میزان مقبولیت یک ارز در میان مردم می‌توانیم سری به حجم سرمایه کنونی موجود در آن ارز یا ارزهایی با تکنولوژی مشابه بیندازیم. یعنی ببینیم پروژه مورد نظر در چه طبقه‌بندی‌ای قرار می‌گیرد، برای مثال پلتفرم پرداختی ست، بلاک چین است، پلتفرمی برای ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است، پرایوسی کوین است و ..

پس از تعیین دسته‌بندی پروژه‌های مختلف می‌توان با جمع مارکت کپ مهم‌ترین پروژه‌هایی که در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرند و تقسیم آن بر کل مارکت کپی که در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال است، به میزان اهمیت آن دسته از پلتفرم‌ها پی برد.

ارزش کل بازار بیت کوین: ۱۳۷,۷۱۵,۹۶۲,۹۴۱ دلار

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال: ۲۴۷,۵۰۵,۳۶۷,۴۴۴ دلار

با تقسیم اعداد بالا بر هم می‌توان فهمید در حال حاضر، ۵۵% از کل سرمایه بازار در بیت کوین قرار دارد که این نشان دهنده مقبولیت بالای بیت کوین در میان تمام ارزهای دیجیتال موجود است.

بنابراین حتی اگر آلت کوین‌های زیادی با ویژگی‌های خارق‌العاده پیدا شوند، تا از سوی مردم و موسسات و شرکت‌های مختلف با پذیرش روبرو نشوند و مردم به آنها اعتماد نکنند، رشد آنها به اندازه‌ای نخواهد بود که بتوانند جایگزین بیت کوین شوند.

پیشنهاد اکثر کارشناسان و سرمایه‌گذاران این است که حداقل ۵۰ درصد سرمایه‌ای که می‌خواهید وارد ارزهای دیجیتال کنید را به بیت کوین اختصاص دهید.

۲. ایاس

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

ایاس یکی از پروژه‌های بسیار خوبی است که قابلیت ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یا همان Dapp و همچنین قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهد.

برای تشخیص اهمیت و جایگاه پلتفرم هایی که امکان ساخت اپلیکیشن های غیرمتمرکز (DApp) در آنها وجود دارد، می‌توانیم ارزش کل بازار سه پروژه بزرگ و رقیب یعنی اتریوم، ایاس و ترون را با هم جمع کرده و با تقسیم آن بر مارکت کپ کل بازار، درصد سرمایه تقریبی موجود در این دسته از پلتفرم‌ها را پیدا کنیم.

ارزش کل بازار اتریوم: ۲۵,۳۸۶,۷۵۵,۵۲۰ دلار

ارزش کل بازار ایاس: ۵,۷۴۷,۱۱۳,۴۳۰ دلار

ارزش کل بازار ترون: ۲,۰۷۷,۷۱۸,۳۷۳ دلار

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

با وجود اینکه ۱۳.۴۱ درصد از کل سرمایه موجود در ارزهای دیجیتال که درصد زیادی است، در حال حاضر در این سه پروژه که ارائه دهنده اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز هستند وجود دارد، می‌توان انتظار داشت تا پایان ۲۰۱۹، ۲ پروژه از این گروه یعنی اتریوم و ایاس، با رشد زیادی همراه شوند.

مزیت اصلی ایاس نسبت به اتریوم سرعت تراکنش‌ها و کارمزد صفر است. همچنین برای ساخت این اپلیکیشن‌ها در بستر اتریوم باید از زبان برنامه‌نویسی Solidity استفاده کرد. در صورتی که برای ساخت این برنامه‌های غیرمتمرکز در بستر ایاس نیاز به دانش فنی زیادی نیست و هرکسی می‌تواند برنامه غیرمتمرکز خود را در بستر ایاس راه‌اندازی کند.

این عوامل می‌توانند منجر به استفاده بیشتر از پلتفرم ایاس برای ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شود.

ایاس یکی از پروژه‌هایی است که در زمان ICO خود سرمایه بسیار زیادی جذب کرد. با استفاده از این سرمایه و مدیریت درست آن، با مشکل تامین سرمایه برای برنامه‌ها و اهداف خود روبرو نیست و می‌تواند برنامه‌های خود را عملی کند.

تعداد برنامه‌های غیرمتمرکز DApp ساخته شده بر روی پلتفرم ایاس هر چند در حال حاضر کمتر از اتریوم است، اما می‌توان آن را به عنوان رقیبی سخت برای اتریوم در این زمینه در نظر گرفت.

ترون نیز قابلیت‌های مثبتی دارد که می‌تواند به موفقیت آن کمک کند، از جمله اینکه موسس و مدیر عامل آن جاستین سان، فرد تاثیرگذاری در حوزه کریپتو است، و همچنین با وجود سرمایه بالایی که در زمان ICO خود جذب کرده، تمرکز زیادی بر روی مارکتینگ دارند و تاکنون به خوبی این کار را انجام داده‌اند، جامعه فعالی دارد و ..

اما از آنجایی که خطی مشی و نقشه راه ترون واضح نیست، حجم زیادی از سرمایه آن به جای خرج شدن در زمینه بهبودهای تکنولوژی آن در زمینه تبلیغات خرج می‌شود و همچنین همکاری موثری (به جز خرید شرکت بزرگ بیت تورنت)، تاکنون اعلام نکرده است، نمی‌توان برای موفقیت آن تا پایان ۲۰۱۹ شانس زیادی قائل شد.

می‌توانیم از کل سرمایه‌ای که برای خود در نظر گرفتیم، حداکثر ۱۰ درصد آن را به ایاس اختصاص دهیم.

۳. اتریوم

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

نقاط قوت ملکه ارزها بر هیچ کس پوشیده نیست.

حتی با وجود پروزه‌هایی مثل ایاس و ترون که در زمینه ارائه قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز DApp با اتریوم رقابت می‌کنند، اتریوم همچنان پیشتاز است.

با اعلام خبر عرضه اتریوم ۲ در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۹، توسط تیم توسعه‌دهندگان آن و همچنین سابقه تاریخی اتریوم در رشد قیمتی که در مواجهه با به روز رسانی‌های این چنینی داشته، می‌توان شانس زیادی برای افزایش قیمت اتریوم تا پایان ۲۰۱۹ قائل شد.

حتی اگر تیم توسعه دهنده اتریوم این بار نیز به روز رسانی خود را به تعویق بیندازد، از آنجایی که رشد قیمت در اینگونه اتفاقات معمولا از روزها قبل آغاز می‌شود، می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن شود.

وجود ویتالیک بوترین به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار در دنیای ارزهای دیجیتال، پیشتاز بودن اتریوم در تعداد برنامه‌های غیرمتمرکزی که بر بستر آن ساخته شده، مقبولیت بالای آن با توجه به فعالیت کامیونیتی اتریوم و در نهایت به روز رسانی جدیدی که اتریوم می‌خواهد تا ۶ ماه دیگر عرضه کند، همه و همه عواملی هستند که می‌توانند منجر به رشد قیمت اتریوم شوند.

می‌توانیم از کل سرمایه‌ای که برای خود در نظر گرفتیم، حداکثر ۱۰ درصد آن را به اتریوم اختصاص دهیم.

۴. کاردانو

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

وجود چارلز هاسکینسون به عنوان مدیر و موسس کاردانو که یکی از چهره های شاخص و موفق در حوزه ارزهای دیجیتال است، اعتبار زیادی به پروژه کاردانو داده است.

هاسکینسون یکی از بنیانگذاران اولیه اتریوم بوده و در پروژه های بیت شیرز و استیم همکاری داشته و در نهایت خودش پروژه کاردانو، که نسل سوم بلاک چین ها به حساب می‌آید را تاسیس کرد.

او همچنین ارتباط زیادی با دولت‌های کشورهای آفریقایی داشته تا بتواند امکان استفاده از خدمات مالی را برای این کشورها که دسترسی به سیستم بانکی ندارند، با استفاده از تکنولوژی‌های موجود در پروژه کاردانو فراهم کند.

کاردانو به عنوان یکی از پروژه‌های موفق ارائه دهنده قراردادهای هوشمند، با توجه به حجم سرمایه بالایی که در این دسته از پروژه‌ها وجود دارد، می‌تواند نماینده خوبی به عنوان پروژه پیشرو در این زمینه تا پایان ۲۰۱۹ باشد.

علاوه بر تمام ویژگی‌های مثبت کاردانو، اعلام نقشه راه جدید توسط تیم پشتیبان کاردانو IOHK که قرار است تا ۲۰۲۰ نسخه جدید کاردانو را رونمایی کنند، می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر قیمت کاردانو داشته و قیمت این ارز تا پایان ۲۰۱۹ با رشد قابل توجهی مواجه شود.

با در نظر گرفتن حد ضرر و سود منطقی، می‌توانیم تا ۵ درصد از کل سرمایه مان را به این ارز اختصاص دهیم.

۵. لایت کوین

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

لایت کوین که در گروه پلتفرم‌های پرداختی دسته‌بندی می‌شود، یکی از پروژه‌هایی‌ست که در چند ماه اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

این ارز دیجیتال از اکتبر ۲۰۱۸ تا می ۲۰۱۹، بین ۲۲.۹۵ دلار تا ۱۱۴.۸۶ دلار در حال نوسان بود، یعنی ۴۰۰ درصد افزایش قیمت در مدت ۷ ماه!

با وجود بیت کوین به عنوان پیشتاز گروه پلتفرم‌های پرداختی، و همچنین لایت کوینی که در رتبه چهارمکوین‌مارکت‌کپ قرار گرفته است، می‌توان به اهمیت این دسته از پلتفرم‌ها پی برد.

اصلی‌ترین دلیل رشد لایت کوین در سال ۲۰۱۹، نصف شدن پاداش استخراج آن است. دلایلی دیگری هم مانند افزایش پذیرش آن توسط فروشندگان، افزایش سرعت تراکنش‌ها، کارمزد پایین تراکنش‌ها، روند متغییر عرضه آن و همچنین بهبود حریم خصوصی آن تاثیر گذار هستند.

با وجود عملی شدن بخشی از برنامه‌های لایت کوین تاکنون باید منتظر ادامه خبرهایی که لایت کوین وعده انجام آنها را تا پایان ۲۰۱۹ داده، که مهم ترین آن نصف شدن پاداش استخراج آن است که در کمتر از ۲ ماه دیگر اتفاق میافتد، باشیم.

با در نظر گرفتن تمام عوامل موثر بر قیمت لایت کوین در کنار هم، منطقی ست تا ۵ درصد از کل سرمایه خود را به آن اختصاص دهیم.

۶. ریپل

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

آهسته و پیوسته!

این ارز دیجیتال که به دلیل متمرکز بودن و منبع باز نبودن آن کمی با ارزهای دیگر متفاوت است، با هدف انجام معاملات برون مرزی با سرعت بالا و کارمزد پایین به وجود آمد که بتواند جایگزینی برای سیستم‌هایی مانند سوئیفت باشد.

ریپل بیشتر با هدف استفاده در موسسات و بانک‌های بزرگ جهان طراحی شده تا استفاده کاربران!

بخاطر همین پذیرش و مقبولیت آن توسط این موسسات و بانک‌ها مطرح می‌شود که در سال ۲۰۱۸ و همچنین از اول ۲۰۱۹ تاکنون شاهد همکاری‌های پی در پی آن با بانک ها و شرکت های بزرگی بوده‌ایم.

بسیاری از متخصصین بر این باورند که با کاربردی‌تر شدن استفاده بانک ها و موسسات از تکنولوژی‌های ریپل و به ویژه پذیرش XRP توسط آنها، رشد انفجاری آن شروع می‌شود و با وجود خبرها و برنامه‌هایی که حول این ارز دیجیتال است به نظر می‌رسد بهره‌وری از تکنولوژی‌های آن در نیمه دوم ۲۰۱۹ افزایش یافته و از این طریق می‌تواند به شدت به افزایش قیمت XRP کمک کند.

با در نظر گرفتن تمامی عوامل موثر بر قیمت XRP (عوامل موثر بر تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و تحلیل احساسات)، می‌توان با مشخص کردن حد ضرر، ۲.۵ درصد از کل سرمایه را به XRP اختصاص داد.

۷. استلار

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

استلار که توسط یکی از بنیانگذاران اولیه پروژه ریپل، جد مک‌کالب ایجاد شده‌است، با وجود شباهت‌های زیادی که به پروژه ریپل دارد، یک سری تفاوت‌های اساسی آنها را کاملا متمایز می‌کند.

بر خلاف ریپل که برای انجام معاملات برون مرزی توسط بانک‌ها و موسسات طراحی شده بود، استلار با همان هدف منتها برای کاربران عادی ایجاد شده است.

استلار برای اینکه بتواند جایگزین سیستم‌هایی مانند پی‌پال (PayPal) شود پتانسیل‌های زیادی دارد. کارمزد معاملات پی‌پال ۵% است در صورتی که شبکه استلار برای هر ۶۰۰,۰۰۰ تراکنش ۰.۰۱ دلار کارمزد در نظر گرفته است.

سرعت انجام تراکنش‌ها در شبکه استلار نیز ۵ ثانیه برای هر تراکنش است که سرعت قابل قبولی است.

استلار همکاری‌های زیادی با شرکت‌های مختلف داشته که مهم‌ترین آن، همکاری با شرکت بزرگ IBM است. نتیجه این همکاری برای IBM، راه‌اندازی شبکه پرداختی برون مرزی با نام بلاک چین ولد وایر (Blockchain World Wire) با همکاری استلار در سپتامبر ۲۰۱۸ بود و در ادامه این همکاری، آی‌بی‌ام از همکاری‌اش با استرانگ‌هلد که پشتوانه دلار آمریکا داشته و مبتنی بر استلار است، برای ساخت اولین ارز دیجیتال باثبات شبکه استلار خبر داد. چنین همکاری‌های استراتژیکی، به شدت می‌توانند به رشد استلار کمک کنند.

اهمیت وجود یک شبکه که امکان پرداخت‌های برون مرزی با سرعت بالا و کارمزد پایین را فراهم کند را می‌توان از قرار گرفتن دو پروژه ریپل و استلار که هر دو با این هدف ایجاد شده‌اند را در میان ده پروژه برتر، فهمید.

با وجود اینکه انتظار می‌رود استلار و IBM در نیمه باقی مانده ۲۰۱۹ بخش‌هایی از راه‌اندازی این ارز دیجیتال باثبات را پیش ببرند و همچنین بهبودهایی در شبکه استلار از نظر سرعت انجام تراکنش محقق شود، می‌توان با رعایت حد ضرر مناسب، ۲.۵ درصد از کل سرمایه را به این ارز دیجیتال اختصاص داد.

۸. بایننس کوین

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

صرافی بایننس که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات روزانه است، محبوبیت زیادی در دنیای ارز دیجیتال داشته و هر روز طرفداران این ارزها را با محصولات نوآورانه خود شگفت‌زده می‌کند.

بایننس کوین (BNB)، که در ماه‌های اخیر با وجود راه‌اندازی بلاک چین انحصاری خود، رونمایی از صرافی غیرمتمرکز خود و همچنین فروش موفق توکن‌های پروژه‌های جدید در لانچ‌پد خود توانسته رشد قابل توجهی را تجربه کند، هنوز هم پتانسیل‌های زیادی برای رونمایی در نیمه دوم سال و رشد زیاد دارد. لانچ پد بایننس سیستمی است که در آن پیش‌فروش‌های توکن انجام می‌شود.

عواملی که می‌تواند مانند نیمه اول سال محرکی برای رشد زیاد بایننس کوین باشد شامل موارد زیر می‌شود:

اجرای پروژه‌های بیشتر در قسمت لانچ‌پد بایننس در نیمه دوم سال با وجود باقی ماندن نشانه‌های صعودی در بازار، اضافه شدن ارزهای بیشتر به صرافی غیرمتمرکز بایننس و همچنین نوید عرضه ارزهای دیجیتال باثبات با پشتوانه فیات‌های مختلف توسط این صرافی

با در نظر گرفتن همه این عوامل باید توجه کرد که این احتمال وجود دارد که بایننس با ابزارهایی که به عنوان صرافی در اختیار دارد، قیمت بایننس کوین را برخی مواقع دستکاری کند.

پس با در نظر گرفتن ریسک آن و همچنین مشخص کردن حد ضرر، می‌توان ۲.۵ درصد از سرمایه خود را به این ارز دیجیتال اختصاص داد.

۹. بیسیک اتنشن توکن

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

توکن بت (BAT) یا همان بیسیک اتنشن توکن، با هدف اصلاح وضعیت نامطلوب فعلی در حوزه تبلیغات آنلاین به وجود آمد. این پروژه ICO موفقی را در ماه می ۲۰۱۷ با جمع‌آوری ۳۵ میلیون دلار در تنها ۳۰ ثانیه تجربه کرد.

تیم بت از افراد سرشناسی تشکیل شده است که یکی از آن‌ها برندان آیک (Brendan Eich)، سازنده جاوا اسکریپت و موسس موزیلا و مرورگر فایرفاکس است. همچنین پروژه از تیم مشاوره قدرتمندی برخوردار است که نام موسس زی‌کش و یکی از مدیران کوین‌بیس در بین آن‌ها مشاهده می‌شود.

پروژه بیسیک اتنشن توکن، در یک سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته که از جمله می‌توان به اضافه کردن کیف پول بت به مرورگر و افزودن پشتیبانی برای توییتر و یوتیوب اشاره کرد.

بطور کلی مرورگر بریو یک مرورگر عالی با تیم بسیار قوی و محصول خلاقانه و کاربردی است که تاکنون توانسته کاربران فعال زیادی را به خود جذب کند.

با وجود پیشرفت‌های اخیر این پروژه، نقشه راهی که آنها تا پایان ۲۰۱۹ برای خود ترسیم کرده‌اند، تیم قوی‌ای که پشت آن است، می‌توان شانس زیادی برای آن قائل شد که تا پایان ۲۰۱۹ با رشد زیادی روبرو شود.

با در نظر گرفتن حد سود و ضرر مناسب، می‌توان ۲.۵ درصد از سرمایه خود را به بیسیک اتنشن توکن (BAT) اختصاص داد.

۱۰ درصد باقی مانده از سرمایه به آلت کوین هایی با حجم سرمایه پایین‌تر اختصاص می‌یابند که با وجود اینکه پتانسیل‌های بالایی برای رشد دارند، ریسک سرمایه‌گذاری در آنها بالا است.

با آگاهی به تمام پتانسیل‌هایی که پروژه‌های زیر برای رشد دارند، برای اینکه میزان ریسک خود را در یک حد مناسب نگه داریم، حداکثر ۱ درصد از سرمایه خود را به هر کدام از این ارزها اختصاص می‌دهیم. 

۱۰. آنتولوژی

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

پروژه آنتولوژی در سال ۲۰۱۷ توسط یک شرکت چینی با نام آن‌چِین (Onchain) که بسیار در صنعت ارز دیجیتال موفق عمل کرده است، راه‌اندازی شد.

بلاک چین آنتولوژی توسط اشخاصی با نام دا هانگفی (Da Hangfei) و اریک ژانگ (Erik Zhang) ساخته شد که هر دو از افراد باسابقه در زمینه ارزهای دیجیتال هستند که رزومه خوبی در راه‌اندازی پروژه‌های بلاک چینی دارند. این دو فرد در آوریل سال ۲۰۱۶ پس از ۲۲ ماه کار، بلاک چین نئو (NEO) را که نامش انت‌شیرز (Antshares) است را ایجاد کردند.

آنتولوژی به عنوان نسل سوم بلاک چین ها، با هدف قابلیت همکاری بین بلاک چین و شبکه‌های سنتی ایجاد شده است.

این تیم همکاری‌های موثری با شرکت‌های بزرگ جهان داشته که یکی از مهم‌ترین آنها اضافه شدن پلتفرم آنتولوژی به سرویس ابری گوگل (Google Cloud) بود.

وجود افراد با سابقه در تیم آنتولوژی، ارتباط آنها با دولت چین و نقشه راهی که برای نیمه دوم ۲۰۱۹ دارند، عواملی هستند که آنتولوژی را به یک پروژه خوب برای سرمایه‌گذاری در نیمه دوم ۲۰۱۹ تبدیل می‌کنند.

۱۱. وی‌چین

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

وی‌چین (VET) یکی از پروژه‌هایی است که پتانسیل بالایی برای رشد دارد زیرا تاکنون شبکه‌اش از امتحان‌های زیادی سربلند بیرون آمده است و مدت زیادی‌ست که فعالیت می‌کند.

از جمله نقاط قوت این پروژه این است تاکنون همکاری‌های زیادی با شرکت‌های مختلف اعلام کرده‌اند، که در یکی از این همکاری‌ها این پروژه با همکاری یک شرکت بزرگ اسمارت هوم یا خانه‌های هوشمند (Smart Home) در چین اعلام کردند قصد ساختن اسمارت سیتی یا شهر هوشمند در چین را دارند.

تیم متخصص و خوبی وی‌چین را هدایت می‌کند و برنامه‌ها و نقشه راه مشخصی دارند.

همه این عوامل به علاوه برنامه‌هایی که این پروژه قصد دارد تا پایان ۲۰۱۹ به انجام برساند، می‌تواند آن را تبدیل به یکی از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری برای نیمه دوم ۲۰۱۹ کند.

۱۲. نئو

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

نئو، به عنوان اولین پروژه ارز دیجیتال در چین، در زمینه ارائه قراردادهای هوشمند فعالیت می‎‌کند و یکی از رقبای اصلی برای اتریوم به حساب می‌آید که هنوز نتوانسته به اندازه قابلیت‌های خود رشد داشته باشد.

به دلیل شباهت زیاد نئو به اتریوم، به آن اتریوم چینی نیز می‌گویند. مزیت اصلی نئو نسبت به اتریوم، مانند ایاس، سرعت بالاتر انجام تراکنش‌ها در آن و همچنین نزدیک به صفر بودن کارمزد در آن است.

این ارز در ماه‌های اخیر نوسانات قیمتی زیاد را تجربه کرد. اما قیمت آن در ماه ژوئن کمی باثبات‌تر از قبل بود.

در آوریل ۲۰۱۹ قیمت نئو تا حدود ۱۳ دلار افزایش یافت، یک ماه بعد از آن یعنی در اوایل ماه می، شاهد سقوط قیمتی آن تا ۸.۵۱ دلار بودیم و در ۱۶ می دوباره قیمت آن افزایش یافته و به ۱۲ دلار رسید.

در ۳ ژوئن ۲۰۱۹، نئو به حرکت صعودی خود ادامه داده و ۱۴.۰۶ دلار را لمس کرد و دو روز بعد از آن دوباره به قیمت ۱۱.۲۸ دلار سقوط کرد.

با وجود جامعه بزرگی از طرفداران که همگی بر این باورند که نئو به زودی روند صعودی خود را آغاز می‌کند، می‌توان قیمت‌‌های بسیار بالاتری را برای این ارز متصور شد.

در ۳ ژانویه ۲۰۱۹، شبکه اصلی نئو با موفقیت به روز رسانی شده و ارتقا یافت. این ارتقا در جهت بهبود پایداری بلاک چین نئو انجام شد.

با وجود قابلیت‌هایی که بلاک چین نئو دارد، ICO و پروژه‌های زیادی تمایل به راه‌اندازی توکن خود بر بلاک چین نئو دارند.

با توجه به کاربردی بودن پلتفرم نئو برای ارائه قراردادهای هوشمند، کامیونتی قوی آن و برنامه‌هایی که برای نیمه دوم ۲۰۱۹ دارد، می‌توان انتظار داشت این پروژه تا پایان ۲۰۱۹ با رشد چشمگیری روبرو شود.

۱۳. تزوس

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

تزوس یکی از پروژه‌های پر سروصدا در سال ۲۰۱۹ بوده است.

این پروژه که خود را به عنوان اولین پلتفرم خوداصلاحگر بین ارزهای دیجیتال معرفی کرده، در جولای ۲۰۱۷ و طی عرضه اولیه سکه ۲۳۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرد، اما به دلیل اختلافات و درگیری‌هایی که بین اعضای تیم آن در ابتدای راه‌اندازی اتفاق افتاد، شروع زیاد خوبی نداشت.

پلتفرم قراردادهای هوشمند تزوس مشابه اتریوم است و امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز DApp را نیز می‌دهد، با این تفاوت که از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند.

تمرکز پلتفرم تزوس بر روی ارائه‌ یک دموکراسی غیرمتمرکز است که با بهره‌گیری از اجماع اثبات سهام به سهام‌دارانش اجازه اداره شبکه و هدایت آن را به صورت درون زنجیره‌ای می‌دهد.

هر چند راه‌اندازی شبکه اصلی تزوس بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا وعده داده بودند طول کشید، اما تیم تزوس در نهایت توانست شبکه اصلی آن را در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۸ راه‌اندازی کند.

با وجود امکاناتی که پروژه تزوس برای اجرای قراردادهای هوشمند و راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز دارد و همچنین منحصر به فرد بودن پلتفرم خوداصلاحگر آن، به نظر می‌رسد این پروژه قابلیت زیادی برای رشد دارد و اگر مانند راه‌اندازی شبکه اصلی خود، سایر برنامه‌هایش را با تاخیر اجرا نکند، در نیمه دوم امسال می‌تواند رشد زیادی را تجربه کند.

تزوس قرار است تا در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹، اثبات سهام خود را بر روی کیف پول «تراست والت» فعال کند. کیف پول تراست والت متعلق به شرکت بایننس است. همچنین این ارز دیجیتال به بایننس افزوده نشده است که با توجه به افزایش قیمت شدید ارزهای دیجیتال پس از لیست شدن به باینس می‌تواند پتانسیل خوبی داشته باشد.

۱۴. پاندی ایکس

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

هدف پروژه پاندی ایکس این است که خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای همه به راحتی خرید و فروش یک بطری آب، کند.

آنها تحقق این هدف را، با ساخت دستگاه‌های کارت‌خوانی به نام XPOS و ارسال آن به نقاط مختلف جهان، تاکنون به خوبی جلو برده‌اند.

دستگاه‌های کارت‌خوان XPOS از ارزهای مختلفی از جمله، بیت کوین، اتریوم، کیوتوم، نم، پاندی ایکس، استلار و .. پشتیبانی می‌کنند.

تیم پاندی ایکس علاوه بر طراحی و تولید کارت خوان XPOS و ارسال آن به نقاط مختلف جهان، به تازگی یکی از اولین تلفن‌های همراه مبتنی بر بلاک چین را طراحی کرده و عرضه کرد. گفتنی ست این گوشی هوشمند قابلیت تغییر وضعیت بین بلاک چین و اندروید را دارد.

طراحی یک محصول کاربردی و خلاقانه برای سیستم پرداختی که بتواند سرعت انجام تراکنش‌ها را افزایش دهد، کارمزد را کاهش داده و همچنین امکان دسترسی به سرویس‌های مالی را برای نقاطی از جهان که دسترسی به این سرویس‌ها ندارند را فراهم کند، پاندی ایکس را تبدیل به یکی از پروژه‌های موفق و یکی از گزینه‌های خوب برای سرمایه‌گذاری کرده است.

۱۵. زیلیکا

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2019

زیلیکا با هدف حل مشکل مقیاس‌پذیری تاکنون توانسته رکورد ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه را با استفاده از تکنولوژی شاردینگ، برای خود ثبت کند.

با به ثبت رساندن صدهزار تراکنش در ثانیه به نظر می‌رسد این پروژه در مسیر درستی در حال نزدیک شدن به هدف خود، یعنی حل مشکل مقیاس‌پذیری قرار دارد.

توکن‌های Zil از ابتدا برای اجرای قراردادهای هوشمند و همچنین به عنوان روش پرداخت مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

زیلیکا در سال ۲۰۱۷  ایجاد شد، اما در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شد. اما با وجود اینکه فقط یک سال از ورود آن به دنیای ارزهای دیجیتال گذشته است، توانسته خود را در جایگاه ۴۰ ارز دیجیتال برتر از نظر مارکت کپ قرار دهد.

این پروژه که در ابتدا در بستر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده بود؛ در ژانویه ۲۰۱۹، شبکه اصلی خود را ایجاد کرده و توکن‌های Zil از بلاک چین اتریوم به بلاک چین انحصاری زیلیکا انتقال یافتند.

زیلیکا به عنوان اولین پروژه‌ای که توانسته شاردینگ را پیاده‌سازی کند، می‌تواند رقیب سرختی برای اتریوم و سایر پلتفرم‌های ارائه دهنده قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی باشد.

اما با وجود راه‌اندازی شبکه اصلی و امکان تست شاردینگ بر روی بلاک چین آن، قیمت Zil هنوز نتوانسته افزایش قابل توجهی را تجربه کند.

از این رو می‌توان انتظار داشت تا پایان سال و با ارائه به روز رسانی‌های خوبی در این زمینه توسط تیم زیلیکا، این ارز با رشد زیادی روبرو شود.

جمع‌بندی

عمل به این نصیحت که همه تخم‌غ هایتان را در یک سبد قرار ندهید شاید ساده به نظر برسد اما تاثیر زیادی در مدیریت سرمایه شما خواهد داشت.

تقسیم سرمایه به چندین بخش و سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی با تکنولوژی‌ها و پلتفرم‌های مختلف می‌تواند میزان ریسک و سود ما را در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار دهد.

بنابراین، ابتدا پلتفرم‌هایی که شانس بیشتری برای رشد تا پایان ۲۰۱۹ دارند را شناسایی کرده و از هر دسته از پلتفرم‌ها، پروژه‌ای که بیشترین پتانسیل رشد برای نیمه دوم ۲۰۱۹ را دارد، انتخاب کرده و با مقدار حد ریسک و سودی که از ابتدا برای خود تعریف کردیم، بخشی از سرمایه خود را به آن پروژه اختصاص می‌دهیم.

درصدهایی که هر فرد برای سرمایه‌گذاری به پروژه‌های مختلف اختصاص می‌دهد، بسته به نوع شخصیت و میزان ریسک‌پذیری او، می‌تواند متفاوت باشد.

اما باید حواسمان باشد هنگام تصمیم‌گیری هیجانات خود را کنترل کرده و مانند یک ماشین، منطقی و بدون احساس رفتار کنیم و تله طمع باعث نشود درصدهای غیرمنطقی به پروژه‌هایی که ریسک سرمایه‌گذاری در آنها بالاست اختصاص دهیم.

با وجود اینکه ۶ ماه تا پایان ۲۰۱۹ فرصت داریم و امکان دارد در ماه‌های آینده به پتانسیل پروژه‌های دیگری نیز پی ببریم، منطقی ست بخشی از سرمایه‌مان را دست نخورده نگه داریم.

یعنی با اختصاص درصدهایی به صورت بالا، ۹۶ درصد از کل سرمایه استفاده شده و ۴ درصد آن را برای پروژه‌هایی که احتمال دارد تا قبل از پایان سال به پتانسیل‌های رشد آنها پی ببریم نگه می‌داریم.

توجه داشته باشید که این یک تحلیل شخصی بوده و به هیچ عنوان نباید برای انجام معامله فقط به آن اتکا کرد.

شما به این مقاله قبلا رای داده اید با امتیاز 5.0

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۹

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

کره جنوبی مدت‌هاست که یکی از مناطق مهم و کلیدی برای پذیرش ارزهای دیجیتال در آسیا به حساب می‌آید. اکنون دولت و بانک‌های آن نیز در حال ورود به این حوزه هستند و ترندهای گوگل، نشان‌دهنده‌ی الگوی جالبی است. در هفته گذشته، کره جنوبی هر روز با فکر بیت کوین از خواب برخاسته است.

بیایید نگاهی به نمودار ترند جهانی گوگل در رابطه با جستجوی عبارت بیت کوین در هفته گذشته بیاندازیم. آیا متوجه شکل‌گیری یک الگو می‌شوید؟ اگر ماوس خود را بر روی نقاط بیشینه قرار دهید، خواهید دید که جستجو، در هر روز و درست در همان زمان به اوج خود می‌رسد. عجیب است. نه؟

افزایش شدید گرایش به بیت کوین در کره‌ جنوبی؛ تاثیر این اتفاق چیست؟

ترند جهانی گوگل در رابطه با جستجوی عبارت بیت کوین

حالا نگاهی به نمودار ترند گوگل در کره جنوبی بیاندازید. طی هفته‌ گذشته و هر روز تعداد جستجوکنندگان بیت کوین حدود ساعت ۷ صبح به اوج خود می‌رسد.

افزایش شدید گرایش به بیت کوین در کره‌ جنوبی؛ تاثیر این اتفاق چیست؟

به معنای واقعی کلمه، کره‌ای‌ها با فکر بیت کوین از خواب بیدار می‌شوند. آن‌ها زمانی که در مترو هستند و به سمت محل کارشان می‌روند، در مورد بیت کوین جستجو کرده و مطالعه می‌کنند.

کره جنوبی یک عامل تسریع‌بخش بزرگ در روند پذیرش خواهد بود

به گزارش بیت کوینیست، این کشور ۵۰ میلیون نفری قطب فناوری پیشرفته است و یکی از بزرگترین صادر‌کنندگان محصولات الکترونیک، مهد ورزش‌های الکترونیکی مثل رقابت‌ بازی‌های ویدئویی و نوآوری جهانی است. بنابراین تعجبی ندارد که ارز دیجیتال در این کشور در حال گسترش باشد.

کره‌ای‌ها همیشه نسبت به بیت کوین اشتیاق فراوانی داشتند و حتی زمانی بیشتر از قیمت بازار برای آن پرداخت کردند که به عنوان کیمچی پریمیوم (Kimchi Premium) شناخته می‌شود.

بر اساس گزارش شرکت فین‌تک و اطلاعاتی سیندیکیتور (Cindicator)، قانون‌گذاری اخیر، ایجاد صرافی‌های ارز دیجیتال، تاریخ و فرهنگ این کشور، فاکتورهای اساسی و مهم در پذیرش بیت کوین به حساب می‌آیند.

در حقیقت براساس گزارش‌های منتشر شده، کره جنوبی حدود ۳۰ درصد از حجم جهانی معاملات ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، حدود ۳۰ درصد از کارکنان این کشور که حقوق دریافت می‌کنند، ارز دیجیتال دارند و در سطوح مختلف خرید و فروش نیز انجام می‌دهند.

افزایش شدید گرایش به بیت کوین در کره‌ جنوبی؛ تاثیر این اتفاق چیست؟

دولت این کشور ۱ تریلیون وون (معادل ۸۸۰ میلیون یورو) بودجه به توسعه بلاک چین در سال ۲۰۱۹ و ایجاد یک محیط مناسب برای پذیرش بیت کوین اختصاص داده است.

علاوه بر این، در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد آمده است، کوکمین بانک (KB Kookmin)، بزرگترین بانک کره جنوبی از لحاظ میزان دارایی، تصمیمی متفاوت نسبت به دیدگاه همیشگی‌اش در رابطه با ارز دیجیتال اتخاذ کرد و به دنبال توسعه روش و راهکاری برای نگهداری ارز دیجیتال خواهد بود.

اعتیاد به بیت کوین در منطقه!

با وجود تمام شرایط برای ایجاد یک طوفان بی عیب و نقص برای بیت کوین، کره جنوبی یکی از عوامل کلیدی در بازار صعودی جدید خواهد بود. اولین چیزی که مردم این کشور بعد از باز شدن چشمشان به آن می‌اندیشند، همسر، فرزند و یا شغلشان نیست؛ بلکه بیت کوین است!

این نگرش در کره‌جنوبی توانسته آن را به همراه ژاپن به یکی از قطب‌های اصلی ارزهای دیجیتال آسیا تبدیل کند. همانطور که این کشور به بهترین شکل ممکن در حوزه اینترنت و فناوری‌های مرتبط با آن پیشگام بوده، هم‌اکنون در حال پذیرفتن پدیده ارزهای دیجیتال، به عنوان محصولی اقتصادی که در بستر اینترنت شکل گرفته، می‌باشد.

افزایش شدید گرایش به بیت کوین در کره‌ جنوبی؛ تاثیر این اتفاق چیست؟

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

جرمی الایر، مدیرعامل سرکل (Circle)، پیش‌بینی جسورانه‌ای در خصوص قیمت بیت کوین کرده است. به اعتقاد او قیمت این ارز دیجیتال تا ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد)، از مرز ۱۰ هزار دلار عبور خواهد کرد و آغازی برای «تابستان ارزهای دیجیتال» خواهد بود. راه‌اندازی پروژه‌ لیبرای فیس‌بوک دلیل پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ی او بوده است.

پیش‌بینی او چندان بعید به نظر نمی‌رسد، زیرا قیمت بیت کوین روز گذشته رکورد قیمتی سال ۲۰۱۹ را جایجا کرده و به مرز ۹,۴۰۰ دلار رسید. الایر معتقد است که راه‌اندازی ارز دیجیتال فیس‌بوک، سبب رشد انفجاری قیمت بیت کوین خواهد شد، زیرا به پذیرش این ارز دیجیتال کمک شایانی می‌کند.

مدیرعامل Circle: بیت کوین در هفته جاری به خاطر فیس‌بوک از 10,000 دلار هم فراتر می‌رود

روند قیمت بیت کوین از ماه دسامبر تاکنون

به گزارش خبرگزاری سی‌سی‌ان، این پیش‌بینی خوش‌بینانه را می‌توان از جهاتی توجیه کرد. تعداد کاربران فعال فیس‌بوک، ۲.۳۸ میلیارد در روز بوده و حدود ۳۱ درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شود. علاوه بر آن، فیس‌بوک موفق به جذب حمایت بسیاری از شرکت‌ها برای پشتیبانی از پروژه‌ خود شده است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به غول خدمات پرداختی ویزا، مسترکارت، پی‌پل و شرکت مسافربری اوبر (Uber) اشاره کرد.

مدیرعامل Circle: بیت کوین در هفته جاری به خاطر فیس‌بوک از 10,000 دلار هم فراتر می‌رود

پست جرمی الایر در خصوص افزایش قیمت بیت کوین به دلیل راه‌اندازی پروژه‌ی فیس‌بوک

بازار ارزهای دیجیتال روند صعودی خود را (دوباره) پیش از راه‌اندازی پروژه لیبرا از سر گرفته است. این پروژه نقطه عطف بزرگی در پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. بیت کوین تا ۲۱ ژوئن به بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار می‌رسد و تابستان ارزهای دیجیتال آغاز می‌شود.

فیس‌بوک به لطف همکاری با این شرکت‌ها، می‌تواند ارز دیجیتال خود را کاربردی کرده و طرح بزرگ خود را عملی سازد. الایر احتمالاً تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته که فیس‌بوک با توجه به تعداد بسیار بالای کاربران شبکه‌ی اجتماعی خود، قادر خواهد بود تا قابلیت استفاده از ارزهای دیجیتال را در مقیاس بزرگ‌تری به نمایش همگان بگذارد.

ایراد بزرگ فیس‌بوک

پروژه‌ی لیبرا می‌تواند به پذیرش ارزهای دیجیتال تا حد زیای کمک کند. این شانس نیز وجود دارد که ارز دیجیتال فیس‌بوک، به جای تخریب بیت کوین، به مثبت‌تر شدن نگاه‌ها به این ارز دیجیتال کمک کند.

ارز دیجیتال فیس‌بوک توسط خود این شرکت کنترل خواهد شد و برخلاف بیت کوین، غیرمتمرکز و یا حریم‌خصوصی محور نخواهد بود. به نظر می‌رسد که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، در تلاش است تا قانون‌گذاران را با خود همسو کند؛ به طوری که گویا قرار است قاتل بیت کوین را خلق کند.

گفته می‌شود که زاکربرگ با مقامات خزانه‌داری آمریکا و بانک انگلستان هم صحبت کرده است. این کار نشان می‌دهد که در حال تلاش برای به دست آوردن حمایت این مقامات برای راه‌اندازی پروژه‌ی خودش است. اما این امر با هدف ارزهای دیجیتال در تضاد است.

با کنترل این ارز دیجیتال به دست فیس‌بوک، این رسانه می‌تواند اطلاعات کاربران را کنترل کرده و در اختیار شرکت‌ها قرار دهد. این بدان معناست که احتمالاً در پروژه‌ی لیبرا، تراکنش‌ها محرمانه نخواهند بود و این در حالی است که برای بیت کوین این موضوع صادق نیست.

علاوه بر آن، با توجه به سابقه‌ی نواقص امنیتی این رسانه‌ی اجتماعی، احتمالاً اطلاعات کاربران نیز حفاظت نخواهد شد. در حقیقت، اگر فیس‌بوک اطلاعات پرداختی شما را به یکی از شرکای خود که ممکن است از آن در جهت بازاریابی محصولاتشان استفاده کند بفروشد، تعجب نکنید. اگر روزی فیس‌بوک، همانند کاری که با حساب یکی از کاربران کرد، به شما بگوید که دیگر مجاز به استفاده از خدمات این پروژه نیستید و دارایی‌هایتان را فریز کند، چه خواهد شد؟

همه‌ی این اتفاقات به نفع بیت کوین تمام خواهند شد. بیت کوین بر اساس اهداف حقیقی ارزهای دیجیتال عمل کرده و به هیچ نهادی باج نمی‌دهد. پس هیچ جای تعجب نخواهد داشت که قیمت بیت کوین به دلیل مزایای بسیاری که نسبت به ارز دیجیتال مارک زاکربرگ دارد، در کوتاه‌مدت و بلندمدت، از محبوبیت پروژه‌ی لیبرای فیس‌بوک پیشی بگیرد.

مدیرعامل Circle: بیت کوین در هفته جاری به خاطر فیس‌بوک از ۱۰,۰۰۰ دلار هم فراتر می‌رود

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

در حال حاضر ما در میانه‌ انقلاب دنیای هوش مصنوعی که با تحقیقات جدید و برنامه‌های کاربردی در حال رشد بسیاری جلا یافته، هستیم. پیشرفت در حوزه‌های هوش مصنوعی، مانند یادگیری عمیق (Deep Learning)، موجب تغییرات زیادی در دنیای اطراف ما شده است، از جمله می‌توان به ویدیو‌های پیشنهادی در حساب اینستاگرام شما و روش پیشگیری دکتر‌ها در درمان شما قبل از بیمار شدن اشاره کرد. این مقاله که توسط پاول پیام عباسی نوشته شده، به تعامل سازنده‌ای که بین فناوری‌ بلاک چین و هوش مصنوعی می‌تواند پدید آید، می‌پردازد.

به‌نظر می‌رسد هر روز توسعه‌ها و وظایف جدیدی توسط ربات‌ها انجام می‌شود که قبلاً به‌دست انسان‌ها انجام می‌شد. چندی پیش هوش مصنوعی بیشتر شبیه یک رمان علمی-تخیلی بود، ولی امروزه در اطرافمان شاهد حضور فراگیر آن هستیم.

حتی باوجود تمامی کاربردهای هوش مصنوعی در دنیای اطرافمان، باید در آینده‌ی نه‌ چندان دور شاهد تحقق موارد بیشتری در این حوزه باشیم. به‌ هر حال ظهور این دست از فناوری‌های جدید، انتظارات زیادی را به ارمغان می‌آورد. در آخرین مثال از هوش مصنوعی، می‌توان به یادگیری ماشین (Machine Learning) اشاره کرد. برای بسیاری از مردم اهمیت دارد که پایان تبلیغات و هیجان گسترده پیرامون یادگیری ماشین را به همراه اینکه چه زمانی کاربرد واقعی آن تحقق می‌یابد، بدانند. برای ما بلاک چین، فناوری‌ای هست که در تحقق بخشیدن زیرساخت‌های یادگیری ماشین، به‌منظور رسیدن به پتانسیل واقعی‌‌اش، کمک می‌کند.

بلاک چین چگونه به توسعه‌ هوش مصنوعی کمک می‌کند؟

برای مشاهده‌ی تصویر در اندازه‌ی کامل، کلیک کنید

افزایش قدرت محاسباتی

در چند سال آینده، بدون شک دنیای ما به‌وضوح تحت تاثیر توسعه‌ هوش مصنوعی خواهد بود. زندگی در این دنیا شگفت‌انگیر است ولی چنین دنیایی نیاز به سخت‌افزار و قدرت محاسباتی زیادی دارد. هوش مصنوعی برای رسیدن به این چشم‌انداز گسترده و تحقق وعده‌های خود، نیاز به سرعت بخشیدن به محاسبات پیشرفته‌ی مقیاس‌پذیر، در وظایف یادگیری ماشین دارد.

امروزه هزینه‌های هنگفتی برای مراکز داده‌ به منظور اختصاص قدرت محاسباتی واحد پردازش مرکزی یا CPU، برای انجام وظایف یادگیری ماشین، اختصاص داده می‌شود. یک واحد CPU، به‌طور معمولی با داشتن ۶ تا ۱۴ هسته، توانایی اجرای ۱۲ تا ۲۸ رشته وظایف مختلف را دارد. معمولاْ این رشته‌های اجرایی هر یک توانایی اجرای یک بلاک داده را دارند؛ پس می‌توان گفت که ساخت مراکز داده‌ CPUی بیشتر ، نمی‌‌تواند پاسخگوی رشد تقاضا از سوی هوش مصنوعی باشد.

بلاک چین چگونه به توسعه‌ هوش مصنوعی کمک می‌کند؟

به‌هرحال نوع خاصی از پردازنده‌های محاسباتی بر مبنای واحد پردازش گرافیکی یا GPU وجود دارد که بهتر می‌تواند به تقاضای هوش مصنوعی پاسخ دهد. یک ایستگاه‌کاری GPU، می‌تواند ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ هسته و اجرای ۱۰۰ یا بیشتر فرمان رشته‌ی اجرایی را به ازای هر رشته‌ی اجرایی دارد. به‌طور معمول هر یک از این رشته‌های اجرایی ۳۰ بلاک اطلاعاتی را اجرا می‌کنند. این نوع از قدرت محاسباتی منجر به افزایش سرعت و مصرف انرژی کمتر می‌شود؛ از آن‌جایی که پردازش‌های توزیع شده برای انجام اعمال یادگیری ماشین بی‌کم‌وکاست هستند.

بلاک چین یا فناوری دفتر توزیع شده‌ (DLT)، می‌تواند قدرت محاسباتی هوش مصنوعی را از طریق GPU‌هایی که استفاده نشده است، تامین کنند. به بیان دیگر، این همان امری است که پروتکل بیت کوین برای آن طراحی شده است. بخشی از پروتکل بیت کوین این است که ماینر‌ها مسائل پیچیده‌ی ریاضی را که یک کامپیوتر قادر به حل آن نیست حل کنند تا از این طریق اعتبار یک تراکنش را در بلاک چین تایید کنند. با رشد این فناوری، ارزهای دیجیتال جدیدی به وجود آمدند؛ اگر ما می‌توانیم از طریق بلاک چین توکن بسازیم چرا نتوانیم خود قدرت محاسباتی را توکن‌سازی کنیم؟

امروزه، پروژه‌های بر بستر بلاک چین از طریق اتصال کامپیوتر‌ها به‌صورت همتا‌به‌همتا (Peer-to-Peer) به کاربران، امکان تبادل میان یکدیگر می‌دهند. از این منابع کامپیوتری می‌توان به‌منظور وظایف پیچیده‌ با هر مقدار محاسبات زمانی و ظرفیتی، استفاده کرد. امروزه این منابع کامپیوتری از طریق سرویس‌دهندگان خدمات ابری متمرکز فراهم می‌شوند که توسط شبکه‌های بسته، سیستم‌های پرداختی اختصاصی و عملیات‌های تامین سخت‌افزاری محدود می‌شوند.

بلاک چین چگونه به توسعه‌ هوش مصنوعی کمک می‌کند؟

برای مشاهده‌ی تصویر در اندازه‌ی کامل، کلیک کنید

کاهش هزینه‌ پردازش

هر سه‌و‌نیم ماه، تقاضای محاسبات هوش مصنوعی دو برابر می‌شود که به‌نظر می‌رسد هزینه‌ها هم به همین نسبت زیاد می‌شوند. خدمات‌دهندگانی همچون مایکروسافت و آمازون از افزایش هزینه‌ها به‌منظور اهرم فشار استفاده می‌کنند که این امر نوآوری را محدود می‌کند.

راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک‌ چین در حال کار بر روی یک بازار غیرمتمرکز به‌منظور ارائه‌ی قدرت GPU، چیزی که یادگیری ماشین نیاز دارد، هستند. هدف این پروژه‌ها تطابق افرادی است که قصد اشتراک‌گذاری قدرت محاسباتی سیستم خود با پروژه‌هایی که شدیداً به قدرت محاسباتی نیاز دارند، است. از طریق دفترکل توزیع‌شده (بلاک‌ چین)،  هزینه‌ پروژه‌های هوش مصنوعی به‌طور شگفت‌انگیزی از طریق دسترسی به GPUهای جهانی، که ماینر‌ها به‌منظور استفاده‌ استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، کاهش پیدا می‌کند.

در حال حاضر، سیستم‌های ابری ارائه‌دهنده‌ خدمات ابری GPU در هر ساعت ۰.۵ دلار و سرویس‌های CPU حدود ۰.۰۱ تا ۰.۰۵ دلار هزینه‌ دارند. علی‌رغم هزینه‌ی بیشتر GPU نسبت به CPU، اما به‌دلیل کاهش زمان محاسبات، استفاده از این سیستم‌ها ۵ تا ۱۰ برابر به‌صرفه‌تر است.

با استفاده از پروژه‌های مبتنی بر بلاک‌ چین و ایجاد بازارهای قدرت پردازشی، این نرخ‌ها نسبت به‌ گذشته کاهش بسیار زیادی خواهند داشت.

بلاک چین چگونه به توسعه‌ هوش مصنوعی کمک می‌کند؟

افزایش یکپارچگی داده‌ها

برای هر مدلِ هوش مصنوعی، ارائه‌ داده‌های دقیق و قابل اطمینان، در رفتار هوشمندانه‌ای که مدل تولید می‌کند، به‌صورت مرکزی است. این امر به‌ معنای یکپارچگی داده‌ها و برنامه‌ها به‌ حساب می‌آید؛ برنامه‌هایی که تفاوت توصیف‌نشدنی میان داده‌های موجود در یک مدل و اسناد اصلی که توسط مهندس نگهداری می‌شود، وجود دارد.

ذات تکنولوژی بلاک چینِ عمومی، تکیه به وظایف اصلی خود همچون یکپارچگی داده‌ها است. بلاک چین جوی را ایجاد می‌کند که داد‌ه‌ها به‌صورت خصوصی، غیرقابل تغییر، شفاف، غیرمتمرکز و آزادانه بدون اعمال جهت از یک نهاد مستقل، عمل می‌کنند.

درنهایت، بلاک چین‌های قابل استخراج، ابربزرگراهی برای هوش مصنوعی خواهند بود، اما نه فقط از طریق قدرت محاسباتی. بلاک چین از طریق ارائه‌ی داده‌ها به مدل‌های هوش مصنوعی عمل ‌خواهد کرد، که برای حفظ اعتبار مدل امری ضروری است. فناوری بلاک چین، وعده‌ی اضافه کردن ساختار و پاسخگویی به الگوریتم‌های هوش مصنوعی، علاوه‌بر کیفیت و سودمندی اطلاعاتی را که تولید می‌کنند، را می‌دهد.

بلاک چین چگونه به توسعه‌ هوش مصنوعی کمک می‌کند؟

برای مشاهده‌ی تصویر در اندازه‌ی کامل، کلیک کنید

نتیجه‌گیری

فناوری بلاک چین، پتانسیل عمل به‌عنوان زیرساخت و ستون‌ فقرات هوش مصنوعی، از طریق مقرون‌ به‌صرفه بودن و تقسیم قدرت پردازش محاسباتی و توسعه‌ی هوش مصنوعی را دارد. هر فردی که دسترسی به GPU را دارد، توانایی توسعه‌ی هوش مصنوعی را می‌تواند داشته باشد. این امر به معنای کاهش وابستگی به آمازون مایکروسافت است که با فارم‌های CPU خود و قیمت، باعث کاهش نوآوری در این زمینه‌ هستند. اگر تیم‌هایی که در حال توسعه‌ی فضای بلاک چین هستند بتوانند وعده‌های خود را عملی کنند، توسعه‌دهندگان و مهندسان قادر خواهند بود که پتانسیل واقعی هوش مصنوعی را در زندگی ما گسترش دهند.

بلاک چین چگونه به توسعه‌ هوش مصنوعی کمک می‌کند؟

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

به‌ گفته‌ شرکت خدمات مالی و بانکداری جی‌پی مورگان چیس، نقش قراردادهای آتی نسبت به آنچه بسیاری از افراد حاضر در بازار ارزهای دیجیتال فکر می‌کنند، اهمیت بسیار بیشتری دارد.

گزارش‌های اخیر از مدیر دارایی بیت وایز (Bitwise) و موسسه شفافیت بلاک چین نشان می‌دهد که تنها درصد کمی از خریدوفروش‌های گزارش شده احتمالاً معتبر است.

به گزارش بلومبرگ، اگر فقط حدود ۵ درصد از حجم معاملات ۷۲۵ میلیارد دلاری ماه می واقعی باشد، این امر بدین معنی است که حجم معاملات واقعی بیت کوین در صرافی‌ها حدود ۳۶ میلیارد دلار بوده است. این گزارش در روز جمعه بر اساس اطلاعات سایت کوین‌مارکت‌کپ، توسط نیکولائوس پانیگیتزوگلو، استراتژیست جی‌پی مورگان انجام شد.

جی‌‌پی مورگان: اهمیت قراردادهای آتی بیت کوین دست کم گرفته شده است

نیکولائوس پانیگیتزوگلو

به گفته‌ جی‌پی مورگان حجم قراردادهای آتی در بورس اختیار معامله شیکاگو (CBOE) و بورس کالای شیکاگو (CME) که اخیرا به ۱۲ میلیارد دلار جهش کرده و این میزان در ماه آوریل ۵.۵ میلیارد دلار و میانگین سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۹ حدود ۱.۸ میلیارد دلار بوده، می‌تواند در مقایسه با حجم معاملات در صرافی‌ها قابل توجه باشد.

به گفته‌ی پانیگیتزوگلو (Panigirtzoglou) یکی از اصلی‌ترین پیامدهای این مقایسه، از دست‌کم گرفته شدن نقش قراردادهای آتی در بازار ارزهای دیجیتال حکایت دارد.

گزارش بیت وایز از مبادلات آتی به عنوان یک پیشرفت خوب یاد کرده که منجر به فعالیت‌های آربیتراژی مناسب شده تا حجم معاملات بیت کوین در ماه آوریل و می به‌طور ناگهانی افزایش پیدا کند.

جی‌‌پی مورگان: اهمیت قراردادهای آتی بیت کوین دست کم گرفته شده است

حجم معاملات قراردادهای آتی و میزان بهره باز در CME و CBOE

شرکت بیت وایز گفته که در گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمده است که صرافی‌ها حجم معاملات خود را زیاد نشان می‌دهند تا در رده‌بندی‌های بالاتری قرار بگیرند و در نتیجه کاربران بیشتری جذب صرافی‌ شوند و کارمزد بیشتری دریافت کنند.

حتی سایت کوین‌مارکت‌کپ که یکی از بزرگترین وبسایت‌های گردآورنده‌ اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال است، نگرانی‌ها در مورد نادرست بودن حجم معاملات بازار را تایید کرده است.

از این نظر حجم قابل توجهی از معاملات بیت کوین در بازارهای آتی انجام می‌شود و به همین خاطر زمان آغاز و انقضای قراردادهای جدید آتی بر روی قیمت بیت کوین می‌تواند تاثیرگذار باشد.

جی‌‌پی مورگان در ادامه‌ی گزارش خود می‌گوید:

تلاش برای زیاد نشان دادن حجم معاملات در صرافی به روش‌های ساختگی و دست کم گرفتن تاثیر قراردادهای آتی موجود، نشان می‌دهد که ساختار بازار پس از رشد شدید انتهای سال ۲۰۱۷، با تاثیر پذیرفتن از سرمایه‌گذاران نهادی تغییر کرده است.

جی‌‌پی مورگان: اهمیت قراردادهای آتی بیت کوین دست کم گرفته شده است

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

جاستین سان، خالق لایت کوین را به ضیافت ناهار با وارن بافت، کارآفرین و سرمایه‌گذار مشهور، دعوت کرده است. چندی پیش، جاستین سان در توییتر خود از برنده شدن پیشنهاد ۴.۶ میلیون دلاری‌اش برای صرف ناهار با وارن بافت خبر داده بود. این برنامه به صورت سالانه برگزار شده و پولی که در آن جمع‌آوری می‌شود، به امور خیریه اختصاص داده می‌شود.

سان در توییتر خود نوشت که برای دعوت دوست خوبش، چارلی لی، به عنوان اولین مهمان روز ۲۵ جولای برای صرف ناهار با وارن بافت، هیجان‌زده است. او گفت به زودی نام دیگر مهمانان خود را اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سی‌سی‌ان، افراد بسیاری او را بابت این انتخاب تحسین کردند. آنان معتقدند که فرد خوش برخوردی مانند چارلی لی، می‌توانسته بهترین نماینده‌ برای صنعت ارزهای دیجیتال برای این مهمانی باشد.

خالق لایت کوین هم به ضیافت ناهار با وارن بافت پیوست

شوخی یکی از کاربران توییتر با وارن بافت

یکی از کاربران توییتر، به نام تامی ماستش (Tommy Mustache)، با انتشار تصویر خنده‌داری از وارن بافت که در حال تفکر با خودش است، نوشت:

بیت کوین تنها برای افرادی که آن را درک نمی‌کنند خطرناک است.

این گفته، به اظهارات این سرمایه‌گذار بیت کوین گریز، که این ارز دیجیتال را یک مرگ موش تمام‌عیار و شرط‌بندی بی‌ارزش می‌داند، اشاره دارد.

به گزارش سی‌سی‌ان، جاستین سان، تاریخ این مهمانی را ۲۵ جولای تعیین کرده است. هزینه‌ی ۴.۶ میلیارد دلاری برای صرف ناهار، تاکنون بالاترین قیمتی بوده که برای برگزاری سالانه‌ی ناهار خیریه اعلام شده است.

از آن جایی که وارن بافت تا پیش از این در خانه‌ی استیک نیویورک به ناهار دعوت شده، جاستین سان، امسال، سان‌فرانسیسکو را به عنوان محل قرار انتخاب کرد. این حرکت سان در جهت جلب توجهات به سوی موسسه خیریه‌ای که همسر دوم بافت از آن حمایت می‌کند، صورت گرفته است.

خالق لایت کوین هم به ضیافت ناهار با وارن بافت پیوست

هر حرکتی که از سوی وارن بافت در این ضیافت صورت گیرد، فوراً به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل خواهد شد. بنابراین، جای تعجب ندارد که پروفایل جاستین سان و در مجموع، کل صنعت ارزهای دیجیتال، با سیل توجه‌ی رسانه‌ها نسبت به این رویداد، مواجه شده است.

رشد انفجاری لایت کوین در سال جاری

همان‌طور که جامعه کریپتو در توییتر نیز به این موضوع اشاره کرد، چارلی لی، خالق لایت کوین، نماینده‌ی فوق‌العاده‌ای برای صنعت ارزهای دیجیتال خواهد بود. جالب است که قیمت لایت کوین در سال جاری افزایش پیدا کرده و در طی شش ماه گذشته، قیمت دلاری آن ۳۵۷ درصد رشد داشته است.

خالق لایت کوین هم به ضیافت ناهار با وارن بافت پیوست

روند قیمت لایت کوین از جولای ۲۰۱۸ تاکنون

از ابتدای سال تاکنون، ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)، از ده ارز دیجیتال برتر جدول از جمله، بیت کوین، اتریوم و ایاس بهتر عمل کرده است. گفته می‌شود که افزایش یک باره‌ قیمت لایت کوین به دلیل احتمال رخ دادن نصف شدن پاداش بلاک آن در دو ماه آینده بوده است.

هر چهار سال یک بار، پاداش استخراج بلاک دارایی‌های دیجیتال قابل‌ استخراج و مبتنی بر شبکه‌های بلاک چینی و اثبات انجام کار (PoW)، نصف می‌شود که به این عمل، هاوینگ و یا هالوینگ (halving) گفته می‌شود. این عمل، نرخ تولید دارایی توسط ماینرها را کاهش می‌دهد.

لایت کوین، تنها ارز دیجیتالی است که عملکرد آن مشابه عملکرد بیت کوین در سال صعودی ۲۰۱۷ بوده است.

حمایت سان از تمامی ارزهای دیجیتال

خالق لایت کوین هم به ضیافت ناهار با وارن بافت پیوست

جاستین سان، خالق ارز دیجیتال ترون

در عین حال، بسیاری از افراد حوزه‌ی ارزهای دیجیتال در خصوص برگزاری ناهار با وارن بافت هیجان‌زده شده‌اند. سان اعتراف کرد که تغییر افکار بافت در مورد ارزهای دیجیتال امر غیرواقعی است، اما در هر صورت تلاشش را خواهد کرد. او گفت:

مجاب کردن بافت برای خرید ارز دیجیتال، آن هم در سه ساعت، غیرواقعی به نظر می‌رسد اما قصد داریم تا پیشرفت اخیر ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین را به او نشان دهیم.

در حالی که بسیاری از افراد نگران بودند که سان قصد دارد در این دعوت، تنها به تبلیغ ارز دیجیتال ترونبپردازد، وی این اطمینان را داد که نماینده‌ی سرسختی برای کل اکوسیستم خواهد بود. وی اظهار داشت:

این دعوت، تنها به ارز دیجیتال ترون مربوط نخواهد بود، بلکه به ارزهای دیجیتال و بلاک چین، و در اصل، کل این صنعت تعلق خواهد داشت. مأموریت ما غیرمتمرکز کردن اینترنت است.

خالق لایت کوین هم به ضیافت ناهار با وارن بافت پیوست

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

به گفته‌ تحلیلگر ناشناسی که پیش از این به درستی قیمت ۹,۲۰۰ دلاری ماه جولای بیت کوین را پیش‌بینی کرده بود، قیمت این ارز دیجیتال تا اکتبر ۲۰۱۹ به ۱۶ هزار دلار خواهد رسید. این تحلیلگر پیش‌بینی خود را از قیمت کنونی بیت کوین، در ماه ژانویه‌ ۲۰۱۹ منتشر کرد.

به گزارش کریپتو پوتیتو، این تحلیلگر در روز ۲۱ ژانویه‌ی ۲۰۱۹ اعلام کرد که روند بازار ارزهای دیجیتال صعودی است؛ بنابراین او خیلی زود و پیش از صعودی شدن بازار، این موضوع را متوجه شده بود. او در آن در پستی که منشر کرده بود، گفت:

اکنون در آخرین ۳ ماه مرحله انباشت یعنی ژانویه، فوریه و مارس، هستیم و پس از آن، قیمت بیت کوین به آرامی بالا خواهد رفت و سپس با صعود چشمگیری مواجه خواهد شد.

به نظر می‌رسد که این تحلیلگر تاکنون پیش‌بینی‌های دقیقی انجام داده است. مطابق گفته‌ی او، در اواسط دسامبر ۲۰۱۸، شاهد معکوس شدن روند نزولی بازار و شروع صعود آن بودیم. پس از آن نیز در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس، فاز انباشت بیت کوین در جریان بود اما پس از آن در ماه آوریل، قیمت این ارز دیجیتال به طور شدیدی افزایش پیدا کرد و همچنان در روند صعودی به سر می‌برد.

تحلیلگر ناشناس: بیت کوین تا ماه اکتبر امسال به 16,000 دلار خواهد رسید!

پست منتشر شده از سوی تحلیلگر ناشناس در تاریخ ۲۱ ژانویه‌ی ۲۰۱۹ به اعتقاد او قیمت بیت کوین در ماه‌های جولای و اکتبر ۲۰۱۹ به ترتیب ۹,۲۰۰ و ۱۶,۰۰۰ دلار خواهد شد

بیت کوین ۱۶,۰۰۰ دلاری تا ماه اکتبر؟

پیش‌بینی بعدی این تحلیلگر این بوده که قیمت بیت کوین تا اکتبر ۲۰۱۹ به ۱۶,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

این پیش‌بینی خوش‌بینانه تنها در صورتی که بازار ارزهای دیجیتال تا آخر تابستان به روند صعودی خود ادامه دهد، تحقق پیدا خواهد کرد. همچنین، بیت کوین نیز باید برای رسیدن به این قیمت در ماه اکتبر، ۷۲ درصد رشد کند. این واقعیت که قیمت بیت کوین در طی سه ماه گذشته، ۱۲۷ درصد رشد داشته نمی‌تواند بیانگر این باشد که تا ماه اکتبر نیز با ۷۲ درصد رشد می‌تواند به ۱۶ هزار دلار برسد.

تحلیلگر ناشناس: بیت کوین تا ماه اکتبر امسال به 16,000 دلار خواهد رسید!

روند قیمت بیت کوین از ژانویه‌ی ۲۰۱۸ تاکنون

با نگاهی به نمودار قیمت بیت کوین در بلندمدت، می‌توان دریافت آخرین باری که بیت کوین در محدوده ۱۰ هزار دلار خریدوفروش شده، ابتدای سال ۲۰۱۸ بوده که در آغاز روند نزولی قرار داشته است. برای آن که قیمت این ارز دیجیتال به ۱۶ هزار دلار برسد، باید از مقاومت‌های ۱۰، ۱۳ و ۱۵ هزار دلار عبور کند.

علاوه بر آن، از این نمودار می‌توان دریافت که در ماه مارس ۲۰۱۹، بیت کوین خط روند نزولی بلند مدت خود را شکست و بدین ترتیب، با به پایان رسیدن چرخه نزولی، وارد دوره‌ صعودی جدیدی شد. پس از آن، قیمت این ارز دیجیتال به بیش از ۶۲۰۰ دلار رسید و به تعبیر بازارهای مالی سنتی، این اتفاق، نشان‌گر شروع روندی صعودی بود زیرا قیمت آن نسبت به کف ۳۱۰۰ دلاری در دسامبر ۲۰۱۸، دو برابر شد.

پیش‌بینی‌های این تحلیلگر که در اوایل ماه ژانویه منتشر شد، تاکنون بسیار دقیق بوده و همین جلب اعتماد بیشتر نسبت به پیش‌بینی‌های آینده او می‌شود. با این حال، پیش‌بینی قیمت‌های ۵۶ هزار دلار تا جولای ۲۰۲۰ و ۸۷ هزار دلار تا نوامبر ۲۰۲۰ برای بیت کوین، شاید تا حدی غیرمعمول و عجیب به نظر برسد.

تحلیلگر ناشناس: بیت کوین تا ماه اکتبر امسال به ۱۶,۰۰۰ دلار خواهد رسید!

  • ارز دیجیتال