ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

۱۹۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تیم دراپر، سرمایه‌گذار بزرگ بیت کوین روز گذشته در مصاحبه‌ای با «فاکس بیزینس» اعلام کرد که بیت کوین تا سال ۲۰۲۳، پنج درصد از کل بازارهای جهانی را به خود اختصاصی خواهد داد. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید.

در این مصاحبه که در حاشیه کنفرانس «سالت» (Salt) در شهر لاس‌وگاس انجام شد، تیم دراپر که به‌واسطه حمایت‌های قوی خود از بیت کوین شهرت دارد، گفت که بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا، با افزایش قیمت بسیار زیادی در سال‌های آینده مواجه خواهد شد:

این اتفاق رخ می‌دهد چون من به آن ایمان‌ دارم. چیزی در حدود چهار سال آینده شاهد آن خواهیم بود و بیت کوین پنج درصد بازارهای موجود در کل کره زمین را تسخیر می‌کند.

این [بیت کوین] یک ارز بهتر است. آزاد، غیرمتمرکز و شفاف. همه می‌دانند که بر روی بلاک چین چه اتفاقی میافتد.

بنا بر گزارش خبرگزاری‌های مختلف، بازار صعودی بیت کوین در سال ۲۰۱۹ باقوت کار خود را ادامه می‌دهد این در حالی است که این ارز با گذشتن از مرز ۷,۰۰۰ هزار دلار به بالاترین قیمت از نوامبر سال گذشته رسیده است.

تیم دراپر: تا سال 2023 پنج درصد سرمایه دنیا به بیت کوین اختصاص می‌یابد

دراپر ضمن خاطرنشان کردن نشان تجاری جدیدش که به تولید جوراب و کروات‌هایی با طرح بیت کوین می‌پردازد، گفت که رؤیای ایجاد شرکتی را در سر دارد که به‌صورت کامل به بیت کوین وابسته است و تمام تراکنش‌های آن بر بستر بیت کوین صورت می‌گیرند:

دوست دارم که سرانجام سرمایه‌هایم را جایی ببرم که با بیت کوین سرمایه‌گذاری کنم و با بیت کوین به همه پول بدهم. حقوق کارمندان و متصدیان هم با بیت کوین پرداخت شوند و سرمایه‌گذاران هم سودشان را با بیت کوین دریافت کنند. چراکه در این صورت نه حسابدار لازم دارم، نه قانون، نه دفترداری و نه مسئولیت نگه‌داری بر عهده من خواهد بود و همه‌چیز [به‌خودی‌خود] حل می‌شوند.

دراپر که از سرمایه‌گذاران و حامیان «تزوس» (tezos)، پلتفرم اپلیکیشن های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند است، به دلیل پیش بینی‌های اغراق‌آمیز خود در ارتباط با قیمت بیت کوین مشهور است. تا جایی که پیش‌تر و در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، اعلام کرده بود که بیت کوین تا سال ۲۰۲۳ به قیمت ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

منبع: cointelegraph

بیشتر بخوانید :

  1. سرمایه‌گذار مطرح: بازگشت بیت کوین به قیمت ۱۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۱۸ قطعی است !
  2. ارزهای دیجیتال یک بازی طولانی مدت هستند
  3. ریزش اخیر قیمت بیت کوین کوچکترین سقوط تاریخ آن بوده است
  4. تیم دراپر: در پنج سال آینده فقط مجرمان از ارزهای فیات استفاده خواهند کرد !
  5. پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹

تیم دراپر: تا سال ۲۰۲۳ پنج درصد سرمایه دنیا به بیت کوین اختصاص می‌یابد

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

رمز یکبار مصرف چیست و راه‌های دریافت آن چگونه است؟ چگونه می‌توان رمز دوم یکبار مصرف را دریافت کرد؟ رمز دوم یکبار مصرف را چگونه از بانک دریافت کنیم؟ راه‌های گرفتن رمز یکبار مصرف بانک ملی و نرم افزار بام چیست؟ برای پاسخ به این سؤالات به ادامه مطلب را بخوانید

به نقل از فردانیوز، احتمالاً در ماه‌ها و سال‌های اخیر شما هم زیاد شنیده‌اید که با استفاده از مشخصات کارت بانکی یک نفر از آشنایان و دوستانتان توانستند پول زیادی را از کارت او خارج کنند و دست او نیز به جایی بند نخواهد بود. این مسئله به دلیل نبود ساختار رمز یکبار مصرف کارت‌های عابر بانک در ایران بسیار زیاد رخ می‌دهد و کلاه‌برداران توانستند با استفاده از این مسئله صدها میلیون تومان پول کلاهبرداری کند.

با این حال به نظر می‌رسد بانک مرکزی بالاخره به این نتیجه رسیده است که این سیستم باید تغییر کند و رمز یکبار مصرف دوم کارت عابر بانک باید برای همه بانکها اجباری شود از این رو از اول خرداد ماه قرار است که سیستم رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های عابر بانک اجرا شود.

رمزدوم یکبار مصرف چیست؟

رمز دوم معمولی چیست؟

پس از اینکه شما کارت عابر بانک خود را از بانک دریافت می‌کنید، با مراجعه به خودپرداز می‌توانید برای آن رمز دوم بگذارید که حداقل باید پنج عدد باشد. این رمز برای همه خریدهای اینترنتی و یا خرید شارژ و پرداخت قبض استفاده می‌شود و در واقع برای هر کار اینترنتی که شما با کارت عابر بانک خود دارید از این بخش استفاده می‌کنید بنابراین اگر این رمز لو می‌رفت و یا کلاهبرداری می‌توانست به آن دست پیدا کند به راحتی قادر بود تا از کارت شما پول برداشت کنند.

رمز یکبار مصرف چیست؟/ راه های گرفتن رمز دوم یکبار مصرف

رمز دوم یکبار مصرف چیست؟

برای حل این مشکل که رمز دوم شما به راحتی در اختیار دیگران قرار نگیرد و حتی اگر قرار گیرد دیگر هیچ اعتباری برای استفاده و خالی کردن حساب شما نداشته باشد رمز دوم یکبار مصرف بهترین راه حل است. نحوه کار رمز دوم یکبار مصرف را می‌توان مانند کاری که نرم افزار Google Authenticator انجام می‌دهد دانست، یعنی هر چند ثانیه یک رمز منحصر به فرد.

از این به بعد اگر بخواهید از کارت به کارت دیگر پول انتقال دهید و یا خرید اینترنتی انجام دهید و یا قبض و شارژ بخرید باید از رمز دوم یک بار مصرف استفاده کنید.

بدان معنی که بانک برای هر بار استفاده شما از رمز دوم یا از طریق پیامک از طریق اپلیکیشن های بانکی به شما یک رمز موقت می‌دهد که می‌توانید از آن به عنوان رمز دوم استفاده کنید اما به دلیل ایمنی و جلوگیری از کلاه‌برداری با توسط کارت شما این مسئله تا ۶۰ ثانیه قابل استفاده است و اگر در این ۶۰ ثانیه استفاده نشود خود به خود از بین می‌رود بنابراین دیگر هیچ کلاهبرداری نمی‌تواند با استفاده از آن حساب شما را خالی کند.

رمز یکبار مصرف چیست؟/ راه های گرفتن رمز دوم یکبار مصرف

رمز دوم یکبار مصرف جایگزین رمز دوم ثابت حداقل ۷ رقم دارد و فقط برای یک تراکنش می توانید از آن استفاده کنید و اگر بیش از ۶۰ ثانیه از آن بگذرد و یا یک تراکنش با آن انجام دهید باید رمز جدیدی را از بانک دریافت کنید.

با این حال ممکن است برخی فکر کنند که رمز دوم می تواند خریدهای آنها را با اختلال مواجه کند اما این نکته را باید توجه داشته باشید که قرار نیست برای هر بار دریافت رمز دوم به یک عابر بانک مراجعه کنید و از طریق آن و یا از طریق بانک رمز دوم خود را دریافت کنید تنها کافیست یکبار را فعال کنید پس از آن به راحتی توسط پیامک به اپلیکیشن های بانکی هر بار و هر زمانی که خواستید سریع رمز دوم یکبار مصرف خود را دریافت کنید.

راه های دریافت رمز دوم یکبار مصرف

در خبرها آمده است که کسانی که رمز دوم یکبار مصرف ندارند سریعاً با مراجعه به آن را دریافت کنند تا بتوانند خریدهای اینترنتی خود را انجام دهند و یا کارت به کارت کنند اما واقعیت این است که اینقدر عجله نیاز نیست و لازم نیست همین فردا صبح به بانک رفته و رمز دوم کارت خود را دریافت کنید اگرچه به طور کلی کار کردن با رمز دوم یکبار مصرف بسیار بهتر از کار کردن با رمز دوم ثابت است.

با این حال شما می توانید به مراجعه به شعبه بانکی مربوط به کارت تان از آنها درخواست کنید رمز دوم یک بار مصرف را بر روی کارتتان فعال کند.

همچنین برخی از بانک ها هم اکنون نیز اپلیکیشن رمز یکبار مصرف خود را فعال کردن و می توانید با استفاده از آن هر بار که خواستید رمز دوم یکبار مصرف بگیرید اما برخی از بانک ها همچنان این خدمت را ارائه نمی کنند و قادر به دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق اپلیکیشن آن نخواهید بود.

فریب تبلیغات و کلاهبرداری هایی که از شما بابت فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف پول می‌خواهند را نخورید چرا که این فرآیند هیچگونه هزینه ای ندارد و برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف هیچ گونه پولی لازم نیست بدهید و این مسئله کاملاً رایگان است.

بانک ها نیز بابت این مسئله هیچ کارمزدی را از مشتری های خود دریافت نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید :

  1. مذاکره با بانک مرکزی برای ساخت ارزهای دیجیتال داخلی
  2. نهایتا ریال پشتوانه ارز دیجیتال ملی شد
  3. دبیرکل بانک مرکزی اعلام کرد: نتیجه مطالعات درباره بلاک چین و ارز دیجیتال ملی به‌زودی اعلام خواهد شد
  4. پدر بانک‌های مرکزی جهان خواستار نابودی بیت کوین شد
  5. تأسیس آزمایشگاه بلاک چین و ارز دیجیتال برای اولین بار در ایران

رمز یکبار مصرف چیست؟/ راه های گرفتن رمز دوم یکبار مصرف

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش روزنامه هندلزبلات (Handelsblatt) چاپ ۹ می (۱۹ اردیبهشت)، آلمان پیش‌نویس مقررات پیشنهادی برای عرضه اوراق قرضه مبتنی بر بلاک چین را به‌زودی در تابستان امسال معرفی خواهد کرد.

به نقل از توماس هیلمن؛ خبرنگار اختصاصی حوزه بلاک چین در آلمان، آماده‌سازی این مقررات جدید در حال پیشرفت است و خلاصه‌ای از متن این لایحه نوشته شده است.

دولت آلمان به دنبال اقدامات جدی برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در سال 2019

توماس هیلمن

به گفته هیلمن، داشتن این مقررات جهت پذیرش بلاک چین، برای آلمان مفید و سودمند است.

روزنامه هندلزبلات به نقل از هیلمن نوشته است:

ما معتقدیم که پیشبرد فناوری بلاک چین در آلمان، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به‌ویژه در سال ۲۰۱۹.

درحالی‌که بیت کوین و به‌خصوص سایر ارزهای دیجیتال به این کشور ورود پیداکرده‌اند، آلمان ترجیح می‌دهد که موضع سنتی و محافظه‌کاری خود را نسبت به بلاک چین و ارزهای دیجیتال حفظ کند.

اما اخیراً با آگاهی مقامات از روندهای در حال تحول، این وضعیت شروع به تغییر کرده است.

تغییرات حقوقی که امروز در حال رخ دادن است، بر موضع توکنیزه شدن فرایندهای کاغذی تمرکز دارد. این در حالی است که تنظیم توکن های مبتنی بر بلاک چین می‌تواند از مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

دولت آلمان به دنبال اقدامات جدی برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در سال 2019

فرانک شفلر

به گفته فرانک شفلر (Frank Schäffler)، متخصص بلاک چین عضو حزب دموکرات آزاد آلمان، دولت ملی بالاخره بیدار شده است. او در ادامه می‌گوید:

اکنون همه‌چیز باید سریع حرکت کند. صادرکنندگان ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاران به دنبال یک بازار مالی تنظیم‌شده برای فعالیت‌اند که می‌تواند در سطح بین‌المللی مورداستفاده قرار گیرد. آلمان فرصت این را دارد که یک نقش کلیدی را ایفا کند.

ماه گذشته در نزدیکی لیختن‌اشتاین، که درست مانند کشور همسایه خود، سوییس، به خاطر حمایت از ارزهای دیجیتال شناخته‌شده، از اوراق قرضه بلاک چین برای بخش املاک و مستغلات استفاده کرد. این کشور در هفته جاری مقررات جدیدی را درباره توکنیزه شدن فرایندهای تجاری و تنظیم بلاک چین، تصویب کرد.

منبع: cointelegraph

بیشتر بخوانید :

  1. چین از ماه آینده محدودسازی خدمات مبتنی بر بلاک چین را آغاز خواهد کرد
  2. دولت آلمان سند مقررات اوراق بهادار مبتنی بر بلاک چین را منتشر کرد
  3. روز پرکار بانک مرکزی درباره ارز دیجیتال: چهار سیاست اصلی تا پایان ماه اعلام خواهد شد
  4. چرا قانون‌گذاری برای بلاک چین آنطور که فکر می‌کنید ترسناک نیست؟
  5. فشار فرانسه به اتحادیه اروپا برای پذیرش مقررات ارزهای دیجیتال خود

دولت آلمان به دنبال اقدامات جدی برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

در هفته‌های گذشته، بیت کوین با قدرت جلو رفته و تمام معادلات را برهم زده است. به‌عبارت‌دیگر در هفتاد و دو ساعت گذشته، ارز دیجیتال شماره یک دنیا از قیمت ۶,۳۰۰ دلار به بیش از ۷,۰۰۰ دلار صعود و سطح حمایت کوتاه‌مدت خود را نیز بازیابی کرده است. با وجود اینکه برخی از اهالی فن، این حرکت بیت کوین را پیش‌بینی می‌کردند، اما داستان پشت پرده این خیزش بزرگ بیت کوین چیست؟ در ادامه باارزدیجیتال همراه باشید تا به بررسی برخی از عوامل بپردازیم که موجب شد تا بیت کوین به سمت ماه پرواز کند.

تحلیل تکنیکال و تحلیل شبکه (On-chain)

ابتدا بیایید به برخی از شاخصه‌های فنی بیت کوین و داده‌های درون زنجیره‌ای نگاهی بیاندازیم.

شاخص‌های مثبت تکنیکال

طی چند هفته گذشته، شاخص‌های قابل توجه که روند را نشان می‌دهند مانند Guppy، میانگین متحرک شکست مقاومتی و میانگین متحرک واگرا/همگرا (MACD) مقادیر مثبتی را در ارتباط با بیت کوین نشان داده‌اند. برای مثال، بیت کوین میانگین متحرک دویست روزه و پنجاه هفته‌ای خود را شکست. در چنین حالتی می‌توان نتیجه گرفت که خرس (روند نزولی) بازار بیت کوین، بار خود را بسته و این بازار را ترک کرده است. به‌علاوه شاخص‌های Guppy و میانگین متحرک واگرا/همگرا در چهارچوب‌های زمانی میان‌مدت، وارد منطقه سبز و مثبت شده‌اند. این اتفاق بیانگر روند فعلی و تقاضا برای بیت کوین است.

دلایل رشد شدید قیمت بیت کوین به بالای 7,000 دلار

افزایش حجم معاملات بیت‌مکس

صحبت‌ها حول محور جهش قیمت روزهای اخیر بیت کوین که همچنان نیز ادامه دارد، زمانی بیشتر شد که معاملات جاری و فعال در پلتفرم‌هایی مانند «بیت فینکس» (Bitfinex) و «بیت مکس» (BitMEX) به رکورد جدید دست یافتند. با توجه نحوه عملکرد این دو پلتفرم، هنگامی‌که فروشنده‌های استقراضی اکثریت بازار را در دست داشته باشند (مانند شرایط فعلی)، طرف دیگر بازار ملزم است تا سرمایه گذاری‌های بلندمدت انجام دهد. دیروز نرخ روزانه بیت مکس -۰.۰۹ درصد عنوان شد. همین مسئله باعث تشویق چنین سرمایه‌گذارانی برای بستن موقعیت خود می‌شود و در نتیجه فشار خرید را به همراه داشت.

با وجود اینکه نرخ سرمایه‌گذاری روزانه نشانه‌ای از توقف نزدیک را نشان نمی‌دهند، فروشندگان استقراضی از فروش سرباز می‌زنند و این مسئله می‌تواند باعث ایجاد یک جهش در آینده‌ای نزدیک شود چراکه بسیاری از آنها به‌منظور جلوگیری از ضرر دهی، مجبور به کاهش یا توقف فروش خود هستند.

پیشرفت شبکه؟

دلایل رشد شدید قیمت بیت کوین به بالای 7,000 دلار

«کوین روک» از تحلیل‌گران و محققین حوزه ارزهای دیجیتال، با اشاره به داده‌هایی از «کوین متریکز» (CoinMetrics) و «بلاک چین دات کام» (Blockchain.com) و با بهره‌گیری از شاخصه‌های آماری‌ای نظیر آدرس‌های فعال و حجم تراکنش‌ها بر پایه دلار آمریکا، اعلام کرد که بیت کوین فعلی از بیت کوین پیشین شش هزار دلاری قوی‌تر است. بیت کوین پیش‌تر و در ۲۹ اکتبر سال ۲۰۱۷ نیز از قیمت شش هزار دلار عبور کرده بود اما آن زمان وضعیت شبکه به خوبی اکنون نبود.

نسبت به سال ۲۰۱۷ و زمانی که آن زمان بیت کوین از ۶,۰۰۰ دلار گذشته بود، پرداخت‌ها ۳.۴ درصد بیشتر شده اند و کارمزدها با کاهش ۶۶ درصدی مواجه شده‌اند. از طرف دیگر نرخ هش شبکه با افزایش بی‌نظیر ۳۷۷ درصدی روبه‌رو شده‌ و در حال حاضر هر بلاک تراکنش‌هایی بیست درصد بیشتر را تجربه می‌کند. بسیاری بر این عقیده‌اند که بیت کوین بی‌پرواست و بی‌پروا عمل می‌کند.

درحالی‌که تراکنش‌های درون زنجیره‌ای به‌صورت مستقیم بر میزان قیمت تأثیری نمی‌گذارند، برخی از سرمایه‌گذاران این اتفاق را به‌عنوان یک نشانه نسبت به افزایش توجهات به حوزه ارزهای دیجیتال در نظر می‌گیرند. در چنین شرایطی شروع به گمانه‌زنی و پیش‌بینی یک بازار گاوی (صعودی) تمام‌عیار می‌کنند و منتظر آن می‌مانند.

فاندامنتال

اخبار مثبت، اخبار منفی را نابود کردند

دلایل رشد شدید قیمت بیت کوین به بالای 7,000 دلار

نه تنها داده‌های درون زنجیره‌ای و بررسی‌های آماری امیدبخش هستند، بلکه فاندامنتال بازار ارزهای دیجیتال نیز شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد. طی چند هفته گذشته، چرخه اخبار بیت کوین به‌شدت مثبت بوده. به‌جز خبر هک شدن «بایننس»، طرح پیشنهادی ممنوعیت ارزهای دیجیتال توسط نماینده کنگره آمریکا و اخبار مرتبط با «تتر» (Tehther) و بیت‌فینکس، بقیه اخبار و توسعه‌ها نویدبخش روزهای خوب بودند.

هفته گذشته بود که خبر ایجاد یک پلتفرم بازرگانی برای ارزهای دیجیتال شاخص توسط یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت سهام،  Fidelity Investments، منتشر شد. این خبر از آن‌ جهت اهمیت دارد که می‌تواند امیدهای ورود مؤسسات مالی و شرکت‌های بزرگ به این حوزه و استفاده آنها از بیت کوین و در نهایت بیشتر شد ورود جریان سرمایه به بازار زنده کند. سرمایه‌گذاران ممکن است بر اساس همین خبر پیش بینی‌هایی انجام داده و ارزهای دیجیتال خود را بیشتر و بیشتر کنند.

مهم‌تر اینکه، بر اساس بسیاری از نظرسنجی‌ها، هم سرمایه‌گذاران بزرگ و هم مصرف‌کنندگان خرده‌پا، رفته‌رفته به سمت ارزهای دیجیتال کشیده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال طی یک نظرسنجی که از جانب Fidelity صورت گرفت، مشخص شد که چهارصد موسسه مالی از جمله شرکت‌های سرمایه‌گذاری، به فکر استفاده از بلاک چین در کسب‌وکار خود افتاده‌اند و به دنبال استفاده از ارزهای دیجیتال در سیستم‌های خود هستند.

منبع: ethereumworldnews

بیشتر بخوانید :

  1. بیشتر سرمایه گذاران بیت کوین انتظار سود بیشتری در سال ۲۰۱۸ را دارند
  2. نتایج یک تحقیق جنجال‌برانگیز: رشد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ مصنوعی بوده است؟
  3. چه زمانی بیت کوین وارد روند صعودی بلند مدت می‌شود؟
  4. چه بر سر بازار ارزهای دیجیتال آمده است؟/ تحلیلگران پاسخ می‌دهند
  5. تشکیل الگوی گارتلی و زیگزاگ اصلاحی برای بیت کوین/ حمایت در ۳,۷۰۰ دلار

دلایل رشد شدید قیمت بیت کوین به بالای ۷,۰۰۰ دلار

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

یکی از کاربران فعال در صفحه قیمت بیت کوین سایت ارزدیجیتال با نام مستعار «محقق زنجیره های بلوک (بلاکچین)»، تحلیل جالب از سناریوهای پیش روی قیمت بیت کوین منتشر کرده است که در ادامه متن کامل آن را می‌خوانید.

تحلیل تکنیکال جدید از روند مارکت (ساعت ۱۴:۰۰ امروز ۲۲ اردیبهشت ۹۸)

از آنجایی که طبق تحلیل قبلی بیت کوین سناریوی اول را طی کرده است ، تحلیل فعلی بدین صورت برداشت می گردد :

در حرکتی قابل تامل ارزش کل مارکت طی تنها ۲۴ ساعت بیش از ۲۵ میلیارد دلار افزایش یافت. در حال حاضر صف فروشندگان بسیار بیشتر از دیروزه اما خریداران هم در حال حمایت هستن و به همین دلیل صعود های توام با سقوط بصورت آهسته و پیوسته رو شاهد هستیم. شاخص RSI همچنان وضعیت اشباع خرید را به ما نمایش میدهد. در این وضعیت سناریوهایی که میتوانند اتفاق بیفتند بدین شرحند :

سناریوی اول : بیت کوین از ۲۴ ساعت قبل تاکنون بیش از ۷۰۰ دلار افزایش قیمت داشته که در حال حاضر ارزش هر واحد بیت کوین به ۷۴۸۰ دلار رسیده و در همین محدوده معامله میگردد. مقاومت های پیش رو در کانال ۷۰۰۰ دلار به ترتیب ۷۵۸۰ ، ۷۷۵۰ و ۷۹۷۰ می باشند. در صورتی که بیت کوین قادر به شکستن مقاومت ۷۷۵۰ دلاری شود ، میتوان گفت که در کانال قیمتی فعلی رنج شده است. در صورتی که این مسیر ادامه پیدا کند ، پس شکسته شدن مقاومت ۷۹۷۰ پیش بینی میگردد تا ۸۳۰۰ صعود کند. در روزهای گذشته تمامی سطوح مقاومتی که پیش بینی شده بودند به سطوح حمایتی تبدیل شده اند که نشان از قدرت خریداران در بازار فعلی دارد.

سناریوی دوم : در صورتی که بیت کوین نتواند مقاومت پیش رو را بکشند و سیر نزولی به خود بگیرد ، یک حمایت قوی در ۷۱۰۰ دلار خواهد داشت که در صورت شکسته شدن به ترتیب سطوح حمایتی ۶۸۵۰ ، ۶۶۰۰ ، ۶۳۵۰ و ۶۰۰۰ را در کانال قیمتی ۶۰۰۰ دلار در پیش خواهد داشت که از اهمیت خاصی برخوردار هستند. امکان بازگشت به کانال ۵۰۰۰ با توجه به حمایت اساسی در نقاط ۶۳۵۰ و ۶۰۰۰ و همچنین بالا آمدن خط میانگین محرک نمایی EMA20 روزه به نقطه ۶۰۰۰ دلار بعید به نظر میرسد ، با اینحال شما میتوانید حد ضرر خود را در صورت سقوط به کانال ۶۰۰۰ دلاری در نقطه ۶۸۰۰ دلار تعیین کنید.

نکات مهم:

۱ ) از نظر فاندامنتال اخبار خوب و بد زیادی در هفته های گذشته منتشر شده اند اما به نوعی اخبار بد با یک خبر خوب خنثی شدن که به همین دلیل از ریزش مارکت به خصوص در اوایل هفته گذشته ، جلوگیری کرده. همچنین ما طرح جدید ETF برای اتریوم و بیت کوین و همچنین طرح سرمایه گذاری غول مالی فیدیلیتی در هفته پیش رو را در پیش داریم که به همین دلایل میتوان صعود قیمتی اخیر بیت کوین را توجیه کرد.

۲ ) تحلیل تکنیکال فوق بدون در نظر گرفتن وضعیت بایننس و بازگشایی حساب ها در این صرافی نوشته شده. حساب های بایننس احتمالا در یکی از روزهای دوشنبه یا سه شنبه این هفته بازگشایی خواهند شد.

—————————————————————————-

نکته جالبی که از روند مارکت وجود دارد ، شباهت وضعیت بازار فعلی به وضعیت مارکت در سال های ۱۲-۲۰۱۱ هست که اگر مارکت بخواد طبق اون سالها عمل کنه ، ما تا ماه ژوئن به مرز ۱۰۰۰۰ دلار خواهیم رسید و پس از آن با یک پولبک به محدوده ۶۰۰۰ دلار ، مارکت خودش رو آماده یک بازار گاوی قدرتمند به سمت هدف ۱۲۰۰۰۰ در سال آینده خواهد کرد. البته تمامی این موارد صرفا حدس هست و طبق سالهای گذشته برداشت شده . به تصویر زیر دقت کنید :

تصویر مقایسه نمودارهای بیت کوین در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹ :

دو سناریوی پیش‌رو برای قیمت بیت کوین

بیشتر بخوانید :

  1. سد ۴,۳۸۰ دلاری برای افزایش قیمت کوتاه مدت بیت کوین/ حمایت در منطقه ۳,۸۰۰ دلار
  2. بررسی یک الگوی تاریخی تکرارشونده/ سقوط قیمت بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  3. قیمت بیت کوین بازهم حمایت شد/ مقاومت ۴۰۵۵ دلاری، سد محکم صعود
  4. چه بر سر بازار ارزهای دیجیتال آمده است؟/ تحلیلگران پاسخ می‌دهند
  5. تشکیل الگوی گارتلی و زیگزاگ اصلاحی برای بیت کوین/ حمایت در ۳,۷۰۰ دلار

دو سناریوی پیش‌رو برای قیمت بیت کوین

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

شرکت سازنده گوشی تلفن همراه اچ‌تی‌سی (HTC) قصد دارد که به مشتریانش امکان اتصال به بلاک چین بیت کوین را بدهد. فیل چن (Phil Chen)، روز شنبه (۲۱ اردیبهشت) در کنفرانس مجیکال کریپتو (Magical Ctrypto) در نیویورک از نسخه جدید و پایین رده تلفن همراه بلاک چینی خود با نام اکسودوس وان‌اس (EXODUS 1s) رونمایی کرد.

او در ادامه اعلام کرد که این دستگاه قادر خواهد بود به عنوان یک فول نود برای شبکه بیت کوین عمل کند، به این معنی که مشتریان این امکان را دارند که کل داده‌های بلاک چین را بر روی دستگاه‌های خود ذخیره کنند.

این شرکت همچنین یک کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) را برای کیف پول ارز دیجیتال خود با نام Zion Vault عرضه کرده است و در نهایت در نظر دارد که مکانیسم بازیابی کلید اجتماعی خود را به صورت متن باز درآورد.

فیل چن، مدیر ارشد غیرمتمرکزسازی HTC، به کوین‌دسک گفت که این شرکت پایان سه ماهه سوم سال جاری را برای عرضه این محصول، هدف قرار داده‌ است.

قابلیت اجرای فول نود بیت کوین بر روی گوشی‌ بعدی HTC امکان‌پذیر خواهد بود

او در رابطه با قیمت محصول گفت:

تلفن همراه EXODUS 1s بسیار ارزان‌تر خواهد بود و به راحتی برای همگان در دسترس است. این دستگاه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

مشخصات این دستگاه هنوز منتشر نشده است.

وان‌اس بر مبنای EXODUS 1، که در کنفرانس Consensus کوین‌دسک در سال ۲۰۱۸ رونمایی و در سال بعد منتشر شد، ساخته شده است.

در حالی که خریداران در اوایل فروش این دستگاه تنها با ارز دیجیتال می‌توانند این دستگاه را خریداری کنند، HTC امکان خرید آن با استفاده از ارز فیات را از ماه فوریه فعال خواهد کرد.

فول نود

قابلیت اجرای فول نود بیت کوین بر روی گوشی‌ بعدی HTC امکان‌پذیر خواهد بود

برجسته‌ترین ویژگی EXODUS 1s قابلیت آن برای اجرای یک فول نود بیت کوین خواهد بود. چن در این رابطه توضیح داد که این شرکت این قابلیت را اتفاق و رویدادی مهم برای اکوسیستم بیت کوین قلمداد می‌کند.

او اظهار داشت:

ما فکر می‌کنیم این قابلیت برای کل اینترنت غیرمتمرکز و اصول بنیادی پیشین، اساسی است. اگر شما کلیدهای خود را نداشته باشید، شما بیت کوین خود را ندارد، شما ارزهای دیجیتال خود را ندارید.

چن در ادامه افزود:

تلفن همراه هوشمند EXODUS 1 به گونه‌ای طراحی شده بود که به کاربران امکان نگه‌داری کلید خصوصی خود را می‌داد، و این ویژگی مبنا و پایه حرکت بعدی این شرکت، یعنی ویژگی‌های گوشی جدید را شکل داد.

او بر این باور است که از منظر فنی و با توجه به ‌این‌که تراشه‌های محاسباتی و ذخیره‌سازی مدیا روز به روز ارزان‌تر و کارآمدتر می‌شوند، امروزه گوشی‌های هوشمند به طور فیزیکی قادر به انجام این کار هستند. او اذعان داشت:

ما انتظار داریم که گوشی‌ها به اندازه کافی قوی باشند.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

بلاک چین بیت کوین در حدود ۲۰۰ گیگابایت است و سالانه حدود ۶۰ گیگ به آن افزوده می‌شود. این اعداد برای نگه داشتن این بلاک چین بر روی گوشی هوشمند منظقی به نظر می‌رسد. آی‌پاد را با ۲۵۶ گیگ حافظه را تصور کند.

مطمئنا یک طرفدار موسیقی می‌خواهد تمام آهنگ‌های مورد علاقه‌اش را روی آن نگه دارد. اما کسی که طرفدار ارزهای رمزنگاری‌شده است دلش می‌خواهد که کل بلاک چین بیت کوین را روی گوشی خود داشته باشد.

او اذعان داشت:

با دادن امکان اجرای فول نود به کاربران، HTC به آن‌ها توانایی تائید داده‌ها را می‌دهد. شما می‌توانید با مشارکت در امنیت کل شبکه بیت کوین، بخشی از انقلاب بیت کوین باشید.

گفته می‌شود، EXODUS 1s تمام قابلیت‌های گوشی تلفن همراه معمولی را دارد؛ موسیقی، ویدئو، تصاویر، برنامه‌های کاربردی و برنامه‌های غیرمتمرکز.

بلاک چین‌های دیگر چطور؟

قابلیت اجرای فول نود بیت کوین بر روی گوشی‌ بعدی HTC امکان‌پذیر خواهد بود

اچ‌تی‌سی قصد دارد تا در زمان عرضه این محصول جدید از بلاک چین بیت کوین پشتیبانی کند، اما چن از افزودن پشتیبانی از شبکه‌های دیگر را رد نکرد. او توضیح داد که ملاحظات اصلی شامل که شبکه‌های دیگر چه میزان حافظه و پهنای باند بیشتری نیاز خواهند داشت.

او اظهار داشت:

من فکر می‌کنم که اجرای لایت نودها، مانند اتریوم، قطعا قابل انجامند. اما همه این‌ها به مشخصات بستگی دارد.

این شرکت همچنین قصد دارد بر روی بلاک چین‌های عمومی تمرکز کند که چن معتقد است پشتیبانی از آن‌ها از شبکه‌های خصوصی بسیار آسان‌تر است. این بدان معناست که HTC در حال حاضر برنامه‌ای برای افزودن پشتیبانی از شبکه‌های دیگر را ندارد.

وی بیان کرد:

اگر نخواهیم بگوییم بیت کوین مهم‌ترین بلاک چین است، من بیت کوین رابه عنوان یکی از مهم‌ترین‌ بلاک چین‌ها می‌بینم. ما قطعا می‌خواهیم اول از آن پشتیبانی کنیم و به آن‌چه که هدف بیت کوین است؛ یعنی فضای آزاد، بی‌طرف بودن و مقاومت در برابر تحریف، توجه کنیم.

او همچنین خاطر نشان کرد که در بین شبکه‌های ارزهای دیجیتال، بیت کوین اثبات‌شده‌ترین آن‌هاست و پشتیبانی از آن حرکتی نمادین نیز است.

زمانی که HTC قادر به راه‌اندازی گوشی جدید خود یعنی EXODUS 1s باشد، چن انتظار دارد که او و تیمش بتوانند از تجربه پشتیبانی از نودهای بیت کوین برای شبکه‌های دیگر نیز استفاده کنند.

ساخت اکوسیستم

قابلیت اجرای فول نود بیت کوین بر روی گوشی‌ بعدی HTC امکان‌پذیر خواهد بود

گوشی تلفن همراه جدید EXODUS 1s در راستای اهداف HTC برای مشارکت در و کمک به گسترش اکوسیستم ارزهای دیجیتال قرار دارد.

چن اظهار داشت:

استقبال و تقاضا از EXODUS انتظارات HTC را برآورده کرده است. با این حال این شرکت همچنان خواستار دریافت بازخورد بیشتر از جامعه است.

به همین منظور، HTC کیت توسعه نرم‌افزار کیف پول ارز دیجیتال خود را با نام Zion Vault SDK را برای توسعه‌دهندگان منتشر خواهد کرد.

این شرکت در نهایت قصد دارد مکانیسم بازیابی کلید اجتماعی را برای استفاده از کیف پول‌های دیگر در دسترس قرار دهد (اگر چه برای بخش آخر هیچ برنامه زمان‌بندی‌ای وجود ندارد).

این شرکت همچنان از محصول موجود در بازار خود یعنی EXODUS 1 با افزودن ویجت اتراسکن (Etherscan) برای مشتریان به منظور بررسی بلاک چین اتریوم و حمایت از توکن‌های غیر تعویض‌پذیر، پشتیبانی می‌کند.

چن اظهار داشت:

این شرکت با هدف قرار دادن تجربه کاربری، همچنان به توسعه محصولات این خط تولید ادامه خواهد داد. من گمان می‌کنم افرادی که واقعا به فضای بلاک چین‌های عمومی اهمیت می‌دهند، نقش ما را در این اکوسیستم درک خواهند کرد.

ما از جانب توسعه‌دهندگان حمایت‌های زیادی را دریافت کرده‌ایم و در مورد توانمندسازی توسعه‌دهندگان بسیار موثق و قابل اعتمادیم.

منبع: coindesk

بیشتر بخوانید :

  1. روند رو به رشد اضافه شدن درس Blockchain به کورس های دانشگاهی برای برآورده کردن تقاضای بازار
  2. کدهایی که در کمتر از یک سال ۵۰۰ میلیون دلار را نابود کردند
  3. برنامه اشتغال‌زایی بزرگ IBM در حوزه بلاک چین
  4. امکان افزایش سایز بلاک بیت کوین بدون نیاز به هاردفورک وجود دارد !
  5. فروش گوشی مبتنی بر بلاک‌ چین HTC با ارزهای دیجیتال آغاز شد

قابلیت اجرای فول نود بیت کوین بر روی گوشی‌ بعدی HTC امکان‌پذیر خواهد بود

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

مدیرعامل بایننس، چانگ‌پنگ ژائو، اعلام کرده است که این صرافی قصد دارد امکان واریز و برداشت را از روز سه‌شنبه از سر بگیرد.

او در یک به‌روز‌رسانی خلاصه در این باره چنین عنوان کرد:

تیم ما پیشرفت زیادی کرده و آخر هفته را نیز بر روی این مشکل در حال کار کردن بوده است. در چند روز گذشته، ما تغییرات بسیار مهمی بر روی سیستم‌های خود پیاده‌سازی کردیم، که این تغییرات با استفاده از اضافه کردن تعداد زیادی ویژگی‌ امنیتی و یا حتی طراحی دوباره برخی از سیستم‌ها بطور کامل، محقق شده است. جزئیات برخی از این تغییرات را بعدا به اشتراک می‌گذاریم.

ما قصد داریم، امکان واریز و برداشت را از روز سه‌شنبه از سر بگیریم. اما زمان آن، بسته به اینکه آزمایش‌ها چگونه پیش بروند، ممکن است یک مرحله عقب بیفتد. برای انجام این ارتقا لازم است امکان انجام معاملات (ترید) نیز متوقف شود. ما دوباره فردا در این مورد اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

در حال حاضر، امکان واریز و برداشت تمام ارزها به صورت تعلیق (Suspend) درآمده است و هیچ نوع برداشت و واریزی نمی‌تواند در صرافی انجام شود. با این حال، یکی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی گفته است که افراد می توانند در این زمانی که امکان واریز به بایننس به حالت تعلیق درآمده است نیز، واریزهای خود را انجام دهند.

تاریخ از سرگیری واریز و برداشت صرافی بایننس اعلام شد

این کاربر ادعا کرده خودش از زمان هک شدن صرافی به بعد و با وجود غیرفعال بودن دکمه واریز در بایننس با دانستن آدرس هایی که قبلا با آنها کار می کرده، واریزهای خود را انجام داده است.

در اطلاع‌رسانی‌های قبلی، این صرافی اعلام کرده بود که از دستگاه‌های مبتنی بر سخت‌افزار ۲FA مانند یوبی‌کی «YubiKey»، پشتیبانی خواهد کرد.

بایننس هفته گذشته اعلام کرد که هکرهای ناشناسی، ۷۰۰۰ بیت کوین از کیف‌پول داغ بایننس به سرقت بردند که ارزش آن معادل ۴۱ میلیون دلار بود. این هکرها برای برداشت بیت کوین ها هم به کلیدهای API کاربران و هم به کدهای احراز هویت دوعاملی، دسترسی داشته‌اند.

این صرافی، امکان برداشت و واریز در تمامی ارزهای دیجیتال را پس از هک شدن متوقف کرد، اما قابلیت معامله در صرافی همچنان امکان‌پذیر بود. هکرها به سرعت بیت کوین های دزیده شده را جابجا کردند و این جابجایی سبب شد برخی فکر کنند آنها به دنبال آماد‌سازی مقدمات پول‌شویی از طریق چندین صرافی هستند.

منبع: coindesk

بیشتر بخوانید :

  1. جایزه ۱۰ میلیون دلاری بایننس برای معرفی هکرهای ناکام !
  2. مدیر بایننس تایید کرد/ ریپل به ارز پایه صرافی بایننس تبدیل می‌شود !
  3. صرافی بایننس هک شد/ سرقت ۷,۰۰۰ بیت کوین توسط هکرها
  4. ادعای عجیب مدیرعامل بایننس: امکان برگرداندن بیت کوین‌ها با حمله به شبکه وجود دارد!
  5. اطلاعات کاربران بایننس درز کرد؛ مدیر صرافی واکنش نشان داد

تاریخ از سرگیری واریز و برداشت صرافی بایننس اعلام شد

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

روز شنبه ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت)، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، مایک نووگراتز، در کنفرانس اترئال کانسنسیس اظهار داشت که بیت کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار، تحولی در دنیا ایجاد نخواهد کرد؛ زیرا تنها یک ابزار ذخیره ارزش است.

مایک نووگراتز، سرمایه‌گذار برجسته و خوش‌بین بیت کوین و یکی از مدیران اجرایی سابق در وال استریت، در جریان یک سخنرانی تحت عنوان «جمعیت در حال سرازیر شدن است!»، دیدگاه خود را در مورد فناوری انقلابی آینده ابراز کرد.

به نقل از کوین تلگراف، نووگراتز در ابتدا از بیت کوین شروع کرد و اظهار داشت که این سکه جایگاهش را به‌عنوان ابزار ذخیره ارزش در بازار پیدا کرده و به‌نوعی رسالت خود را به‌عنوان یک ابزار ذخیره ارزش کاربردی به پایان رسانده است. او در ادامه این دارایی دیجیتال را با طلا مقایسه کرد و گفت که هر دو به عنوان یک ایده پذیرفته شده در اجتماع ارزش دارند.

به گفته نووگراتز، از آنجایی که بیت کوین ابزار ذخیره ارزش است یا به‌عنوان یک طلای دیجیتال در بازار فعالیت می‌کند، قرار نیست دنیا را تغییر دهد. طبق گفته‌های نووگراتز، وب ۳.۰ در عوض پتانسیل تغییر دنیا را دارد. او می‌گوید که وب ۳.۰ چگونگی عملکرد شبکه‌ها را تغییر می‌دهد و با داده به‌عنوان «یک پلتفرم غیرمتمرکز برای پردازش اطلاعات» رفتار می‌کند. این فناوری داده را از بحث پردازش آن جدا می‌کند.

مایک نووگراتز خاطرنشان کرد که اکوسیستم‌های عمومی مانند اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال، در این فضا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مایک نووگراتز: نسل سوم وب دنیا را متحول خواهد کرد نه بیت کوین

مایک نووگراتز، سرمایه‌گذار بیت کوین

مایک ضمن مقایسه ارزهای دیجیتال با عناصر شیمی در جدول مندلیف، به نقش آلت کوین‌ها اذعان کرد و گفت که هر سکه باید خودش را ثابت کند تا یک کاربرد خاص داشته باشد. در این یادداشت، نووگراتز با توجه به یک توییت قبلی استدلال کرد که بلاک چین لایت کوین در مقایسه با اتریوم، کمتر در میان کاربران استفاده می‌شود.

وی در جریان این سخنرانی توضیح داد:

اگر فکر می‌کنید بیت کوین به عنوان یک ابزار ذخیره استفاده خواهد شد، هر چیز دیگری هم باید برای هدف خاصی مورداستفاده قرار گیرد.

اخیراً، نووگراتز پیش‌بینی دیگری را درباره بیت کوین منتشر کرده است. او می‌گوید که این ارز دیجیتال بزرگ ظرف ۱۸ ماه آینده، رکورد بالاترین قیمت تاریخی خود، یعنی ۲۰ هزار دلار را خواهد شکست.

در همین حال، بازار ارزهای دیجیتال از روز جمعه تا امروز یک رشد ارزش را تجربه کرده است. در زمان نگارش این مطلب، طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت کوین ۱۰ درصد افزایش یافت، پس از چند ماه از مرز ۴٬۰۰۰ دلار عبور کرد و به ۷٬۰۰۰ دلار رسید.

منبع: cointelegraph

بیشتر بخوانید :

  1. مایکل نووگراتز: بیت کوین مانند طلا، تنها طرح هرمی قانونی می‌شود
  2. سقوط دوباره بازار ارزهای دیجیتال؛ کف قیمت ۴۸۰۰ دلاری برای بیت کوین در راه است؟
  3. بابی لی: قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به ۳۳۳ هزار دلار خواهد رسید
  4. مایک نووگراتز: بیت کوین از طلا پیشی می‌گیرد
  5. سرمایه‌گذاران خطرپذیر: با رسیدن بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار، آلت کوین‌ها به پایان راه خود خواهند رسید

مایک نووگراتز: نسل سوم وب دنیا را متحول خواهد کرد نه بیت کوین

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

روز شنبه (۲۱ اردیبهشت)، در اختتامیه‌ی کنفرانس اترئال در بروکلین، جوزف لوبین (Joseph Lubin)، مدیرعامل شرکت کانسنسیس (ConsesSys) در سخنرانی خود آینده‌ای را پیش‌بینی کرد که در آن تمام دارایی‌ها توکنیزه شده‌اند، وب کاملا غیرمتمرکز شده است و شبکه‌هایی که حول یک محور خاص سازماندهی شده‌اند، تقریبا به اندازه دولت‌ها در زندگی انسان‌ها موثر خواهند بود.

قابل ذکر است که یکی دیگر از پیش‌بینی‌های لوبین برنده شدن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بود.

او پیش‌بینی کرد که ۴ سال آینده تمدن آمریکایی به دلیل افزایش تقسیمات رادیکال و حتی جنایات خصمانه با رکود مواجه خواهد شد.

زمان عقب‌نشینی فرا رسیده است. او پیش‌بینی کرد که چرخش مهم زمانی اتفاق می‌افتد که فیس‌بوک در نهایت نقش خود را در افراط‌ گرایی جهانی می‌پذیرد و خود را به دو بخش «رسانه فیس‌بوک» و «کتاب باز» تبدیل می‌کند؛ یک وبگاه اجتماعی غیرمتمرکز که هر استارتاپی می‌تواند واردش شود.

از منظر لوبین، بسیاری از پیشرفت‌های ۲۰۱۹ به بعد می‌توانند به طریقی به کانسنسیس مرتبط باشند؛ برخلاف سال ۲۰۱۸ که به اخراج‌های گسترده و چالش‌هایی در رابطه با استارتاپ‌های نوپایی که به بخش های تجاری جداگانه تقسیم شدند، ختم شد.

مدیر کانسن‌سیس فروپاشی فیس‌بوک و رستگاری ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کرد

لوبین در پیش‌بینی دیگری اشاره کرد که تا سال ۲۰۴۷ لیبرال دموکراسی در بستر مرگ خود قرار می‌گیرد.

با وجود شک و تردیدها در رابطه با پتانسیل اتریوم برای تغییر نحوه به اشتراک‌گذاری داده‌ها، لوبین یک دوره جدید پایدارتر و با ارزش‌تری را برای روزنامه‌نگاری پیش‌بینی کرد. او در این رابطه گفت:

پلتفرمی شبیه سیویل (Civil) موجب بهبود صنعت روزنامه‌نگاری به خصوص روزنامه‌نگاری محلی می‌شوند.

سیویل یک پروژه تحت حمایت و وابسته به کانسنسیس است که هدف آن وارد کردن تایید توزیع‌شده و پرداخت‌های خرد در صنعت رسانه است.

او در ادامه افزود:

جدا شدن خبررسانی از تاثیر دلارهای تبلیغاتی، پیشرفتی بود که باعث تغییر روند و تغییر سیاست دموکراسی غربی شد.

لوبین دوران غیرمتمرکزی را توصیف کرد که در آن «اصول اخلاقی با توجه به حقیقت، اصول اخلاقی با توجه به ماهیت حقایق» حفظ می‌شود؛ بر خلاف دوره عقب‌مانده ما که در آن ارائه دیدگاه‌های متعادل و ترویج تفکر انتقادی به فراموشی سپرده شد.

لوبین اظهار داشت:

تا سال ۲۰۴۷، با یک پلتفرم باز غیرمتمرکز که در آن غول‌های سابق وب آمده‌اند تا شخصیتی توزیع‌شده بپذیرند، همه ما به عنوان یک جامعه حق مشارکت در تصمیم‌گیری دموکراتیک مستقیم را پیدا می‌کنیم.

او رو به جمعیت گفت که لوبین سال ۲۰۴۷ خواهد گفت:

رویای ما به حقیقت پیوست و همه ما در آن هستیم.

او در ادامه افزود:

امروزه ما نمی‌شنویم که مردم در رابطه با تغییر جهان صحبت کنند، درست همان‌طور که نمی‌شنویم در مورد نفس کشیدن و یا راه رفتن حرف بزنند. چرا که این چیزی است که ما انجام می‌دهیم.

منبع: coindesk

بیشتر بخوانید :

  1. اتحادیه اروپا با کمک استارت‌آپ‌ اتریوم، مرکز بررسی بلاک‌چین را راه اندازی می‌کند
  2. یکی از بیانگذاران اتریوم: سقوط اخیر بازار ارزهای دیجیتال جلودار رشد آن در آینده نیست !
  3. شرکت مطرح حوزه بلاک چین با سرمایه‌گذاری در پلتفرم جدید وردپرس وارد صنعت رسانه می‌شود
  4. گزارش: بیش از ۸۰ درصد اتریوم تنها در ۷۵۷۲ آدرس نگهداری می‌شود
  5. بنیان‌گذار اتریوم: مقیاس پذیری شبکه در کمتر از دو سال ۱۰۰۰ برابر می‌شود

مدیر کانسن‌سیس فروپاشی فیس‌بوک و رستگاری ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کرد

  • ارز دیجیتال
  • ۰
  • ۰

لوسین چن (Lucien Chen)، مدیر ارشد فناوری ترون، روز ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) با انتشار پستی در مدیوم اعلام کرد که به فعالیت خودش در شبکه‌ی ترون پایان داد.

در این پست، چن با اشاره به وجود دلایل زیادی برای داشتن یک شبکه‌ی غیرمتمرکز واقعی اظهار داشت که قصد دارد ترون جدیدی را ایجاد کند. از نظر او، ترون کنونی این خصوصیت لازم را ندارد.

لوسین چین، متخصص کلان داده، ماه اکتبر ۲۰۱۷ به ترون پیوست. او تجربه‌ی فعالیت در تِن‌سنت (Tencent) و علی‌بابا (Alibaba) را نیز در سابقه‌ی کاری خود دارد. هنگامی که وی به بنیاد ترون پیوست، طرح توسعه‌ی ترون را در حوزه‌ی سرگرمی‌های آنلاین با به کارگیری فناوری بلاک چین، مطرح کرد و مسئول رسیدگی به برنامه‌ی هماهنگی گروه فنی جهانی ترون و سازماندهی تمام برنامه زمانی‌های مربوط به توسعه‌ی پروژه‌ها بود.

افشاگری مدیر سابق ترون: این پروژه دیگر غیرمتمرکز نیست

لوسین چن (Lucien Chen)، مدیر ارشد فناوری Tron

چن برای خروج از بنیاد ترون چندین دلیل را مطرح کرد. اولین دلیل او این بود که شبکه‌ی ترون، به طور کامل به اصل غیرمتمرکزسازی پایبند نیست. وی اظهار داشت:

به عنوان یک مهندس فنی، بسیار ناراحتم که ترون، از اعتقاد به غیرمتمرکزسازی وب دور شده است.

چن علاوه بر اشاره به عدم رعایت اصل غیرمتمرکزسازی در روند این شبکه، گفت که در اثبات سهام نمایندگی شده (DPOS) و نود نماینده‌ی عالی، مشکل رأی‌گیری متمرکز وجود دارد. او همچنین ادعا کرد که سازنده‌ی پلتفرم فناوری ترون بوده و شبکه‌ی این ارز دیجیتال، هیچ ارتباطی با اینترنت ندارد. وی در خصوص برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp)، یکی از کلیدی‌ترین محصولات اکوسیستم ترون گفت:

اکوسیستم ترون همچنان از برنامه‌های تجاری که کاربران واقعاً بتوانند از آن‌ استفاده کنند، دور است. پول بد، پول خوب را کنار می‌زند. بنابراین، برنامه‌ی غیرمتمرکز ترون، اساساً پروژه‌ای برای قمار و جمع‌آوری سرمایه است.

او افزود که شبکه‌ی جاستین سان، به هدف اصلی بلاک چین که بر اصل غیرمتمرکز سازی تمرکز دارد، پایبند نبوده و ترون نیز از این اصل پیروی نمی‌کند. طبق بیانیات چن، سه عنصر متمرکز کلیدی در این شبکه، توزیع توکن، نمایندگان عالی، توسعه‌ی کد و همچنین سازمان جامعه‌ی TRX است که با یکدیگر هم‌عقیده و هم‌صدا هستند. او همچنین اظهار داشت:

کل این پروژه، بدون داشتن هیچ ماهیتی از اصل غیرمتمرکزسازی وب، به یک ابزار پولی تبدیل شده است.

چن بدون آن که از شخصی نام ببرد، از این که پروژه‌ی ترون به چنین چیزی تبدیل شده اظهار تأسف کرد و گفت که رؤیاها و چشم‌اندازهایی که سان برای او متصور شده بود، نابود شده‌اند. در این پست گفته شده است که چن قصد دارد اکوسیستم خودش را با نام «Volume Network» راه‌اندازی کند. او افزود که هدف این اکوسیستم، بازسازی ترون برای دستیابی به ماهیت بلاک چین خواهد بود.

منبع: ambcrypto

بیشتر بخوانید :

  1. پلتفرم اشتراک فایل بیت تورنت ارز دیجیتال مبتنی بر ترون راه‌اندازی کرد
  2. جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای یافتن باگ از بلاک چین ترون !
  3. خالق ترون جواب بوترین را داد: ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۱۰ تریلیون دلار می‌رسد !
  4. بیت‌تورنت، توکن خود را در بایننس به فروش خواهد رساند
  5. رشد شدید قیمت ترون برخلاف سقوط بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال !

افشاگری مدیر سابق ترون: این پروژه دیگر غیرمتمرکز نیست

  • ارز دیجیتال