ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

۲۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بایننس کوین (BNB)، توکن اختصاصی بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان یعنی بایننس، در ادامه اوج‌گیری و صعود شدید خود امروز با بیش از 12 درصد رشد، از مرز 15 دلار عبور کرد.

این ارز دیجیتال در سه ماه اخیر بیش از 140 درصد رشد کرده است و این روزها تحت تاثیر روند قیمت بیت کوین نیست، چیزی که در بازار ارزهای دیجیتال کمتر شاهد آن بوده‌ایم.

ارز دیجیتال بایننس کوین هم‌اکنون در رده هفتم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و در بین ده ارز دیجیتال برتر بازار تنها موردی است که رشد سالانه مثبت را تجربه می‌کند. پس از آن ترون با 44 درصد کاهش نسبت به یک سال گذشته، در رده بعدی قرار دارد.

ادامه اوج‌گیری بایننس کوین با بی‌توجهی به بیت کوین/ علت این جهش بلند چیست؟

روند 10 ارز دیجیتال برتر بازار – منبع: Coindesk – برای مشاهده سایز کامل روی تصویر کلیک کنید

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، در بین 10 ارز دیجیتال برتر بازار (به جز تتر که قیمت ثابت دارد)، همه به جز بایننس کوین عملکردی تقریبا مشابه با یکدیگر داشته‌اند.

با وجود سقوط شدید بیت کوین و تقریبا 90 درصد ارزهای دیجیتال بازار در طی 14 ماه گذشته، بایننس کوین در یک سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. بالاترین قیمت بایننس کوین در ژانویه سال 2018 و در 24 دلار به ثبت رسید، زمانی که بیت کوین و اتریوم به ترتیب قیمت‌های بالای 13,000 و 1,200 دلار داشتند.

در مقایسه با بیت کوین

ادامه اوج‌گیری بایننس کوین با بی‌توجهی به بیت کوین/ علت این جهش بلند چیست؟

از ابتدای سال 2019 تا کنون، بایننس کوین حدود 140 درصد افزایش یافته است و این رقم برای بیت کوین فقط به 4 درصد می‌رسد.

همچنین در زمان‌بندی‌های هفت روزه و یک ماهه هم بیت کوین در مقابل BNB حرفی برای گفتن ندارد.

بیت کوین در هفت روز و یک ماه گذشته به ترتیب شاهد صعود 1.6 و 12.6 درصدی بوده است. در مقابل بایننس کوین در 7 و 30 روز گذشته به ترتیب 41.4 و 99 درصد جهش را به خود دیده است.

بایننس کوین (Binance Coin) با واحد اختصاری BNB، یک توکن مبتنی بر اتریوم (ERC-20) است که در سال 2017 همزمان با ICO صرافی بایننس عرضه شد. معامله‌گرانی که در صرافی بایننس با این توکن اقدام به معامله و ترید کنند، 50 درصد کارمزد کمتری پرداخت می‌کنند.

علت رشد شدید بایننس کوین

ادامه اوج‌گیری بایننس کوین با بی‌توجهی به بیت کوین/ علت این جهش بلند چیست؟

وضعیت 7 ارز دیجیتال برتر بازار – امروز، 16 اسفند 97

تحلیلگران علت رشد شدید بایننس کوین در شش ماه اخیر را سه چیز می‌دانند:

1 – پایداری و ثبات موجود در صرافی بایننس
2- اخبار مربوط به راه‌اندازی بلاک چین مستقل و صرافی غیرمتمرکز توسط بایننس
3- فقط با بایننس کوین امکان شرکت در ICO‌های بایننس وجود دارد

حدود یک سال پیش در سال 2018، شایعات راه‌اندازی بلاک چین توسط بایننس آغاز شد. این شایعات چند ماه بعد رنگ حقیقت به خود گرفت و این صرافی رسما آن را تایید کرد.

در تاریخ 20 فوریه 2019 (1 اسفند) شبکه آزمایشی بلاک چین بایننس راه‌اندازی شد و به نظر می‌رسد که فاصله زیادی با راه‌اندازی شبکه اصلی نداشته باشیم.

برنامه ICOهای بایننس یا به اصطلاح لانچ‌پد (LaunchPad) هم تاثیر خیلی زیادی در رشد توکن این شرکت یعنی بایننس کوین داشت. سرمایه‌گذاری در برنامه پیش فروش‌های توکن بایننس فقط با BNB امکان‌پذیر است که باعث افزایش تقاضا در آن می‌شود.

ادامه اوج‌گیری بایننس کوین با بی‌توجهی به بیت کوین/ علت این جهش بلند چیست؟

برچسب ها

۰

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

مدیرعامل توییتر و اسکوئر، جک دورسی، در پادکست تیِلز فرام دِ کریپت که روز 4 مارس (13 اسفند) منتشر شد، اظهار داشت که طی یک هفته 10 هزار دلار با بیت کوین خرج کرده است.

در این پادکست دورسی درباره آشنایی‌اش با بیت کوین توضیح داد و مشابهت‌های بین توییتر و بیت کوین را از دیدگاهش بیان کرد.

او با اشاره به حرکت «استکینگ ست ستردی» (Stacking Sat Saturday) که یک روند شکل گرفته برای خرید کردن به میزان 25 دلار در هر هفته با بیت کوین برای نشان دادن پذیرش فزاینده این ارز دیجیتال است، اظهار داشت:

من این حرکت را در توییتر دیدم و می‌خواستم که در آن شرکت کنم، اما من پیش‌تر محدودیت این روند را در کش‌اپ (برنامه پرداخت با بیت کوین) شکسته‌ام. دیگر نمی‌توانم بیشتر از این خرید کنم.

هرچند دورسی مبلغ دقیق را اعلام نکرد، اما حداکثر میزان قابل خرید با بیت کوین در برنامه کش‌اپ اسکوئر در حال حاضر 10 هزار دلار است. او در ادامه عنوان داشت که شاید هفته بعدی و با بازنشانی مجدد محدودیت هفتگی به این حرکت بپیوندد.

مدیرعامل توییتر اعلام کرد: در پرداخت‌های روزمره از بیت کوین استفاده می‌کنم !

جک دورسی به خاطر عقایدش درباره ارز بومی اینترنت بودن بیت کوین، این روزها شناخته می‌شود. دورسی در مصاحبه‌ای با جو روگان در ماه گذشته اذعان داشت که بیت کوین چیزی است که در اینترنت متولد شده، در بستر اینترنت توسعه یافته، بر روی اینترنت آزمایش شده و از آن برگرفته شده است.

اظهارات دورسی در پادکست مهر تایید دوباره‌ای بر گفته‌های وی در اواسط ماه می سال گذشته بود که ارزها مجازی را آینده‌ی ابزارهای مشروع پرداخت جهانی دانسته بود.

در ماه فوریه، دورسی این مسئله را آشکار کرد که تنها ارز دیجیتالی که نگهداری می‌کند، بیت کوین است. هنگامی که از وی درباره خصوصیاتی از بیت کوین که بیش از همه وی را به وجود می‌آورد سوال شد، این چهره‌ تاثیرگذار بار دیگر به پتانسیل این ارز دیجیتال برای تبدیل شدن به ارز جهانی اشاره کرد.

اخیراً، یوگنی کاسپرسکی، مدیرعامل شرکت امنیت سایبری کسپرسکی اعلام کرد که به عقیده او در آینده (که می‌تواند 100 سال بعد باشد)، جهان تحت یک دولت واحد مدیریت خواهد شد و یک ارز دیجیتال واحد برای آن وجود خواهد داشت.

کاسپرسکی همچنین استدلال کرد که ارزهای دیجیتال ایده فوق‌العاده‌ای هستند، اما جهان هنوز آمادگی پذیرش آن‌ها را ندارد.

منبع: cointelegraph

مدیرعامل توییتر اعلام کرد: در پرداخت‌های روزمره از بیت کوین استفاده می‌کنم !

برچسب ها

۰

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

به تازگی ویدیویی در یوتیوب به انتشار رسیده است که تجربه کاربری با ارز دیجیتال تلگرام یعنی گرام و شبکه TON را نشان می‌دهد. تلگرام هنوز صحت و اعتبار این ویدئو را تایید نکرده است.

روز 3 مارس (12 اسفند)، یک کانال یوتیوب با نام «Crypto-Pro» یک ویدئو با کپشنی به زبان روسی منتشر کرد که در آن رابط کاربری کیف پول آینده تلگرام نمایش داده می‌شود. این کانال یوتیوب، تنها یک ویدیوی آپلود شده دارد و به نظر می‌رسد به تازگی و فقط برای این هدف ساخته شده باشد.

ویدیوی به انتشار رسیده در یوتیوب:

 

همانطور که قبلا گزارش کردیم، به گفته چند منبع آگاه احتمالا ارز دیجیتال تلگرام و شبکه زیرساختی TON، تا چند ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد. بر اساس آخرین گزارش بدست آمده و طبق یک سند غیررسمی، تلگرام به سرمایه‌گذاران قول داده است که نهایتا تا 31 اکتبر 2019 شبکه باز تلگرام (TON) را راه‌اندازی کند. بنا بر این سند، اگر پلتفرم غیرمتمرکز تلگرام تا تاریخ ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی نشود، کلیه توافقنامه‌های خرید توکن‌های گرام (به صورت یک طرفه) لغو خواهد شد.

خبرگزاری روسی Kommersant احتمال می‌دهد که این ویدیو، صرفا یک فانتزی و تخیل در مورد چگونگی پرداخت با گرام باشد. با این حال، شکل و نحوه ساخت این ویدیو با ویدیوهایی که تلگرام به صورت رسمی برای معرفی قابلیت‌های جدید خود منتشر می‌کند، مشابه است.

در ویدیوی به انتشار رسیده نشان داده می‌شود که کاربران می‌توانند با اسکن یک کد QR به راحتی به صفحات مختلف منتقل شوند. همچنین طبق چیزی که در این ویدیو می‌بینیم، کاربر وارد یک فروشگاه بازی در تلگرام خود می‌شود و با چند حرکت ساده با استفاده از گرام یک بازی خریداری می‌کند و سپس به حمایت مالی از یک کانال می‌‌پردازد. به جز گزینه پرداخت با ارز گرام، نمادهای دلار و روبل (پول رایج روسیه) هم به چشم می‌خورد.

انتشار یک ویدیوی غیررسمی از کار با ارز دیجیتال تلگرام !

تلگرام در سال گذشته طی دو پیش‌فروش خصوصی، رقمی بالغ بر ۱.۷ میلیارد دلار جذب سرمایه کرد. این میزان جذب سرمایه‌، انتظارات را از پلتفرم تلگرام بالا برده است و پیش‌بینی می‌شود تا رقیبی برای پلتفرم‌های اتریوم، ایاس، ترون و دیگر پلتفرم‌های مرتبط با قرارداد هوشمند باشد.

انتشار یک ویدیوی غیررسمی از کار با ارز دیجیتال تلگرام !

برچسب ها

۰

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

آیا عصر بازی‌های بلاک چینی پیش روی ماست؟ انجین کوین همکاری خود را با موتور بازی یونیتی (Unity) اعلام کرده تا توسعه در بستر بلاک چین را به میلیون‌ها توسعه‌دهنده بازی معرفی کند.

یونیتی یکی از محبوبترین پلتفرم‌ها محسوب می‌شود که جهت توسعه بازی‌ها ساخته شده است، بطوریکه اساساً به ازای هر فرد روی کره زمین بیش از 3 بازی یونیتی نصب شده است. بیش از نیمی از تمامی بازی‌های گوشی بر روی موتور بازی یونیتی ساخته شده است. هم‌اکنون یونیتی سوخت بلاک چین خود را با انجین کوین دریافت کرده و آماده روشن کردن موتورهای بازی‌سازی خود با این فناوری جدید است.

رشد دوباره انجین کوین با افزایش تقاضا

همکاری انجین کوین و موتور بازی‌سازی یونیتی/ بازی‌های بلاک چینی در راه است !

انجین کوین که اخیراً به دلیل همکاری با گلکسی اس 10 سامسونگ بیش از 200 درصد رشد کرده بود، هم‌اکنون همکاری دیگری با یونیتی اعلام کرده است. این همکاری شامل یک کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) برای توسعه‌دهندگان یونیتی خواهد بود. نسخه آزمایشی SDK به زودی برای توسعه‌دهندگان این موتور بازی‌سازی و در فروشگاه Asset Store یونیتی در دسترس خواهد بود.

همه درباره این مسئله صحبت می‌کنند که صنعت بازی چگونه خط مقدم بعدی توسعه بلاک چین خواهد بود اما کسی درباره اینکه این اتفاق به چه شکل خواهد افتاد، نظری ندارد. اصلاً شاید در ظاهر چیزی تغییر نکند. یونیتی بر روی تمامی پلتفرم‌های بزرگ بازی از دستگاه‌های گوشی گرفته تا کامپیوترها و کنسول‌هایی مانند پلی‌استیشن و ایکس‌باکس وان مورد استفاده به کار رفته است. ظهور بازار بازی‌های مستقل مانند استیم نیز به اعتبار این استدلال می‌افزاید که بازی‌های مهم چیزی مانند بلاک چینی شدن را در دستور کار خود قرار خواهند داد. یکی از مهمترین موارد استفاده بلاک چین در بازی‌ها، مالکیت و اکتساب دارایی‌ها و آیتم‌های بازی است.

انجین کوین رهبری بازی‌های بلاک چینی را بر عهده گرفته است. نباید از یاد برد که ویتک رادومسکی، مدیر ارشد فناوری آن نیز استاندارد ERC 1155 را به وجود آورده است. این استاندارد تمامی قابلیت‌های ERC 20 و ERC 721 را در برگرفته و آن‌ها را یکدیگر ترکیب می‌کند.

مهمترین مزیت این استاندارد، کاهش هزینه صدور و انتقال توکن‌های غیرقابل تعویض (non fungible) یا همان منحصربفرد است. از آنجا که این استاندارد ایجاد دارایی‌های قابل تعویض و منحصربفرد را با یک قرارداد هوشمند ممکن‌پذیر می‌سازد، زمان تراکنش‌ها کاهش یافته و سریعتر انجام می‌شود و از طرفی کارمزد gas پرداختی نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد؛ این به معنای امکان تولید انبوه این نوع توکن‌ها با کمترین میزان تلاش خواهد بود.

عصر بازی‌های بلاک چینی؛ از تجربه خود درآمد کسب کنید

همکاری انجین کوین و موتور بازی‌سازی یونیتی/ بازی‌های بلاک چینی در راه است !

عصر بلاک چین بدین معناست که گیمرهایی که دلارها و ساعات زندگی‌شان را برای تجربه بازی کردن صرف کرده‌اند، دیگر دست خالی مجبور به ترک صحنه نخواهند شد. آن‌ها می‌توانند دارایی‌های خود را که به وسیله انجین کوین ایجاد شده و دارای ارزش معینی است (که با ENJ سنجیده می‌شود)، حتی زمانی که قادر به یافتن مشتری برای آن‌ها نباشند، با انجین کوین نقد کنند.

البته ارائه یک کیت توسعه نرم‌افزاری به تنهایی تضمین‌کننده آن نیست که بازی‌های بزرگ با بلاک چین یکپارچه شوند. هرچند سایمن کرتونگورو از اعضای انجین نوشته است:

یونیتی و انجین در راستای حرکت پیشتازانه خود، یک کمپین فعال بازاریابی برگزار خواهند کرد تا در بین جامعه یونیتی بیشترین توجه ممکن را از سوی توسعه‌دهندگان پیشگام به خود جلب کنند.

آیا نسل بعد گیمرها انتظار مالکیت کاراکترها و آیتم‌های درون بازی‌شان را خواهند داشت؟ صنعت بازی در دو دهه گذشته راه زیادی را برای رسیدن به نقطه فعلی پیموده است. مهمتر از همه، مدتی زیادی از آن دوران نمی‌گذرد که دانلود یک بازی از منبع رسمی امر رایجی نبود یا عدم توانایی برای اجرای بازی‌های چندنفره آنلاین برای همگان قابل قبول و پذیرفته شده بود.

گیمرها در دنیای امروز به هر دو جنبه قضیه اهمیت می‌دهند. اگر گیمری مزه مالکیت دیجیتال آیتم‌هایش را بچشد، یک قدم به رسیدن به دنیای برآمده از فیلم «بازیکن شماره یک آماده» نزدیکتر خواهیم شد.

منبع: ccn

همکاری انجین کوین و موتور بازی‌سازی یونیتی/ بازی‌های بلاک چینی در راه است !

برچسب ها

۰

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

چیزی در حدود دو سال تا انتخابات سال 2020 ریاست جمهوری آمریکا باقی‌مانده اما فصل کارزارهای انتخاباتی شروع‌شده و داغ است. به‌زودی رأی دهندگان خواهند فهمید که کدام یک یکی از نامزدهای حزب دموکرات از لایحه «سبز» حمایت می‌کند و کدام آواز جدید، جای آهنگ «لاک هِر آپ» ترامپ را خواهد گرفت. چیزی که در این میان اهمیت کمتری دارد، رویکرد نامزدها نسبت به بیت کوین است. موضعی که هیچ‌گاه در رقابت‌های انتخاباتی جایی نداشته است.

آیا انتخابات سال 2020 باعث خواهد شد که ما اولین سرمایه‌گذار دولتی بیت کوین را ببینیم؟ یا رأی دهندگان شخصی را انتخاب خواهند کرد که با استفاده از اهرم‌های قانونی و زیر ساخت‌های مرتبط به دنبال وضع قوانین سخت‌گیرانه در حوزه نوپای ارزهای دیجیتال باشد؟ برای فهمیدن این مسائل در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نکته: ازآن‌جهت که بیش از بیست‌وچهار نامزد تا به اینجا کمپین‌های انتخاباتی خود را به‌صورت رسمی راه‌اندازی کرده‌اند، نمی‌توان گفت که فهرست پیش رو جامع و کامل است. در این فهرست نامزدهای سرشناس و آن دسته از نامزدها قرارگرفته‌اند که دیدگاهی قوی و مشخص در قبال بیت کوین یا فناوری بلاک چین اتخاذ کرده‌اند. رفته‌رفته و با اضافه شدن نامزدهای بیشتر و مشخص‌تر شدن رویکرد آنها در قبال این حوزه، این مطلب نیز به‌روزرسانی خواهد شد.

نامزدهای حزب دموکرات

کوری بوکر (Cory Booker)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

درست به‌مانند دیگر نامزدهای مطرح حزب دموکرات، سناتور کوری بوکر نیز به‌صورت مشخص اشاره‌ای به حوزه ارزهای دیجیتال نداشته است.

  • دلیل شهرت: سناتور فعلی (نیوجرسی)
  • وضعیت کمپین: فعال
  • رویکرد در قبال ارزهای دیجیتال: نامشخص

کوری عضو هیئت فناوری اطلاعات و اینترنت سنای آمریکاست. اما سناتور شماره دوی نیوجرسی اشاره‌ای به رویکردهای خود در قبال فناوری مبتنی بر اینترنت یعنی بیت کوین نکرده است.

تالسی گابارد (Tulsi Gabbard)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

بنا بر گزارش‌ها، نماینده فعلی مجلس نمایندگان آمریکا، تالسی گابارد در بحبوحه حباب ارزهای دیجیتال، در اتریوم و لایت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. بااین‌حال سوال است اینجاست که دیدگاه وی در ارتباط با این دسته از دارایی‌ها چیست؟

  • دلیل شهرت: عضو فعلی مجلس نمایندگان آمریکا (هاوایی)
  • وضعیت کمپین: فعال
  • رویکرد در قبال ارزهای دیجیتال: سرمایه‌گذاری کرده

باوجوداینکه تالسی گابارد رویکرد رسمی خود در قبال ارزهای دیجیتال را بیان نکرده است، انتشار عمومی مدارک مالی وی نشان می‌دهد که نماینده هاوایی در مجلس نمایندگان آمریکا، پیش‌تر و درست در زمان اوج حباب ارزهای دیجیتال در لایت کوین و اتریوم سرمایه‌گذاری کرده است. از اینکه آیا او همچنان دارایی‌های دیجیتال خود را نگه‌داشته یا خیر، خبری در دست نیست.

کریستن گیلیبراند (Kirsten Gillibrand)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

سناتور کریستن گیلیبراند، در خلال برنامه زنده «استفان کولبرت» به‌صورت رسمی اعلام کرد که وارد رقابت‌های انتخاباتی سال 2020 ایالات‌متحده خواهد شد.

  • دلیل شهرت: سناتور فعلی (نیویورک)
  • وضعیت کمپین: فعال
  • رویکرد در قبال ارزهای دیجیتال: نامشخص

کریستن گیلیبراند، موضع مشخصی در مورد بیت کوین اتخاذ نکرده است. وی که پیش‌تر به‌عنوان نماینده‌ای محافظه‌کار از نیویورک شناخته می‌شد، با ورود به مجلس سنا در سال 2009، رویکردهایی متفاوت را در پیش گرفت و به‌نوعی با بدل شدن به چهره‌ای ملی، تغییر کرد.

کامالا هریس (Kamala Harris)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

سناتور کامالا هریس یکی از مشهورترین و باسابقه‌ترین افرادی است که در رقابت‌های انتخاباتی سال 2020 حضور دارد و موضع مشخصی در قبال بیت کوین اتخاذ نکرده است.

  • دلیل شهرت: سناتور فعلی (کالیفرنیا)
  • وضعیت کمپین: فعال
  • رویکرد در قبال ارزهای دیجیتال: نامشخص

درصورتی‌که سناتور کامالا هریس، رویکرد محکمی در مورد ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده بود، تا به اینجا آن را با مردم به اشتراک می‌گذاشت و آنها را از چنین رویکردی مطلع می‌ساخت.

ایمی کلوبشار (Amy Klobuchar)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

سناتور ایمی کلوبشار باوجود شرکت در جلسه کنگره ارزهای دیجیتال، هیچ‌گونه جهت‌گیری رسمی در ارتباط با این حوزه اعلام نکرده است.

  • دلیل شهرت: سناتور فعلی (مینسوتا)
  • وضعیت کمپین: فعال
  • رویکرد در قبال ارزهای دیجیتال: دارای رویکرد شخصی، بدون رویکرد رسمی

سناتور کلوبشار به دلیل تمایلش نسبت به مذاکره و مصالحه از جانب جمهوری خواهان مورد تمجید قرارگرفته است. از طرف دیگر طرفداران وی نیز امیدوارند که بتواند دموکرات‌ها را بار دیگر بر سرکار آورده و دونالد ترامپ را شکست دهد.

با تبدیل‌شدن وی به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده ایالات‌متحده، حامیان بیت کوین نیز امیدوارند که او بتواند ازنظر افتادگی ارزهای دیجیتال را از میان بردارد. بااین‌حال تا به اینجا، کلوبشار نظرات رسمی‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال اعلام نکرده است.

حدس و گمان‌ها در مورد رویکرد او در مورد ارزهای دیجیتال به نوامبر سال 2017 و جلسه استماع پولشویی و تأمین مالی تروریسم برمی‌گردد. در بخش پایانی جلسه، وی از یکی از شاهدان حاضر این سؤال را پرسید:

این تغییر از پول نقد به انواع دیجیتال، باعث ساده‌تر شدن یا مشکل‌تر شدن رهگیری پرونده‌های پولشویی توسط مجریان قانون می‌شود؟ و به نظر شما کارتل ها مواد مخدر به سمت ارزهای دیجیتال و حذف پول نقد می‌روند؟

از آن‌جهت که این سوال نمی‌تواند نگرانی وی از مسئله ارزهای دیجیتال را بازگو کند، اما می‌تواند نمایانگر توجه وی به ارزهای دیجیتال و استفاده مجرمان از بیت کوین را نشان دهد. یا حتی نقش آنها در رابطه با مجریان قانون را به‌عنوان یکی از نقاط تمرکز وی مطرح نماید.

برنی سندرز (Bernie Sanders)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

در سال 2015 و طی یکی از برنامه‌های کمدی، فردی که شبیه برنی ساندرز بود به گدایی ارزهای دیجیتال پرداخت. اما نامزد دموکرات‌ها موضع مشخصی را قبال ارزهای دیجیتال اتخاذ نکرده است.

  • دلیل شهرت: سناتور فعلی (ورمانت)
  • وضعیت کمپین: فعال
  • رویکرد در قبال ارزهای دیجیتال: بدون رویکرد مشخص

ساندرز به‌عنوان سناتور فعلی ایالت ورمانت یکی از سیاستمداران آزاد است. وی باوجوداینکه به‌عنوان نامزد حزب دموکرات فعالیت می‌کند، بیشتر او را به‌عنوان یک سیاستمدار آزاد می‌شناسند. از همین رو بسیاری از حامیان حوزه ارزهای دیجیتال با دیدی مثبت نسبت به شوخی صورت گرفته باشخصیت وی در سال 2016، نگاه می‌کنند.

در سال 2016، بدل سندرز در برنامه Comedy Central حضور پیدا کرد. در این برنامه او به گدایی ارزهای دیجیتال [بیت کوین] پرداخت. او در ادامه خواستار کارت‌بانکی یا هر چیزی که دارای ارزش باشد، شد.

باوجود همه این حدس و گمان‌ها، نامزد دموکرات‌ها همچنان موضع مشخص خود را در ارتباط با ارزهای دیجیتال مطرح نکرده است. به گفته عده‌ای، بدبینی او در حوزه مؤسسات خصوصی می‌تواند باعث دید منفی در حوزه ارزهای دیجیتال نیز باشد، چراکه این ارزها هیچ‌گونه وابستگی به دولت ندارند.

الیزابت وارن (Elizabeth Warren)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

سناتور الیزابت وارن، در مورد فراز نشیب‌های بازار بیت کوین اظهار نگرانی کرده و گفته است که چنین مسئله‌ای باعث متضرر شدن سرمایه‌گذاران کوچک‌ خواهد شد.

  • دلیل شهرت: سناتور فعلی (ماساچوست)
  • وضعیت کمپین: فعال
  • رویکرد در قبال ارزهای دیجیتال: انتقادی

سناتور وارن پیش‌تر به‌صراحت به انتقاد از ارزهای دیجیتال و این صنعت پرداخته بود. در چندین جلسه وی اعلام کرده است که نهادهای قانون‌گذار در ایالات‌متحده باید نظارت بیشتری بر روی کلاس نوظهور دارایی و در ارتباط با ضررهای که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خرد داشته باشد، انجام دهند.

وی در سال 2017 در مصاحبه‌ای با یاهو و در جواب به این سؤال که نظرش در ارتباط با بیت کوین چیست، گفت:

من در مورد متضرر شدن مصرف‌کنندگان واهمه دارم. وقتی‌که قانون‌گذاران کاری انجام دهند، این خانواده‌های آمریکایی هستند که بهای این مسئله را پرداخت خواهند کرد.

وی همچنین در ارتباط با ICO ها نیز با تردید صحبت کرده است. به عقیده وی ICO ها به دنبال کلاه‌برداری از سرمایه‌گذاران عادی هست. وارن در اکتبر سال گذشته دراین‌باره گفت:

چالش فعلی این است که چطور با حمایت و محافظت از مصرف‌کنندگان، جنبه‌های مولد ارزهای دیجیتال را پرورش دهیم.

اندرو یانگ (Andrew Yang)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

اندرو یانگ را می‌توان اسب سیاه کاندیدهای انتخابات پیش رو دانست. بااین‌حال او نام خود را در جامعه ارزهای دیجیتال و طرفداران این صنعت، بر سر زبان‌ها انداخته است.

  • دلیل شهرت: کارفرمای اقتصادی
  • وضعیت کمپین: فعال
  • رویکرد در قبال ارزهای دیجیتال: مثبت

کمپین انتخاباتی اندرو یانگ شانس کمتری در میان سایر رقبا دارد، اما او همان فردی است که رویکردی مثبت در قبال ارزهای دیجیتال دارد، چرا که اعلام کرده کمک‌های مردمی به کمپین از طریق بیت کوین و اتریوم و توکن های ERC-20 نیز دریافت خواهد شد.

نامزدهای حزب جمهوری‌خواه

دونالد ترامپ (Donald Trump)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

رئیس‌جمهور فعلی ایالات‌متحده، دونالد ترامپ، در عین ناباوری، در قبال ارزهای دیجیتالی سکوت کرده است. اما چند تن از مسئولان پیشین و فعلی نهادهای مختلف دولت او، به تمجید از بیت کوین پرداخته‌اند.

  • دلیل شهرت: چهره تلویزیونی و رئیس‌جمهور فعلی ایالات‌متحده آمریکا
  • وضعیت کمپین: فعال
  • رویکرد در قبال ارزهای دیجیتال: نامشخص

دونالد ترامپ هنوز به بیان رویکردهای خود در حوزه ارزهای دیجیتال نپرداخته است. گرچه برخی از مسئولین نهادهای دولتی فعلی یا سابق دولتش، نظرات مثبتی در قبال بیت کوین دارند.

مایک مالوانی، مسئول امور کارکنان کاخ سفید در سال 2016 به تحسین بیت کوین پرداخته بود. وی با اشاره به این مطلب که ارزهای دیجیتال توسط هیچ دولتی کنترل نمی‌شوند، به مقایسه بیت کوین و ارزهای دیجیتال پرداخت و اعلام کرد که ارزش دلار آمریکا توسط بانک فدرال کاهش‌یافته است.

استیو بانون، مشاور سابق کاخ سفید نیز که از سرمایه‌گذاران بزرگ ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود، اعلام کرد:

در حال حاضر بر روی چند توکن، توکن کاربردی، کار می‌کنم تا جنبش‌های مردمی در سرتاسر دنیا بتوانند از آن استفاده کنند. اما این‌چنین توکن هایی باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند.

بانون پیش‌تر و در سال گذشته اعلام کرده بود که قصد عرضه توکن هایی از نوع کاربردی دارد.

پیتر تیل، از سرمایه‌گذاران ثروتمند آمریکا که در تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ فعالیت می‌کرده، از بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال یاد کرد و از سرمایه‌گذاری‌اش در چندین پروژه بلاک چینی صحبت نمود. Block one ازجمله این پروژه‌هاست.

استیو نیوچن وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز ژانویه گذشته اشاراتی اندک در ارتباط با بیت کوین داشت. بااین‌حال او اشاره‌ای مستقیم به نیاز قانون گذاری‌های بیشتر در قبال بیت کوین و ارزهای دیجیتال نکرد. وی در ادامه افزود که وزارت خزانه‌داری به‌شدت بر روی این حوزه تمرکز کرده و قصد دارد تا مطمئن شود که این موضوع مشابه «حساب بانکی سوئیس» نخواهد شد. مسئول مطبوعاتی کاخ سفید، سارا هاکابی نیز در سال 2017 اعلام کرد که بازار ارزهای دیجیتال توسط شاخه‌های اجرایی کاخ سفید رصد می‌شود و مشاوران ترامپ نیز در طی جلسات هیئت دولت در ارتباط این حوزه با او صحبت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ اولین رئیس‌جمهوری است که مسئولانی برای رصد بازار ارزهای دیجیتالی تعیین نموده است. مارس سال 2018، دولت آمریکا شهروندان این کشور را از خرید ارز دیجیتال پترو، که توسط دولت ونزوئلا ایجادشده و توسط همین دولت نیز پشتوانه سازی می‌شود، منع کرد.

رقبای اصلی از حزب جمهوری‌خواه

تا به اینجا هیچ‌کدام از اعضای حزب جمهوری‌خواه، کمپین‌های انتخاباتی خود را برای رقابت با دونالد ترامپ ایجاد نکرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ رقبای دیگری را نیز بر سر راه خود خواهد دید.

نامزدهای مستقل و نامزدهای احزاب دیگر

«جان مک آفی» (John Mcafee)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

  • دلیل شهرت: مهندس نرم‌افزار و از تبلیغ‌کنندگان ICO
  • وضعیت کمپین: فعال (هم درزمینه فرار از دست قانون و هم درزمینه انتخابات ریاست جمهوری)
  • رویکرد در قبال ارزهای دیجیتال: فراتر از مثبت

جان مک آفی به‌اندازه‌ای درباره ارزهای دیجیتال متعصب است که اگر «تام لی» از «فاندسترت» را با او مقایسه کنیم، لی اصلاً طرفدار به‌حساب نخواهد آمد. مک آفی هفتاد ساله حالا فعالیت درزمینه تبلیغات ICO ها را به‌عنوان شغل دوم خود برگزیده است. وی حتی یک بار اعلام کرد درصورتی‌که بیت کوین تا سال 2020 به قیمت یک میلیون دلار نرسد، واکنشی جالب نشان خواهد داد!

هاوارد شولتز (Howard Schultz)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

مدیرعامل سابق استارباکس ممکن است به‌عنوان نامزد مستقل وارد رقابت‌های انتخاباتی سال 2020 شود.

  • دلیل شهرت: مدیرعامل سابق استارباکس
  • وضعیت کمپین: به دنبال ایجاد
  • رویکرد در قبال ارزهای دیجیتال: با بلاک چین، ضد بیت کوین

به عقیده مدیرعامل سابق استارباکس، بلاک چین فناوری مهمی است و ارزهای دیجیتال ممکن است وسایل پرداخت‌های آینده باشند. گرچه وی معتقد نیست که بیت کوین یا هر ارز غیرمتمرکز دیگری، دارای ارزش باشند.

شولتز در ژانویه 2018 گفت:

به نظر من بیت کوین امروز یا فردا به یک ارز تبدیل نخواهد شد. صحبت من درباره احتمالی است که با کاربردی شدن توسط مصرف‌کنندگان در بستر اعتمادسازی شده با قانون برای ارزهای دیجیتال اتفاق بیافتد؛ این رویداد در کوتاه مدت نه ولی پس از چند سال رخ خواهد داد.

منبع: ccn

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت کوین چه نظری دارند؟

برچسب ها

۰

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

به گزارش نشریه‌ی آسیایی نیکی ایژین ریویو (Nikkei Asian Review) در تاریخ 8ام مارس (17 اسفند)، کره‌ی شمالی از طریق هدایت حملات هک، رقمی بالغ بر ۶۷۰ میلیون دلار به صورت ارز دیجیتال و پول رایج (فیات)، به دست آورده است. این خبر از گزارش شورای امنیت ایالات‌متحده‌ی آمریکا برگرفته شده است.

این گزارش که گروهی از کارشناسان تهیه کرده بودند، پیش از گزارش سالانه‌ی شورای امنیت کمیته‌ی تحریم‌های کره‌ی شمالی، به این کمیته ارائه شد.

طبق مستندات به دست آمده از نشریه‌ی نیکی، این هکرها از سال 2015 تا 2018 به نهادهای مالی خارجی حمله و از بلاک چین به عنوان پوشش برای حملاتشان استفاده کردند. به گفته‌ی این نشریه‌ی خبری، این حملات به رهبری گروه ویژه‌ای در ارتش کره شمالی انجام شده است و بخشی از سیاست‌های دولت این کشور را تشکیل می‌دهد.

کارشناسان بر این باورند که ارتش کشور کره جنوبی، مسئول هک اینترپارک (Interpark)، یک سایت تجارت الکترونیک فعال در همین کشور بوده و با فریب این شرکت در قبال داده‌های دزدیده‌شده، مبلغ 2.7 میلیون دلار دریافت کرده است.

طبق گزارش‌های به دست آمده از نشریه‌ی نیکی، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که از آن جا که رهگیری ارزهای مجازی کار دشواری بوده و می‌توان آن‌ها را از مجرای چند حساب بانکی گذراند تا سرچشمه‌ی آن‌ها پنهان بماند، در دور زدن تحریم‌های اقتصادی و به دست آوردن ارز خارجی به کره‌ی شمالی کمک کرده‌اند.

نویسندگان این گزارش چنین پیشنهاد دادند که کشورهای عضو سازمان ملل متحد، اطلاعاتی را از حملات احتمالی کشور کره‌ی شمالی با دیگر دولت‌ها به اشتراک بگذارند تا بتوان در آینده از این حملات پیشگیری کرد.

نشریه نیکی همچنین ادعا کرد که پیش از این، استارتاپی به نام مِرین چِین (Marine Chain) واقع در هنگ ‌کنگ، از بلاک چین برای دور زدن تحریم‌ها علیه کره شمالی استفاده کرده است. این نشریه در ادامه نوشت که این شرکت که از طریق بلاک چین به معامله‌ی کشتی در سراسر دنیا مشغول بود، به جرم تهیه‌یارز دیجیتال برای کشور کره شمالی مظنون شناخته و در سپتامبر 2018 تعطیل شد.

گزارش ویژه: درآمد ۶۷۰ میلیون دلاری کره شمالی از طریق هک !به گزارش پیشین سایت خبرگزاری کوین تلگراف، در سال 2018، گروهی از هکرها به نام لازاروس (Lazarus) که از سوی کره‌ی شمالی حمایت مالی می‌شدند، از ابتدای سال 2017، موفق به سرقت 571 میلیون دلار از صرافی‌های ارزهای دیجیتال شدند.

از میان چهارده مورد نفوذ جداگانه‌ای که به صرافی‌های ارزهای دیجیتال شده بود، از جمله هک رکوردشکن 532 میلیون دلاری ارز دیجیتال نِم (NEM) از صرافی ژاپنی کوین‌ چک (Coincheck) در ژانویه 2018، پنج مورد به گروه لازاروس مربوط می‌شد.

منبع: cointelegraph

گزارش ویژه: درآمد ۶۷۰ میلیون دلاری کره شمالی از طریق هک !

برچسب ها

۰

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

به گزارش ارزدیجیتال، جمعی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین ایران با برگزاری جلسات متعدد به نقد و بررسی پیش‌نویس سیاست‌نامه منتشر شده توسط بانک مرکزی پرداختند.

یک ماه پیش، پیش‌نویس سیاست‌نامه بانک مرکزی در خصوص ارزهای دیجیتال منتشر شد که در آن فرصتی یک ماهه برای نقد و بررسی آن داده شده بود.

پس از انتشار پیش‌نویس بانک مرکزی، سوالات و انتقادات زیادی در میان کاربران فعال حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین به‌وجود آمد و همین سبب شد تا جلسات متعددی توسط فعالان برای بررسی این پیش‌نویس برگزار شود.

نتایج این جلسات و نقدهای انجام شده در یک مقاله جامع گردآوری شده است که از طریق لینک زیر می‌توانید آن را دریافت کنید:

نقد و بررسی پیش‌‌نویس‌ سیاست‌نامه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی منتشر شد

در جلسات برگزار شده 37 نفر از فعالان ارزهای دیجیتال و بلاک چین، بند بند پیش‌نویس بانک مرکزی را بررسی کرده و نقدها و پیشنهادات خود را ارائه دادند تا یک جمع‌بندی نهایی بدست آید.

نقد و بررسی پیش‌‌نویس‌ سیاست‌نامه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی منتشر شد

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

بر اساس تحقیق دِ نکست‌وب (TNW) که در تاریخ 8 مارس (17 اسفند) منتشر شد، ایالات متحده در زمینه مشاغل مرتبط با بلاک چین در راس دنیا قرار داشته و پیشرو است.

دِ نکست‌وب (TNW)، برای تهیه این گزارش اطلاعات را از سایت کاریابی گلس‌دُر  (Glassdoor) جمع‌آوری کرده و تمامی فرصت‌های شغلی را که عبارت بلاک چین در آنها به کار رفته بود را در تمام کشورهای دنیا پیدا و بررسی کرده است.

نتایج حاکی از این است که ایالات متحده از نظر مشاغل مرتبط با بلاک چین با داشتن حدود نیمی از 5,711 شغل بلاک چینی که در گلس‌دُر در سطح جهان لیست شده‌اند، پیشرو و پیشتاز است.

رده بعدی متعلق به بریتانیا با 1,015 آگهی فرصت شغلی است و هند با 257 پست خالی برای استخدام، رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

در میان رایج‌ترین مشاغل موجود در سایت، «مهندس بلاک چین» بیشترین تعداد را دارد. شغل‌هایی با عنوان «مهندس ارشد نرم‌افزار» و «توسعه دهنده‌ی بلاک چین» به ترتیب در رده دوم و سوم محبوب‌ترین عناوین شغلی هستند.

دِ نکست‌وب (TNW) همچنین لیستی از شرکت‌هایی که فرصت‌های شغلی مرتبط با بلاک چین را ارائه می‌دهند تهیه کرد که در آن شرکت آمریکایی غول فناوری اطلاعات IBM بیشترین تعداد شغل‌های بلاک چینی را ارائه می‌دهد.

در رده‌های بعدی نیز شرکت حسابداری و حسابرسی ارنست و یانگ (Ernest &Young) و شرکت نرم‌افزاری اوراکل (Oracle) قرار دارند.

آمریکا پیشتاز فرصت‌های شغلی مرتبط با بلاک چین!

در میان ده شرکت برتر، تنها سه شرکت فوریس لیمیتد (Foris Limited)، کریپتودات‌کام (Crypto.com) و ویرکس (Wirex) مربوط به ارزهای دیجیتال هستند. استارتاپ ریپل در رتبه 17ام و شرکت فناوری نرم‌افزار بلاک چین، کانسن‌سیس (ConsenSys) نیز در رده 13ام است.

در ماه فوریه، شرکت استخدامی هایِرد (Hired) گزراشی منتشر کرد که نشان می‌دهد که تقاضای جهانی برای مهندسان بلاک چین در طول این سال‌ها 517 درصد افزایش یافته است.

از دیگر شاخه‌های مهندسی نرم‌افزار که تقاضا برای آن‌ها حال رشد است، مهندسی امنیت با رشد 132 درصدی در رتبه دوم و مهندسی سیستم‌های تعبیه شده با بیش از 76 درصد رشد در جایگاه سوم قرار دارد.

مهندسی بلاک چین همچنین در میان سه شغل مهندسی نرم‌افزار پر درآمد در شهرهای مختلف که در این گزارش پوشش داده شده بودند، باقی ماند.

در همان ماه، کارشناسان و صنعت‌گران در نشست سالانه CIO Network مجله وال‌استریت اظهار داشتند که مقبولیت و پذیرش فناوری بلاک چین هنوز در مراحل اولیه خود است.

به گفته‌ی کریستین موی (Christine Moy)، مدیر اجرایی و رئیس مرکز بلاک چین جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، اگرچه فناوری بلاک چین کاربرد عملی خود را پیدا کرده است اما کاربردهای جدید آن در مقیاس بزرگ استفاده نمی‌شوند.

منبع: cointelegraph

آمریکا پیشتاز فرصت‌های شغلی مرتبط با بلاک چین!

برچسب ها

۰

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

سرویس محبوب دش تکست (Dash Text) که به کاربران امکان ارسال ارز دیجیتال دش از طریق ارسال پیامک را می‌دهد، هم‌اکنون بر روی پیام‌رسان‌های تلگرام و واتس‌اپ آزمایش می‌شود.

توسعه‌دهندگان این سرویس روز 4 مارس (13 اسفند) اعلام کردند:

ما از امروز سرویس دش تکست را بر روی تلگرام آزمایش خواهیم کرد، اگر می‌خواهید در این توسعه به ما کمک کنید نظرات خود را از طریق پاسخ به این توییت با ما در میان گذاشته و یا به آدرس feedback@dashtext.io ایمیل بزنید.

تلگرام پس از واتس‌اپ، بزرگ‌ترین پلتفرم پیام‌رسانی در ونزوئلا محسوب می‌شود. نسخه‌ی آزمایشی یکپارچه‌سازی سرویس دش و تلگرام در حال حاضر اپلیکیشن‌ها را برای تست می‌پذیرد اما از آنجایی که این پلتفرم در حال حاضر تنها از زبان اسپانیایی پشتیبانی می‌کند، شرکت کنندگان اسپانیایی زبان را می‌پذیرد. نسخه‌ی آزمایشی دش تکست تلگرام جهانی است اما انتظار می‌رود محصول نهایی ابتدا در کشورهای منتخب راه‌اندازی گردد. به زودی نسخه‌ی آزمایشی سرویس دش بر روی واتس‌اپ نیز راه‌اندازی خواهد شد.

تلگرام و واتس‌اپ به سرویس ارسال ارز دیجیتال دش مجهز می‌شوند !

لورنزو ری (Lorenzo Rey)، مدیر ارشد فناوری دش تکست خاطرنشان کرد که در حال حاضر این تیم بر روی ارسال دش از طریق پیامک در ونزوئلا تمرکز کرده اما از آنجایی که متقاضیان بسیاری در خارج از این کشور وجود دارند که از پلتفرم‌های پیام‌رسانی دیگری استفاده می‌کنند، این کمپانی قصد دارد سرویس خود را در تلگرام و واتس‌اپ نیز برای همه‌ی افراد حتی کسانی که تلفن همراهشان از کیف پول SPV پشتیبانی نمی‌کند فراهم کند تا بدین طریق قادر باشند بدون واسطه برای یکدیگر پول ارسال نمایند. او اعلام کرد:

بله اولویت اول ما ارسال وجه به ونزوئلا است و ما فکر می‌کنیم یکپارچه‌سازی برنامه‌های پیام‌رسان و ارسال پیامک یک فرآیند کشور به کشور است. بیشتر ونزوئلایی‌های مقیم خارج از کشور گوشی هوشمند دارند بنابراین می‌توانند از طریق پلتفرم پیام‌رسانی که هر روز از آن استفاده می‌کنند با استفاده از سرویس کاربرپسند دش تکست برای خانواده‌ی خود به آسانی پول بفرستند.

ونزوئلا در سال گذشته به علت تورم شدید در رسانه‌های بین‌المللی اخبار بسیاری را به خود اختصاص داد و این روزها نیز خبرهایی از بستن مرز این کشور با برزیل و کلمبیا به گوش می‌رسد. استارتاپ دش تکست در حال بررسی این مساله است که چگونه پلتفرم‌اش می‌تواند به مردم این کشور در رهایی از اقتصاد ضعیف و شرایط سیاسی دشوار کمک کند. این تیم همچنین در ارسال محصولات و خدمات برای بهبود وضعیت مردم از بحران نقش به سزایی داشته است.

تلگرام و واتس‌اپ به سرویس ارسال ارز دیجیتال دش مجهز می‌شوند !

اوضاع نابسامان در کاراکاس پایتخت ونزوئلا به جز راهپیمایی‌هایی که ماهی یک‌بار برگزار می‌شود چندان تغییری نکرده و مردم به زندگی روزمره خود ادامه می‌دهند. بیشتر هرج و مرج‌ها به مناطق مرزی مربوط می‌شود. این مساله بر روی پیشرفت این پروژه تاثیر گذاشته چراکه مردم ونزوئلا و دنیا بر روی بحران اقتصادی این کشور تمرکز کرده‌اند. اما تلاش برای عمومی‌سازی و پذیرش این برنامه را ادامه می‌دهیم چراکه مردم هنوز به چنین راهکارهایی در زندگی روزمره‌ی خود احتیاج دارند.

شرکت‌های دیگری نظیر کوین تکست (CoinText) نیز به ارزش چنین ایده‌ای پی برده‌ و از آن الگو گرفته‌اند. سرویس کوین تکست به افراد در کشورهای مختلف امکان می‌دهد ارزهای دیجیتالی نظیر دش و بیت کوین را از طریق پیامک با کارمزد ناچیزی ارسال کنند. این سرویس برای کشوری نظیر ونزوئلا که نزدیک به 60 درصد مردم آن گوشی هوشمند ندارند بسیار باارزش است.

استارتاپ دش تکست در ابتدا آمریکای لاتین را هدف گرفت چراکه زیرساخت اقتصادی این کشور امکان بیشترین بهره از ارزهای دیجیتال را در اختیار مردم آن قرار می‌داد. جریان پذیرش دش در ونزوئلا با کنفرانس‌هایی برای بازرگانان و به‌کارگیری آن توسط کاربران آغاز شد. این جریان به کشورهای برزیل و کلمبیا نیز گسترش یافته است. دش در تسریع فرآیند پذیرش و به‌کارگیری ارزهای دیجیتال نه تنها با سرمایه‌گذاری در انجمن توسعه‌دهندگان بلکه با همکاری با کمپانی کریپتو موبایل (Kripto Mobile) گام بزرگی برداشته است. این همکاری در راستای یکپارچه‌سازی با یک کیف پول دش نظیر آپ هول (Uphold)، بیترفیل (Bitrefill)، دیسکاور دش (DiscoverDash) بوده است. این به مشتریان اطمینان می‌دهد به راحتی با هزینه‌ای کمتر از 100 دلار به صورت برون‌مرزی وجه ارسال نمایند. این هزینه با راه‌اندازی سرویس ارسال وجه از طریق ارسال پیامک باز هم کاهش یافت. چنین طرح‌ها و نوآوری‌هایی هزینه‌ی تبدیل ارزهای فیات به ارزهای دیجیتال برای مردم را کاهش داده و آزادی مالی و اقتصادی برای آنها به ارمغان می‌آورد.

منبع: dashnews

 

تلگرام و واتس‌اپ به سرویس ارسال ارز دیجیتال دش مجهز می‌شوند !

برچسب ها

۰

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

نوریل روبینی (Nouriel Roubini)، اقتصاددان و منتقد معروف ارزهای دیجیتال، ادعا کرد که ارزهای دیجیتال به عنوان یک فناوری، هیچ اساسی برای موفقیت ندارند. او این اظهارات جدید ضد ارزهای دیجیتال خود را در طی مصاحبه‌ای با سازمان غیرانتفاعی CFA در تاریخ 6 مارس (15 اسفند)، مطرح کرد.

روبینی، اقتصاددان ایرانی‌الاصل معروف ساکن نیویورک که بحران مالی سال 2008 را پیش‌بینی کرد، در گفتگویی با انجمن سرمایه‌گذاران حرفه‌ای جهانی، بار دیگر موضع منفی خودش را در قبال فضای ارزهای دیجیتال و بلاک چین نشان داد.

این اقتصاددان سرشناس اظهار داشت که کل صنعت ارز دیجیتال شامل دارایی‌هایی است که نه پول هستند و نه ارز رایج. وی تأکید کرد که ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله‌ای مقیاس‌پذیر برای پرداخت و ذخیره‌ی ارزش، ثبات ندارند.

به عنوان مثالی از نقص‌های ارزهای دیجیتال، روبینی به بازار بسیار پررونق ارزهای دیجیتال در نیمه‌ی دوم سال 2017 اشاره کرد و گفت که میلیون‌ها نفر، از ترس از دست ندادن موقعیت به وجود آمده، ارز دیجیتال خریداری می‌کردند اما هیچ‌چیزی در مورد علم دارایی یا سرمایه‌گذاری در سهام و اوراق بهادار نمی‌دانستند.

به گفته‌ی روبینی، عملکرد ارزهای دیجیتال نشان‌گر یک حباب سهمی وار و توانی است که شروع به ترکیدن کرده است، زیرا هیچ ارزش بنیادی واقعی که آن را به عنوان یک دارایی پشتیبانی کند، وجود ندارد. روبینی، علاوه بر تکرار موضع منفی خود در قبال ارزهای دیجیتال، اذعان داشت که فناوری زیرساخت ارزهای دیجیتال، هیچ ارتباطی با آینده‌ی خدمات مالی ندارد.

حمله دوباره اقتصاددان بزرگ به ارزهای دیجیتال/ روبینی: موفقیتی برای این ارزها در کار نخواهد بود !روبینی، فناوری بلاک چین را از فهرست فناوری‌های اصلی که منجر به انقلاب تولید یا فین‌تک (fintech)، شامل هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، کلان داده و اینترنت اشیا می‌شود، حذف کرد.

روبینی دوباره اظهار کرد که انقلاب واقعی در خدمات مالی، فین‌تک است اما فین‌تک هیچ ارتباطی با ارزهای دیجیتال ندارد. وی در ادامه توضیح داد:

فین‌تک ترکیبی از هوش مصنوعی، کلان داده و اینترنت همه جا حاضر، خواهد شد. فین‌تک، سیستم‌های پرداخت، تخصیص اعتبار، کارکردهای بازار سرمایه، بیمه، مدیریت سرمایه‌گذاری، مشاوره‌ی مالی و غیره را متحول خواهد کرد.

در اوایل سال جاری، روبینی اظهار داشت که بلاک چین، بهتر از صفحه گسترده‌ی اکسل نیست و فناوری است که به بیش‌ترین میزان در مورد آن اغراق شده است.

اخیراً، رئیس کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات‌متحده اظهار کرد که اگر بلاک چین در سال 2008 استفاده می‌شد، پاسخ‌های بلادرنگ قانون‌گذاران را به سقوط مالی جهانی در آن سال تبدیل می‌کرد.

در اوایل ماه مارس، شرکت خدمات مشاوره‌ای اینترنشنال دیتا کورپوریشن (International Data Corporation) گزارشی را منتشر ساخت که در آن گفته شد هزینه‌های صرف شده در بلاک چین در سال 2019، تقریباً 89 درصد رشد خواهند داشت و انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این فناوری، در سال‌های 2019 و 2020، به ترتیب به 2.9 و 12.4 میلیارد دلار برسد. بنا بر مطالعات انجام‌شده، بخش مالی به صنعتی پیشتاز در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری در فناوری بلاک چین، تبدیل خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که جمعاً بیش از 1.1 میلیارد دلار در این حوزه خرج کند.

منبع: cointelegraph

حمله دوباره اقتصاددان بزرگ به ارزهای دیجیتال/ روبینی: موفقیتی برای این ارزها در کار نخواهد بود !

برچسب ها

۰

  • ارز دیجیتال