ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

  • ۰
  • ۰

بنابر گزارش منابع رسمی، ارز دیجیتالی به شرح «رمزارز ملی پایه‌ریال بر بستر زنجیره بلوک» توسعه یافته و آماده بهره برداری آزمایشی است.

به نقل از خبرگزاری میزان، شرکت خدمات انفورماتیک در راستای اهداف راهبردی خود و همگام با سیاست‌های کلان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از سالیان گذشته مطالعات گسترده‌ای را در این حوزه آغاز نموده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و راه اندازی آزمایشگاه‌های فنی، علاوه بر رصد مداوم فناوری، گونه‌های مختلف ارز دیجیتال را تولید و کاربری‌های آن را در مقیاس آزمایشی مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

هدف از توسعه‌ی زیرساخت ارز دیجیتال ملی پایه‌ریال، امکان سنجی و ارزیابی قابلیت‌های این فناوری در تسهیل مبادلات اقتصادی، افزایش شفافیت و توسعه‌ی خدمات مالی و پرداخت در نظام بانکی کشور است.

این زیرساخت قابلیت آن را دارد که ارز دیجیتال ملی را به پشتوانه‌ی پول ملی کشور صادر نموده و در فاز اول در اختیار بانک‌های تجاری کشور قرار دهد تا از آن به عنوان توکن و ابزار پرداخت برای تبادلات، تسویه بین بانکی و توسعه خدمات خود بهره گیرند.

نخستین ارز دیجیتال ملی معرفی شد !

به این ترتیب، بانک‌ها قادر خواهند بود با تعریف انواع قرارداد‌های هوشمند در این بستر، به توسعه و بهبود زیرساخت خدمات مالی و پرداخت خود، از جمله خدمات مبتنی بر کیف پول و پرداخت‌های خرد، اقدام نمایند.

نسخه عملیاتی این زیرساخت پس از طی دوران آزمون و کسب بازخورد، در سه ماه آینده به صورت یک اکوسیستم باز در اختیار بانک‌ها، شرکت‌های حوزه فناوری و فعالین نظام پولی و بانکی قرار می‌گیرد.

بدیهی است در این فاصله، بهره‌گیری از پیشنهاد‌ها و تجارب تمام فعالان و علاقه‌مندان این حوزه در غنابخشی و ارتقای سطح کیفی آن به هنگام عملیاتی شدن بسیار راهگشا و مغتنم خواهد بود. از این رو شرکت خدمات انفورماتیک از تمام فعالان دعوت می‌کند تا با بررسی و آزمون این زیرساخت در بهبود عملکرد و توسعه آن مشارکت نمایند.

 

منبع: خبرگزاری میزان

نخستین ارز دیجیتال ملی معرفی شد !

  • ۹۷/۱۲/۲۷
  • ارز دیجیتال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی