ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

  • ۰
  • ۰

هارد فورک سگویت۲x مورد انتظار بیت کوین که باعث دامپینگ(زیر قیمت به فروش رسیدن) وسیع ارز رمزنگاری شده می شد، تحقق نیافت. این غول خفته، یعنی بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، بیدار شده و با بالا بردن شدید قیمت، همه را شگفت زده کرد.
به جای آنکه اتریوم از سد بیت کوین برای به دست گرفتن جایگاه رهبری عبور کند، بیت کوین کش از سد اتریوم گذشته و در جایگاه دوم قرار گرفت (علیرغم اینکه تصور می‌شد اتریوم به عنوان ارزشمندترین ارز رمزنگاری به جایگاه اول برسد، در حال حاضر در جایگاه سوم قرار گرفته است). با این حال، جذابیتی که بیت کوین کش به دست آورده است به اتریوم کمک خواهد کرد تا جایگاه دوم خود را مجدداً باز یابد.
در عین حال، کارشناسان همچنان پیش بینی می کنند که روند افزایشی قیمت بیت کوین، هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت، ادامه خواهد داشت.

بیایید ببینیم که نمودارها چه چیزی را پیش بینی می کنند.

(BTC)/(USD)

پس از بالا رفتن قیمت ارز رمزنگاری شده از مبلغ ۶۵۰ دلار به ۲٫۹۶۹٫۹۹ دلار، این ارز به میزان ۵۰ درصد سطوح بازگشتی فیبوناچی پشتیبانی شد. در گام دومِ بالا رفتن قیمت که در آن بیت کوین از ۱٫۷۵۲ دلار به ۴٫۹۷۵ دلار رسید، میزان اصلاح حرکت به ۶۱٫۸ درصد سطوح بازگشتی فیبوناچی رسید. در پاییز امسال، همان مسیر قبلی، یعنی حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت از ۲٫۹۷۴ دلار به ۷٫۸۷۵ دلار دنبال می شود.
قیمت بیت کوین پس از نزول به ۵۵۶۰ دلار که قبلاً رخ داده بود، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است. از آن پس، قیمت بیت کوین در۶۴۵۰ دلار تثبیت شده و افزایشی روزانه در حدود ۸۹۰ دلار را به ثبت رسانده است.
با تنزل قیمت ها به واسطه ی فزونی عرضه ی سرمایه ‌گذاران بزرگ بیت کوین بر تقاضا و افزایش سریع ارزش بیت کوین کش، ارزش بیت کوین طی آخر هفته گذشته به طور ناگهانی کاهش یافت. با این حال، همانطور که انتظار می رفت، در حالی که قیمت بیت کوین کش از بالای ۲۸۰۰ دلار به ۱۲۰۰ دلار سقوط کرد، قیمت بیت کوین نسبتاً سریع به حالت قبلی خود بازگشت.

 

هر دو مبلغ پایین قبلی با شیب صعودی بالایی در مقادیر کم شکل گرفته بودند.حرکت صعودی امروز، بسیار مشابه با کنش قیمت، در طول تشکیل دو مورد مذکور است.
با این حال، افزایش قیمت کنونی، طی روند خود با مقاومتی روبرو بوده که قبلاً به عنوان یک حامی عمل کرده بود. EMA  ۲۰-روزه نیز در همان سطح قرار دارد. بنابراین، ما باید با دقت مراقب سطوح ۶٫۵۰۰ دلاری باشیم.
اگر بیت کوین قادر باشد در بالای خط روند قرار گیرد، احتمال بازنگری و بررسی مجدد اوج قیمت ها افزایش می یابد. از سوی دیگر، اگر این ارز از خط روند خود نزول کند، احتمال بازنگری و بررسی مجدد قیمت های پایین قبلی نیز وجود دارد.
ما علامت مشخصی در خرید با ریسک مناسب برای نسبت بازده به ریسک در اختیار نداریم. بنابراین، در حال حاضر هیچ معامله ای توصیه نمی شود.

قیمت بیت‌کوین تا ۱۷٪ افزایش می یابد، آیا در کوتاه مدت به افزایش قیمت همیشگی دست پیدا خواهد کرد؟

قیمت بیت کوین پس از نزول به ۵۵۶۰ دلار که قبلاً رخ داده بود، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است. از آن پس، قیمت بیت کوین در۶۴۵۰ دلار تثبیت شده و افزایشی روزانه در حدود ۸۹۰ دلار را به ثبت رسانده است.
با تنزل قیمت ها به واسطه ی فزونی عرضه ی سرمایه ‌گذاران بزرگ بیت کوین بر تقاضا و افزایش سریع ارزش بیت کوین کش، ارزش بیت کوین طی آخر هفته گذشته به طور ناگهانی کاهش یافت. با این حال، همانطور که انتظار می رفت، در حالی که قیمت بیت کوین کش از بالای ۲۸۰۰ دلار به ۱۲۰۰ دلار سقوط کرد، قیمت بیت کوین نسبتاً سریع به حالت قبلی خود بازگشت.

شاخص های کوتاه مدت برای افزایش قیمت بیت کوین

طی چند روز گذشته، در حالی که معامله گران به خاطر ترس از عدم قطعیت بازار و اصلاح عمده ی قیمت بیت کوین، با سرآسیمگی شروع به فروش بیت کوین های خود کردند، تنزل زیاد قیمت‌ بیت کوین به اثر دومینو(domino effect) منجر شد. در نتیجه، برای اولین بار در تاریخ، حجم مبادلات روزانه بیت کوین و بیت کوین کش از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشت.
با این حال، همانطور که بیت کوین چندین بار در سال گذشته نشان داده شده است، در کوتاه مدت به میزان قابل توجهی سریع تر از انتظار اغلب تحلیلگران به حدود ۶۵۰۰ دلار بازگشته است.
از لحاظ تاریخی، بیت کوین پس از رسیدن به یک قیمت بالای جدید، تمایل دارد که خود را به نقطه ای بالاتر از قیمت های ثبت شده ی قبلی رسانده و یک رالی جدید را برای این هدف آغاز می کند. به عنوان مثال، هنگامی که قیمت بیت کوین در اوایل سال جاری به قیمت ۴۵۰۰ دلار رسید، قیمت خود را به حدود ۳۳۰۰ دلار تغییر داد و یک رالی جدید را آغاز کرد، بدین ترتیب توانست قیمت خود را به ۵۰۰۰ دلار برساند.
احتمالاً در هفته های آتی روند مشابهی در بازار ایالات متحده رخ خواهد داد. با توجه به ورود سرمایه گذاران نهادی(institutional investors) و خرده فروش به بازار بیت کوین، همراه با ده ها میلیارد دلار بودجه ی جدید، دومین بازار بزرگ بیت کوین در پشت ژاپن، بسیار خوش بینانه است.
بزرگترین گزینه های مبادلات داخلی و جهانی، یعنی CME Group و CBOE، به منظور تأمین زیرساخت ها و نقدینگی کافی برای سرمایه گذاران نهادی، تا پایان سال ۲۰۱۷ مبادلات آتی بیت کوین را آغاز خواهند کرد.
پیش از این، مایک نووگراتز(Mike Novogratz)، میلیاردر صندوق سرمایه گذاری پوششی(hedge fund)، اظهار داشته بود که خیل عظیمی از سرمایه گذاران نهادی در حال آمادگی برای انجام معاملات با بیت کوین هستند. چنین حرکتی با راه اندازی مبادلات آتی بیت کوین در مقیاس بزرگ که توسط کمیته بازرگانی و مبادلات آینده ‌ی ایالات متحده (CFTC) تصویب شده است، امکان پذیر خواهد بود.
تصویب مبادلات آتی بیت کوین توسط CFTC، اساساً متفاوت از تصویب ETFهای(صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس) بیت کوین توسط کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده(SEC) در ماه مارس ۲۰۱۷(۱۳۹۶) است؛ زیرا CFTC قبلاً LedgerX را به عنوان یکی از مشتقات بیت کوین و گزینه ای برای مبادلات آتی سرمایه گذاران خرده فروش تصویب کرده است. بنابراین، تصویب CME Group و CBOE برای راه اندازی مبادلات آتی بیت کوین، مشروط نبوده و تضمین شده است.

بودجه‌ های میلیاردی از حاشیه به سمت بیت کوین سرازیر می شوند

به واسطه ی تنظیم دقیق مبادلات آتی بیت کوین،”پول های در حاشیه” (money on the sidelines) معروف که در حساب های بانکی برون‌ مرزی، فعالیت های مدیریت ثروت (WMPها) و دارایی های سنتی سرمایه گذاری شده اند، در میان مدت به سمت بیت‌کوین جلب خواهند شد. همانطور که نووگراتز اظهار داشته:

“می توانم صدای پای آن ها را بشنوم. اخیراً در سانفرانسیسکو بودم و با چند سرمایه گذار نهادی بزرگ ملاقات داشتم. هنوز مقداری فاصله دارند، اما به مرور می رسند. بودجه ی زیادی جذب خواهد شد و با اطمینان می گویم که [قیمت بیت کوین] بالاتر خواهد رفت.»

چنین حرکتی اجازه خواهد داد تا قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۱۷ به بالاترین سطح جدید خود رسیده و به طور بالقوه در میان مدت به سمت قیمت مورد هدف ۱۰۰۰۰ دلاری عنوان شده از سوی مکس کایزر (Max Keiser)، تحلیلگر مالی که نظرش به شدت مورد توجه قرار گرفته است، حرکت کند.

(ETH)/(USD)

چند ماه پیش، اتریوم، ارز محبوب معامله گران بود. اما از اواخر ماه گذشته، هیچ سود قابل توجهی برای خریداران نداشته است. آیا می توان گفت که سناریوی آن در حال تغییر است؟

تاکنون اتریوم در محدوده ی ۲۸۰ دلار تا ۳۱۵ دلار معامله می شد. گاوها (bulls) در دو موقعیت مختلف موفق به شکست مقاومت شدند، اما آن ها نمی توانستند به این روند بالا رفتن قیمت ها ادامه دهند.
با این حال، موفقیت این روند برای بار سوم نیز محتمل است. بنابراین، توصیه می شود که ارز رمزنگاری شده با مبلغی در حدود ۳۱۵ دلار خریداری شود. همچنین حد ضرر برای جلوگیری از زیان باید در ۲۸۰ دلار نگه داشته شود.
هدف اولیه ۳۵۳ دلار است؛ با این حال، انتظار می رود که معیار شکسته شود. بنابراین، هنگامی که قیمت ها به ۳۵۳ دلار می رسند، لطفاً برای سر به سر شدن، حدود ضرر را بالا ببرید. ۵۰ درصد سود را در ۳۶۷ دلار، رزرو کرده و روند بالا بردن حدود ضرر را دنبال کنید.

(BCH)/(USD)

حرکت قیمت ها که طی چند روز گذشته مشاهده شده است، به طور معمول باعث تحمیل خسارت به تعداد زیادی از خریدارانی می شود که از ترس خطا کردن و گرفتن تصمیم اشتباه، دیر به این مهمانی می رسند. بنابراین، اگر ما نسبت بازده به ریسک مناسبی نداشته باشیم، ترجیح می دهیم به جای اینکه اقدامی انجام دهیم که ممکن است بعداً از آن پشیمان شویم، چندین بار سود بالا رفتن قیمت‌ را از دست بدهیم.

در حال حاضر، بیت کوین کش در حال اصلاح این رالی(rally) بغرنج و گیج کننده است که آن را از کمتر از ۳۰۰ دلار به ۲۷۹۹ دلار می رساند، یعنی یک رالی ۸۳۳ درصدی طی ۲۱ روز.
سطوح بازگشتی فیبوناچی معمولی نمی‌ تواند هیچ پشتیبانی در حین این اصلاحات داشته باشد. ما انتظار داریم که ارز دیجیتال در سطح ۹۷۲ دلار حمایت شود که میزان حداکثر پیشین بود و در ۱۹ آگوست(۲۸ مرداد) سال جاری ایجاد شده بود.
اگر این حمایت ادامه یابد، ممکن است شاهد یک روند صعودی مجدد باشیم. با این وجود تعداد زیادی از فروشندگان معلق(بدون تصمیم) وجود خواهد داشت که در وضعیت پیچیده تری سر در گم خواهند بود. بنابراین، ما انتظار تکرار یک رالی با شیب تند را نداریم.
با این حال، اگر حمایت ۹۷۲ دلاری شکسته شود، قیمت ارز رمزنگاری شده احتمالاً به ۶۱۱ دلار کاهش خواهد یافت. ما هیچ تنظیماتی را در خرید بیت کوین کش پیدا نمی کنیم؛ بنابراین، بدیهی است که هیچ‌گونه معامله ای را با آن پیشنهاد نمی کنیم.

(XRP)/(USD)

در حال حاضر، ریپل از قافله عقب مانده است. (گاوها) حتی زمانی که آلت کوین های دیگر در تب و تاب بودند، هیچ سودی را در خرید نشان نداده اند.

ریپل در محدوده کوچک ۰٫۱۸ دلار تا سقف ۰٫۲۲ دلار معامله شده و تلاش برای شکستن و خروج از این محدوده ناموفق بوده است.
علاوه بر این، تلاش قبلی برای بالا بردن قیمت با مقاومت قابل توجهی در خط روند نزولی مواجه شد. بنابراین، در صورتی که ارز رمزنگاری شده از مرز ۰٫۲۲ دلار خارج نشود، بعید به نظر می رسد که پشتیبانی خرید را دریافت کند.
در حد پایینی نیز شکست و سقوط به پایین ۰٫۱۸ دلار، ریپل را به سطح ۰٫۱۶۶ دلار خواهد رساند. به نظر می رسد خرید ریپل با قیمتی کمی بالاتر از ۰٫۲۲ دلار، ایده ی خوبی باشد. حد ضرر برای معامله نیز باید در ۰٫۱۷ دلار حفظ شود.
در حد بالایی، افزایش قیمت را تا سطح ۰٫۳ دلار انتظار داریم.

(LTC)/(USD)

گرچه ما تاکنون در لایت کوین موفقیت چشمگیری مشاهده نکرده ایم، اما این ارز حداقل از ۴۴ دلار به ۵۷٫۷ دلار رسیده است. به این ترتیب آیا باید آن را خریداری کنیم؟

تلاش های لایت کوین برای خروج از این محدوده با فشار فروش در سطوح بالاتر مواجه شده است. با این حال، گاو ها فشار خرید خود را حفظ کرده‌ و این امر باعث افزایش احتمال بالا رفتن قیمت شده است.
الگوی هدف مورد نظر، خروج از محدوده ۷۱ دلار است.پ
پیشنهاد ما خرید لایت کوین با قیمت فعلی ۶۰٫۴ دلار با حد ضرر ۵۲ دلار است. ما قصد نداریم در صورت سقوط دوباره به این محدوده، به خرید سهام ادامه دهیم.
لطفاً ۵۰ درصد سود را در ۷۱ دلار رزرو کرده و حدود ضرر را برای مابقی، به منظور سر به سر شدن، افزایش دهید، زیرا انتظار داریم که با افزایش قیمت، به سطح ۸۰ دلار برسیم.

 

 

تحلیل ارائه داده شده شده نظر شخصی نویسنده می باشد و به هیچ عنوان پیشنهاد یا توصیه ای برای انجام یا عدم انجام معاملات ندارد، معاملات ارز های دیجیتال همواره با ریسک همراه بوده و خواننده باید با جمع آوری اطلاعات و مدیریت ریسک نسبت به انجام معاملات ارز اقدام کند.

 

 

 

منبع: cointelegraph

تحلیل قیمت: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ریپل، لایت کوین

  • ۹۶/۰۸/۲۷
  • ارز دیجیتال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی